adexo3
۳۸۲۷۷۸
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

ایرانی‌ ها چقدر گوشت می‌خورند؟

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با تشریح اینکه ایرانی‌ها چقدر گوشت می‌خورند و چه‌مقدار دورریز دارند، از امکان تحقق خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز از طریق کاهش ضایعات در زنجیره تولید و عرضه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با تشریح اینکه ایرانی‌ها چقدر گوشت می‌خورند و چه‌مقدار دورریز دارند، از امکان تحقق خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز از طریق کاهش ضایعات در زنجیره تولید و عرضه خبر داد.

اگرچه میزان ضایعات گوشت در ایران کمتر از الگوی کلی ضایعات در جهان است، اما سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع گوشت قرمز و مرغ در سال در کشور به‌شکل ضایعات از چرخه ارزش خارج می‌شود.

بر اساس برآوردهای پروژه‌ فائو تحت عنوان «ظرفیت سازی برای کاهش ضایعات مواد غذایی در خاورمیانه»، هرساله حداقل ۱۰۰ هزار تن از انواع گوشت قرمز در کشور به‌شکل ضایعات از چرخه مصرف خارج می‌شود که در صورت کاهش آن ایران می‌تواند به‌سوی خودکفایی در تأمین گوشت قرمز گام بردارد.

به گزارش دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران، بر اساس برآوردهای این سازمان سالانه ۱.۳ میلیارد تن (معادل تقریباً یک‌سوم) تولیدات مواد غذایی و محصولات کشاورزی تولیدی در جهان به‌شیوه‌های گوناگون در قالب ضایعات به هدر می‌رود.

بر اساس این گزارش حدود ۴۵۰ میلیون تن معادل ۳۰ درصد غلات تولیدی، ۳۰۰ میلیون تن معادل ۴۵ درصد تولیدات میوه و سبزیجات، ۵۰ میلیون تن معادل ۲۰ درصد گوشت، لبنیات و دانه‌های روغنی تولیدی و ۲۰ میلیون تن برابر با ۳۵ درصد ماهی تولیدشده در گوشه و کنار جهان عملاً دورریز و از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

سرانه متوسط مصرف جهانی گوشت در سال ۲۰۱۵ توسط فائو برابر با ۴۱.۳ کیلوگرم در سال محاسبه شد و با روند رو به رشد جمعیت پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میزان متوسط مصرف سرانه گوشت در دنیا به حدود ۴۵.۳ کیلوگرم در سال برسد.

این در حالی است که سرانه مصرف گوشت در ایران سالانه حدود ۳۵.۵ کیلوگرم محاسبه شده که از این مقدار ۱۲.۵ کیلوگرم را گوشت قرمز و ۲۳ کیلوگرم را گوشت مرغ تشکیل می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی حل شد مانده بود گوشت روتون نمیشه بگین داره باز گران میشه با بهانه جویی میگویید افراط در مصرف کو گوشت ومرغ ارزان که صرفه جویی هم بشه دیگه مشکل نداریم فقط مانده بود امار مصرف گوشت

    • حاکم

      به والله خانواده چهارنفره من سالی دو کیلو گوشت چرخ کرده و دو کیلو گوسفندی و بقیه مرغ میخریم !
      مرغ هم که ایروزها قیمتش پر کشیده دازیم سویا میخورم

    • یوسف

      تو خدمت سربازی نهار و شام هر روز گوشت داشتیم. یک مرغ برای چهار نفر حیف که زود تمام شد. اگه اجازه میدادند خانواده ام رو هم با خود میبردم سربازی صبحانه هم شیر مربا کره تخم مرغ نون بربری تازه بهشت بود حیف زود تموم شد

    • حامد

      والاه بجون خودمو فائووعزیزان زحمتکش بنده وخانواده محترم ازابتدای سال 95تا الان فقط 2کیلو گوشت چرخکرده قرمز خریدیم وفکرکنم حدود 10کیلو مرغ، گوشت قرمز برای 80درصد این مردم شده آرزو، تازه هرکیم بخره برای چرخکرده یا خورشت، کسی جرات داره بگه چهار سیخ کباب برگ خوردیم، من که تواین 5سال اخیر کباب برگ یا چنجه نخوردم، البته کوبیده آشغالی سنگدون مرغ وسویا خوردم :'(

    • بدون نام

      لعنت بر هرچی پول دوست لعنت

    • بدون نام

      گوشت بخور ...........مردم آزاری نکن

    • بدون نام

      گوشت کدوم گوشت دلتون خوشه

    • بدون نام

      پول از کجا که گوشت بخریم ما مرغ نمیتونیم بخریم ماهی هشتصد تومن میگیریم دلتون خوشه گوشتتتت!!!!

    • بدون نام

      خخخخخ اقا یوسف لایککککککک داری ....

    • بدون نام

      یادش بخیر شال ۸۴ گوشت کیلویی ۵‌ هزار تومن بود‌ که به لطف اون اشتباه تاریخی مون تا سال ۹۲ رسید به ۳۰ هزار تومن
      همون ۵ هزار هم گرون بود
      گوسفند زنده با ۶۰ هزار تومن میخریدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج