adexo3
۳۸۲۹۴۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سفیر پاکستان در تهران:

پاکستان نگران تروریسم دولتی است

سفیر جدید پاکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پاکستان "تروریست خوب و یا بد" وجود ندارد، با این حال کشور پاکستان نگران سیاست تروریسم دولتی است که به موجب آن مردم کشمیر با اعمال زور مجبور به فرمانبرداری شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر جدید پاکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پاکستان "تروریست خوب و یا بد" وجود ندارد، با این حال کشور پاکستان نگران سیاست تروریسم دولتی است که به موجب آن مردم کشمیر با اعمال زور مجبور به فرمانبرداری شده‌اند.

آصف علی خان درانی عصر روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت پنجاه و یکمین سالگرد روز دفاع پاکستان در محل اقامت سفیر جدید پاکستان در تهران خاطرنشان کرد: روش‌های جدید تروریسم دولتی را می‌توان در جایی مشاهده کرد که مردان، زنان و کودکان بی‌گناه به خاطر استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای بینایی خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: این روز برای ما یادآور شجاعت تسلیم‌ناپذیر مردم پاکستان و هم‌چنین نیروهای مسلح این کشور است. نیروهای مسلح پاکستان در ابتدا از سطحی ساده با استقلال کشور پاکستان در سال 1947 شروع به فعالیت کرده و امروزه یکی از پرتجلی‌ترین نیروهای حافظ منافع ملی پاکستان هستند و با تهدیدها علیه امنیت ملی کشور مبارزه می‌کنند.

این دیپلمات پاکستانی با بیان این‌که اخیرا عملیات "ضرب عزب" توانسته است تروریسم و افراطی‌گری را از پای درآورد گفت: یقینا نیروهای مسلح و مردم ما بهای سنگینی را برای حفظ تمامیت و یک‌پارچگی کشور پرداخته‌اند.

درانی خاطرنشان کرد: مبارزه ما علیه تروریسم در منطقه با راه‌اندازی عملیات نظامی ضرب عزب در منطقه وزیرستان شمالی توسط نیروهای مسلح از ژوئن 2014 وارد مرحله مهمی شده است.

وی با اشاره به این که ضرب عزب تنها یک عملیات ساده ضد تروریسم نیست افزود: این عملیات مبنای مشخصی از سیاست آشکار پاکستان در مغلوب ساختن اقدامات تروریستی است. همچنین این عملیات حاصل یک هماهنگی موثر میان نیروهای نظامی و غیر نظامی است که تاکنون نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

سفیر پاکستان در تهران ادامه داد: این موفقیت می‌تواند نه تنها برای کشور پاکستان بلکه برای جامعه بین‌الملل به ویژه کشورهای همسایه هم موثر واقع شود. با توجه به این‌که این عملیات در حال حاضر در مرحله پایانی خود قرار دارد می‌توان گفت که پیروزی نزدیک است.
درانی تاکید کرد: کشور پاکستان از سوی دیگر با مشارکت نیروی دریایی خود در گروه نیروهای دریایی ترکیبی (سی.ام.اف) کمک چشمگیری به مبارزه جهانی علیه تروریسم و دزدی دریایی کرده است. نیروی دریایی پاکستان افتخار آن را داشته است تا تنها نیروی دریایی در منطقه باشد که به چنین تلاش‌هایی کمک کرده است.

سفیر پاکستان در تهران با بیان این که تاکنون نیروهای مسلح این کشور توانسته‌اند 41ماموریت حفظ صلح را در 23 کشور از آفریقا تا جنوب شرق آسیا، بالکان و آمریکای مرکزی به اتمام برسانند افزود: کشور پاکستان یکی از بزرگترین کشورهایی است که سالیان متمادی بیشترین تعداد شرکت کننده را در ماموریت‌های حفظ صلح سازمان ملل داشته است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۶ تن از صلح بانان پاکستان به دنبال حفظ صلح جان خود را برای دستیابی به صلح بین‌الملل و ایجاد آرامش در کشورهای آسیب دیده از دست داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج