۳۸۴۳۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فیلم‌های «هنر و تجربه» در جشنواره یاس

با آغاز فراخوان فیلم‌های ویدیویی در جشنواره «یاس» زمزمه‌‌هایی درباره تحریم این جشنواره به بهانه راه نیافتن برخی فیلم‌های ویدیویی به جشن سینمای ایران به وجود آمد، اما مصطفی ابطحی دبیر جشنواره یاس به ما می‌گوید که با هماهنگی گروه «هنر و تجربه»، برخی از فیلم‌های ویدیویی این گروه سینمایی در جشنواره «یاس» شرکت خواهند داشت.

وب‌سایت آی سینما: با آغاز فراخوان فیلم‌های ویدیویی در جشنواره «یاس» زمزمه‌‌هایی درباره تحریم این جشنواره به بهانه راه نیافتن برخی فیلم‌های ویدیویی به جشن سینمای ایران به وجود آمد، اما مصطفی ابطحی دبیر جشنواره یاس به ما می‌گوید که با هماهنگی گروه «هنر و تجربه»، برخی از فیلم‌های ویدیویی این گروه سینمایی در جشنواره «یاس» شرکت خواهند داشت. ابطحی البته در ادامه به این نکته مهم هم اشاره می‌کند که نمایش فیلم‌ها در جشنواره یاس، مانع حضور آنها در جشنواره فیلم فجر نخواهد شد.

فیلم‌های «هنر و تجربه» در جشنواره یاس

عدم را یابی فیلم‌های ویدویی گروه هنر و تجربه به هجدهمین جشن سینمای ایران، با واکنش‌های بسیار زیادی از سوی کارگردانان فیلم‌ها و حتی رییس شورای سیاست گذاری این گروه سینمایی مواجه شد. اما این اعتراض‌ها در ادامه به تشکیل کمپینی با عنوان «اعتراض هنر و تجربه‌ای به خانه سینما» هم منجر شد. با تشکیل این کمپین که به امضای بیش از هزار نفر هم رسید، زمزمه‌هایی در مورد تحریم جشنواره یاس به دلیل عدم راه‌یابی فیلم‌های ویدویی هنر تجربه به جشن سینمای ایران مطرح شد.

اما با اتمام آخرین مهلت ارسال فیلم‌های ویدیویی به جشنواره یاس، مصطفی ابطحی دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با ما از حضور فیلم‌های ویدویی گروه هنر و تجربه در جشنواره «یاس» خبر می‌دهد و می‌گوید: «با هماهنگی‌هایی که بین مدیران سازمان سینمایی و گروه هنر و تجربه به وجود آمد برخی سوتفاهم‌ها حل و فصل و قرار بر این شد که فیلم‌های ویدیویی این گروه سینمایی در جشنواره فیلم «یاس» حضور یابند. تعدادی از این آثار به دفتر جشنواره یاس ارسال شده‌اند.»

مصطفی ابطحی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایش برخی فیلم‌ها در جشنواره «یاس»، مانع حضور آنها در جشنواره فیلم فجر خواهد شد، گفت: «سازندگان فیلم‌های ویدیوی نگران این موضوع نباشند، چون با توجه به جلساتی که ما با مدیران سازمان سینمایی برگزار کردیم، تصمیم بر این شد که نمایش فیلم‌ها در جشنواره یاس، مانعی برای حضور فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر نداشته باشد و فیلم‌های به نمایش درآمده در این جشنواره به راحتی می‌توانند در جشنواره فیلم فجر هم حضور یابند.»

اما در پایان نظر ابطحی را به عنوان مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در مورد تفکیک فیلم های ویدویی و سینمایی برای حضور در جشن سینمای ایران را جویا شدیم که او در رابطه با این موضوع گفت: «به هر حال ما به تصمیم خانه سینما قابل احترام است. هر چند که ممکن است نقدهایی در مورد این تصمیم داشته باشیم که اتفاقا هم داریم، اما این نهاد صنفی برای ما قابل احترام و باید به تصمیمات آنها احترام بگذاریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج