adexo3
۳۸۳۴۰۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

احتمال نشست مجدد زمین در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شبکه آب موجود در پایتخت فرسوده بوده و همین موضوع مقدمات فرونشست مکرر زمین در نقاط مختلف شهر تهران را فراهم کرده است.

خبرگزاری میزان: مازیار حسینی در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: با وجود کمبود اعتبارات در تمام حوزه‌های فعالیت شهرداری تهران، اعتبارات قابل توجهی به مترو و حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده شده است.

وی افزود: باید از نظر زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و با اتکا به ظرفیت کارخانه واگن سازی موجود در تهران نسبت به ساخت واگن برای متروی پایتخت اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قول مساعد دولت مبنی بر اختصاص واگن به متروی پایتخت گفت: دولت قول مساعد داده که ۱۲۰۴ واگن را در اختیار مترو تهران قرار دهد و اگر این اتفاق محقق شود می توانیم درکاهش سرفاصله‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

حسینی درخصوص فرونشست زمین در نقاط مختلف شهر تهران گفت: متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد فرونشست چندباره زمین در نقاط مختلف شهر تهران بوده‌ایم و نیاز است برای جلوگیری از این اتفاق هرچه سریعتر برنامه‌ریزی شود.

وی در رابطه با حادثه فرونشست زمین در خیابان پیامبر گفت: خوشبختانه این حادثه با حداقل مشکلات به پایان رسید و در دو حادثه مشابه دیگر در خیابان شوش و صفی علی شاه نیز شاهد حوادث چشمگیری نبودیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان توضیحاتی در رابطه با وضعیت خاک موجود در شهر تهران افزود: خاک موجود در شهر تهران دارای بستر سنگی نبوده بلکه خاک آبرفتی است و همین موضوع سبب فرونشست زمین می شود.

حسینی ادامه داد: سه عامل دامنه خاک، آب و هوا در وضعیت خاک تأثیرگذار بوده و زمانی که در یک منطقه آب بالا می آید ریزدانه‌ها شسته و حفره‌هایی در زمین ایجاد می شوند.

وی با اشاره به حفاری مترو درمحل برخی از فرونشست های زمین در پایتخت گفت: در منطقه شهران که شاهد فرونشست زمین بودیم ۷ هزار متر حفاری مترو انجام شده بود و در منطقه پیامبر نیز شاهد حفاری ۲ هزار متری مترو بودیم.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: این طور نیست که زمان حفاری مترو متوجه نشویم که وضعیت به چه گونه است و این امکان وجود ندارد که سیستم ما متوجه ایجاد حفره در زمین نشود.

حسینی با تأکید بر فرسودگی شبکه آب موجود در شهر تهران گفت: در شرایطی که موضوع فرونشست زمین در شهر تهران بسیار جدی است شاهد هستیم که شبکه آب موجود در پایتخت فرسوده بوده و ما نمی توانیم این تضمین را بدهیم که بار دیگر شاهد فرونشست زمین در پایتخت نباشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ....... باز هم دم از کمبود اعتبارات میزننند. بابا چقدر پررو آخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج