adexo3
۳۸۳۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

ولیعهد سعودی: ایران مخل امنیت حج است

ولیعهد عربستان سعودی با اعلام اینکه ریاض علیه اخلالگران حج قاطعانه برخورد می‌‏کند مدعی شد ایران مخل امنیت حج و حجاج است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش الجزیره، «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی اعلام کرد آنچه که رسانه‎های ایرانی درباره جلوگیری عربستان از ایرانی‏‌ها برای انجام مناسک حج گزارش می دهند، صحت ندارد و عربستان با حجاج ایرانی همانند سایر حجاج برخورد می کند.

وی مدعی شد بعثه ایرانی در حج امسال مطالباتی را درخواست کرد که خلاف مقاصد حج بود، به گونه ای که امنیت حجاج را در معرض خطر قرار می دهد.

بن نایف در ادامه مدعی شد ایران به دلیل تلاش برای سیاسی کردن حج و سر دادن شعارهایی مغایر با تعالیم اسلام، نشان داده است که تمایلی به اعزام حجاج ندارد.

ولیعهد عربستان افزود: عربستان اجازه وقوع حوادثی را نمی دهد که مغایر با مناسک حج باشد، چرا که امنیت را به هم می زند و سلامت حجاج را تهدید می کند.

محمد بن نایف همچنین مدعی شد عربستان از حجاج یمنی استقبال می کند و همه تسهیلات را برای آنها عرضه می کند، اما این حوثی ها هستند که مانع انجام فریضه حج یمنی ها می شوند.

این در حالی است که مقامات سعودی پیش از این بارها مدعی شدند که «مسئولان ایرانی مانع حج هموطنانشان شدند؛ دولت ایران به دلیل جلوگیری از اعزام شهروندانش به حج امسال در مقابل خداوند و جهانیان مسئول است!

در مناسک حج واجب در اوایل مهر ماه ۱۳۹۴ ، سوء مدیریت مسئولان سعودی در مناسک رمی جمرات در منا، منجر به جان باختن بیش از ۲ هزار نفر از زائران شد. فاجعه منا چند روز پس از آن روی داد که بر اثر سقوط جرثقیل در مکه بیش از ۱۰۰ زائر کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند.

رهبر معظم انقلاب در پیام امسال خود تأکید نمودند جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملّت های مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ ‌تری مواجه خواهد ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهاجر

      نه اینکه تا بحال امنیتی در کار بوده..
      لبیک خامنه ای

    • بدون نام

      ب جای حج رفتن پولشو ب جوونای بی سرپرست بدین

    • حمیدهجری

      این اقا شازده التماسی(شما بخوانید طفیلی)سلمان خانند که بی اجازه محمد بن سلمان هرازگاهی یه ..... میکنه تا مواجبش قطع نشه
      ای مگس. عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
      عرض خودمیبری وزحمت مامیداری
      فهمیدی ببم جان یاحالیت کنم

    • بدون نام

      حتما اونها باید ملت ایران راه ندن حج تا مردم به حج نرن خب مردم به حج نرن چه اتفاقی میفته اونها ضرر میکنن مردم باید متحد بشن پاشون توی عربستان نزارن

    • مجید

      ... در مقابل خداوند و جهانیان مسئول است!

      وای بیچاره شدیم جواب خدا رو چی بدیم ؟!!!!!

    • قلندر

      سلام . انشالله روزی برسه که حتی یک ریال هم از طرف ایرانی ها وارد عربستان نشه

    • بدون نام

      من نمی فهمم چرا به عیرت ایرانیا برنمی خوره . اگر نرن حج و تحریم ک ننن عربستان رو درست می شن. ما پررووشون کردیم

    • بدون نام

      کی اون روز میرسه ما ایرانیا پدره شما عربای سعودی و در بیاریم

    • علی

      دوستان حج واجب رو باید رفت حتی اگه مکه دست آمریکا باشه حج تمتع نباید رفت چون مستحب و البته کمک به نیازمندان کشور ثوابی بیشتر داره مخصوصا ازدواج جوانان

      به نوجوانان ما تجاوز کردند حاجی های ما را سال ۶۰و خورده ای تیکه پاره کردن پارسال حدود ۸ هزار حاجی رو قتل عام کردن (با نرساندن حتی یک قطره آب ،مانع حاجی های سالم برای کمک به دیگر حاجی ها،مانع حلال احمر ایران شدن که به حاجی ها کمک کنه ،مرده و بیهوش قاطی سوار کامیون کردن بردن تو سرد خانه )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج