adexo3
۳۸۲۶۶۲
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روزانه ۸ ایرانی در صف انتظار پیوند جان می‌بازند

رئیس اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت با بیان اینکه مرگ مغزی معمولا در مورد افراد کم درآمد جامعه اتفاق می‌افتد و اتباع افغانستانی‌ هم در ریسک مرگ مغزی هستند، عنوان کرد: در هر ۲ الی ۳ ساعت یک نفر در ایران به علت نرسیدن پیوند عضو از دنیا می‌رود و در آمریکا این تعداد روزانه به ۲۲ نفر می‌رسد.

خبرگزاری فارس: کتایون نجفی‌زاده، رئیس اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت ایران را پاک‌ترین کشور در زمینه پیوند اعضا معرفی و خاطرنشان کرد: دولت ایران تصمیمات درستی را در رابطه با پیوند عضو گرفت.

رئیس اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت ایران، افزود: در سال ۷۸ قانون پیوند اعضاء از هم وطن به هم وطن تصویب شد که مجوز آن را وزارت بهداشت ایران صادر و مسئولیت آن را برای پیوند عضو به عهده گرفت.

وی با اشاره به قاچاق اعضای بدن انسان‌ها توسط دلال‌ها برای پیوند عضو، گفت: این موضوع منجر به اتفاقات بدی در ایران شد و برای همین شورای عالی پیوند عضو اجازه پیوند به اتباع خارجی را نداد.

مرگ مغزی در افراد کم‌درآمد بیشتر است

نجفی‌زاده با بیان اینکه در جلسات شورای عالی پیوند عضو مطرح شد که پیوند عضو اتباع افغانستانی مقیم ایران از هم وطن خودشان به انجام شود، اظهار کرد: این قانون به نفع اتباع افغانستانی بود چرا که مرگ مغزی معمولا در مورد افراد کم درآمد جامعه اتفاق می‌افتد و اتباع افغانستانی‌ هم در ریسک مرگ مغزی هستند.

وی در ادامه گفت: این قانون از ایجاد شبهه جلوگیری و به نفع افغانستانی‌ها است چرا که از قاچاق پیوند اعضای این اتباع جلوگیری می‌شود و آنها می‌توانند به اتباع هم‌وطن خود عضو اهدا کنند.

رئیس اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت ایران افزود: برای موارد خاص با اجازه وزیر بهداشت ایران امکان پذیر است که عضو اهدا شود اما در مورد قضیه‌ «لطیفه رحمانی» این بیمار به پیوند عضو نرسید و قرار تا پدرش به وی عضو اهدا کنند.

فوت بیماران به علت نرسیدن به پیوند عضو

نجفی‌زاده با ارائه آماری از فوت بیمارانی که به دلیل نرسیدن پیوند عضو فوت می‌کنند، گفت: در هر ۲ الی ۳ ساعت یک نفر در ایران به علت نرسیدن پیوند عضو از دنیا می‌رود و در آمریکا این تعداد روزانه به ۲۲ نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه توریسم‌درمانی در دنیا امری پسندیده است، خاطرنشان کرد: توریسم پیوند عضو در دنیا ناپسند است، به طوری که در عهدنامه استانبول که کشور ایران نیز آن را امضا کرده است قرار شده که جلوی توریسم درمانی پیوند گرفته شود و این برای جلوگیری از سوء استفاده در این زمینه است.

تشکیل اتحادیه پیوند عضو در کشورهای اسلامی

رئیس اداره فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت ایران در بخشی از صحبت‌های خود ضمن پیشنهاد تشکیل اتحادیه‌ پیوند عضو توسط کشورهای اسلامی، گفت: در کشور اروپایی شبکه‌ای در مورد پیوند عضو تشکیل شده که هم اهداء کننده و هم دریافت کننده دارد که این اتحادیه نیز می‌تواند در کشورهای اسلامی نیز تشکیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زبونکوتاه

      لطفامحل ثبت نام اهدای عضو وچگونگی آن سازمان محترم رااعلام بفرمایی.باتشکر

    • ناجی

      انشالاکه فرهنگ اهدای عضودرمملکت مااجرای بشه

    • شایسته

      به نظر من کسایی که حکمشان اعدام هست را اعضای بدنشان را به ديگران اهدا کنند اینطوری هم آن ها به مجازاتشان که مرگ هست میرسند و هم افرادی زندگی دوباره پیدا میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج