۳۸۴۱۸۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

حزب‌الله: نقش عربستان مخرب تر از آمریکاست

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی که با اصحاب رسانه داشت، عربستان سعودی را علت به بن‌ بستن کشیده شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان، بحران سوریه و سایر بحران‌های منطقه دانست.

خبرگزاری فارس: شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان چهارشنبه (امروز) اظهار داشت که عربستان سعودی مانع حل بحران‌های بوجود آمده در منطقه است.

به گزارش وبگاه شبکه تلویزیونی «ام‌تی‌وی» لبنان، شیخ قاسم در گفت‌وگویی که با تعدادی از روزنامه نگاران داشت، تأکید کرد که رژیم آل سعود است که مانع حل بحران‌های منطقه و انتخاب رئیس جمهور لبنان است.

موضع حزب‌الله در مورد انتخاب رئیس جمهور لبنان؛

معاون دبیر کل حزب‌الله در خصوص گزینه‌ای این حزب برای ریاست جمهوری لبنان اظهار داشت که حزب الله به این مسئله قانع است که «میشل عون» رئیس جریان «ائتلاف تغییر و اصلاح»، به چندین دلیل، گزینه شایسته و مناسب برای ریاست جمهوری لبنان است.

شیخ قاسم در مورد تأخیر در انتخاب رئیس جمهور لبنان گفت که «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» با انتخاب میشل عون در ۷ آگوست موافقت کرده است.

وی در مورد سنگ اندازی عربستان سعودی در انتخاب میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری لبنان تأکید کرد که اگر عربستان سعودی با انتخاب عون موافقت کند، همین فردا وی رئیس جمهور لبنان خواهد شد.

موضع حزب‌الله در مورد بحران سوریه:

معاون دبیر کل حزب‌الله به حضور نیروهای این حزب در سوریه اشاره کرد و گفت: حضور ما در سوریه برای حمایت از دولت سوریه است؛ برای ما همین بس که دولت سوریه به همراه محور مقاومت قوی، یک‌پارچه باشد و تا زمانی که به حضور ما در سوریه نیاز باشد ما نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ابتدای بحران سوریه برخی می‌گفتند که بحران سوریه توطئه‌ای برای تغیر نظام این کشو است تا با اسرائیل همزیستی داشته باشد؛ برخی نیز می‌گفتند که این مسئله، تلاش معارضان برای ایجاد تغییرات در سوریه است که مجبور به استفاده از گزینه نظامی شده‌اند. ولی بعد از مدتی مشخص شد که ۸۰ کشور افراد مسلح خود را به سوریه فرستاده‌اند و آمریکا ، اروپا و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی تسهیلات و امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند.

شیخ قاسم با بیان اینکه حزب‌الله زمانی که در سوریه احساس خط کرد، وارد این کشور شد، ادامه داد: هدف ما از ورود به سوریه دفاع از محور مقاومت و حمایت از لبنان مقاومت آن، حزب‌الله بود.

نقش عربستان در بحران سوریه؛

معاون دبیر کل حزب‌الله به نقش عربستان در سوریه اشاره کرد و بیان داشت که عربستان از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه حمایت مالی می‌کند و هرگونه راه‌حل سیاسی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را رد می‌کند و نقش این کشور در بحران سوریه به مراتب بدتر از نقش آمریکا است.

ترکیه و بحران سوریه؛

شیخ قاسم همچنین در خصوص اقدامات ترکیه در شمال سوریه گفت، سخن گفتن از موفقیت و پیشروی ترکیه در موضوع سوریه مبالغه آمیز است؛ چرا که ترکیه از اهداف بزرگی که داشت، عقب‌نشینی کرده و همه کسانی که در محور ترکیه بودند، شکست‌هایی را متحمل شدند و این محور تنها آرزوی این را دارد که بتواند در معادله سوریه تأثیری بگذارد.

روابط ترکیه و روسیه؛

شیخ قاسم در مورد روابط ترکیه و روسیه که به تازگی از سرگرفته شد، اطهار داشت که این روابط در مراحل اولیه خود است و همانطور که ولادیمیر پوتین گفته، برای اینکه به حالت قبل برگردد، نیاز به زمان دارد.

محاصره تروریست‌ها در حلب؛

معاون دبیر کل حزب‌الله به کامل شده محاصره اخیر شهر حلب توسط نیروهای مقاومت اشاره کرد و تأکید کرد که محاصره این شهر طرح فعلی دولت سوریه است و آمریکا از اینکه با طولانی شدن محاصره، تروریست‌ها خود را تسلیم کنند، نگران است؛ چرا که این به معنای شکست سنگین برای محور آمریکا و از دست دادن اهرم‌های فشار علیه دولت سوریه است.

انتخابات آمریکا و بحران سوریه؛

شیخ نعیم قاسم در مورد راه حل بحران سوریه نیز گفت که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی‌توان در مورد این راه‌حل نظری داد.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: ما از اینکه به وظیفه خود در سوریه عمل می‌کنیم، آسوده خاطر هستیم و نقشه خاورمیانه جدید شکست خورده و اگر در سوریه جان‌فشانی نمی‌کردیم و افراد مسلح در منطقه «القلمون» و اطراف آن را به حال خود درها می‌کریم، امروز در لبنان این بحران به وجود می‌آمد. با این حال خطر تکفیری همچنان لبنان را تهدید می‌کند ولی در مقایسه با گذشته این تهدید کم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان ازخواب غفلت بیدارشوتادیرنشده

    • بدون نام

      واقعا حزب الله درست گفته عربستان نقش مخربی دارد درمنطقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج