adexo3
۳۸۲۵۶۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

گشایش عملی در روابط بانکی با اروپا

نشریه "مونشنر مرکور" در گزارشی از تصمیم سه بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در مونیخ با هدف کمک به تقویت روابط تجاری با شرکتهای آلمانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نشریه "مونشنر مرکور" در گزارشی از تصمیم سه بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در مونیخ با هدف کمک به تقویت روابط تجاری با شرکتهای آلمانی خبر داد.

ایلسه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان به روزنامه "مونشنر مرکور" گفت: بانک خاورمیانه، بانک پارسیان و بانک سینا موافقت بانک مرکزی ایران برای دایر کردن شعبه در خارج از کشور را بدست آورده اند.

آیگنر که عضو حزب محافظه کار کریستین سوسیال آلمان است، در جریان دومین دیدارش از تهران در یک سال اخیر با این روزنامه صحبت کرد.

وی گفت: موانعی که در روند پرداخت پول مبادلات وجود دارد، مانع همکاریهای تجاری میان شرکتهای باواریایی و ایرانی شده است. به همین دلیل افتتاح شعبه بانکهای ایرانی در مونیخ اهمیت زیادی برای شرکتهای آلمانی بویژه شرکتهای کوچک و متوسطی دارد که دورنمای صادرات بزرگی به ایران دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از شرکتهای اروپایی از اینکه به رغم برداشته شدن تحریمهای هسته ای آمریکا علیه ایران همچنان نمی توانند فاینانس مورد نیاز را از بانکهای غربی تامین کنند، شکایت دارند. بانکهای بین المللی به دلیل واهمه از نقض تحریمهای آمریکایی که همچنان باقی مانده اند و مواجه شدن با مجازاتهای شدید این کشور، تمایلی به همکاری در مبادلات مربوط به ایران نشان نمی دهند.

در دوران تحریمهای هسته ای، شرکتهای ایرانی از روشهایی مانند انتقال پول از طریق صرافان برای انجام تجارت استفاده کردند که بسیار پرهزینه و زمان‌بر به شمار می رفت و چندان قابل اعتماد نبود.

وزیر اقتصاد باواریا گفت: بانکهای ایرانی برای ایجاد دفاتر ماهواره ای در مونیخ و بررسی روند تایید، کمک حرفه ای دریافت خواهند کرد.

وی به علاقه بالا برای صادرات اقلامی از بخشهای مهندسی، خودرو، هوافضا، فناوری محیط زیست و فناوری دارویی و پزشکی به ایران خبر اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرحبا بالاخره راه درست رو انتخاب کردین !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج