adexo3
۳۸۴۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سال گذشته رخ داد؛

۱۵ هزار خانواده از کمیته امداد خارج شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته ۱۵هزار خانواده با احترام از پوشش کمیته امداد خارج شدند و گفتند که می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم.

خبرگزاری ایسنا: پرویز فتاح در سی‌ و چهارمین دوره اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی استان‌های کشور در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد با بیان اینکه ما تولیدکننده فقر نیستیم، اظهار کرد: متاسفانه فقر در جایی دیگر تولید می‌شود و تازه پس از ایجاد آن، وارد عمل می‌شویم؛ امیدواریم نظام به جایی برسد که دیگر فقر تولید نشود.


وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵ هزار خانواده با احترام و عزت از پوشش کمیته امداد خارج شدند و گفتند ما دیگر نمی‌خواهیم تحت پوشش کمیته امداد باشیم، بلکه می‌خواهیم روی پای خود بایستیم.

فتاح خطاب به مددجویان، اضافه کرد: شما می‌توانید زندگی را احیا کنید، امام(ره) فرمودند کار کمیته امداد، مدد به حیات است؛ مدد به زندگی شرافتمندانه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد بخشی از ماموریت سازمان تامین اجتماعی را انجام می‌دهد، گفت: تمام کارمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و اگر دولت یک ماه حقوق‌شان را ندهد، دچار مشکل می‌شوند.

فتاح با اشاره به اتفاقات منطقه، خاطرنشان کرد: انقلاب اندک و ساده به دست نیامده که آن را از دست بدهیم، شهادت‌ها، جانبازی‌ها و فداکاری‌ها پای این انقلاب بوده و به فضل الهی و بدون تردید تمام اتفاقات منطقه به نفع نظام اسلامی رقم خواهد خورد و اگر کسی به این امر شک کند، باید در ایمان خود تجدید نظر کند.

وی افزود: هنوز مومنان پای کارند و دعای مستمندان و دعای ایتام پای این انقلاب است. تردید نکنید پیروزی از آن ملت ایران است، اما طول می‌کشد، نق و نوق دارد، استرس دارد، فشار دارد، تحریم دارد، اما در نهایت پیروزیم و به فضل الهی آینده امیداورکننده خواهد بود.

فتاح یکی از ماموریت‌های کمیته امداد را کمک به ازدواج عنوان کرد و گفت: ما خوشحالیم که در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جهیزیه و کمک به ازدواج دریافت کردند، با قاطعیت می‌گویم، اشتباه است اگر کسی برای ازدواج محاسبه کند و ابتدا به فکر کسب درآمد و کار باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: البته کمیته امداد نیز باید با برنامه‌تر و وسیع‌تر به عرصه بیاید و کمک کند. این کمک و جهیزیه سطح کار ماست و عمق هم ندارد و باید به سمت احیای امر خدا و ازدواج گام برداشت.

در ادامه محسن معصومیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز در این مراسم، با بیان اینکه در تابستان امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت عنوان اردوهای رهپویان ولایت به مشهد سفر کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۸۰۰ دانش‌آموز و ۷۵۰۰ دانشجو بودند که در چهار اردوگاه در مشهد مستقر شدند.

وی ادامه داد: مجموعا ۲۱ دوره اردوی دانش‌آموزی و ۱۳ دوره اردوی دانشجویی در اردوگاه‌ها برگزار شده و ۴۴۰ ساعت دوره آموزشی در محورهای مختلف برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شده است.

معصومیان‌راد با اشاره به اینکه امسال رویکرد اردوها زیارتی و تمرکز اردوها در مشهد است، گفت: ۱۶۰ دوره تشرف به حرم مطهر با تاثیرپذیری بالا و ۱۶۰ نوبت اطعام از غذای حرم برای شرکت‌کنندگان این اردوها در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خبرداد:
درآمد ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی متکدیان در گرگان
عبدالرضا چراغعلی
شناسهٔ خبر: ۳۷۶۴۸۲۶ - پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
استانها > گلستان
گرگان- مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: متکدیان در گرگان ماهانه چهار و نیم میلیون تومان درآمد دارند.

عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متکدیان در گرگان روزانه ۱۵۰ هزار تومان درآمد دارند که ماهانه چهار و نیم میلیون تومان می شود.

وی افزود: توجه به ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی در اولویت دستور کار مقامات این بخش و به تبع آن وزارت کشور، استاندارو معاونت سیاسی اجتماعی استان قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: ما با تشکیل کاگروه های تخصصی مختلف و تجزیه و تحلیل و اولویت‌ها ارجاع موضوع به کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای موثر شروع کردیم.

چراغعلی گفت: انتظار داریم رسانه‌ها توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در اولویت خود قرار داده و با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان در کاهش آسیب‌ها بکوشند.

به گفته وی، هم اکنون کارنامه قابل قبولی در این حوزه نداریم و باید برای بهبود شرایط موجود تلاش کنیم و این امر به دلیل گستردگی این حوزه شدنی نیست جز با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که برای همیاری و انجام کار کارشناسی برای بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی همکاری کرده و با دستگاه‌ها و نهادها نیبز در این مورد گفتگو شود.

چراغعلی اظهار کرد: شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اجتماعی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و دستگاه‌هایی از این دست از مهم‌ترین دستگاه‌های دخیل در موضوع آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی افزود: فعال کردن کمیته‌های تخصصی و جلسات میدانی با مدیران مسئول و تعیین اولویت‌ها در استان انجام شد، ما پاسخگویی به رسانه را یک اصل می‌دانیم و سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را مکلف به پاسخگویی به رسانه‌ها کرده‌ایم.

چراغعلی با بیان اینکه در این باره نباید احساسی برخورد شود، تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری می‌توانند در پیشگیری از رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی نقش مهمی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع متکدیان و دستفروشان با برخورد احساسی مردم برخورد می‌کنیم، در پس دستفروشی و تکدی گری حاشیه نشینی است، مردم باید احساسات خود را کنترل کرده و پاک کردن شهر از این آسیب کمک کنند.

چراغعلی گفت: ۱۰۰ سمن در استان گلستان با رویکرد کمک به افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت فعالیت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خداکنه اون افرادی که ازکمیته جداشدن اینقدرداشته،باشن که محتاج روزگارنباشن .......ازدواج پول میخوادامروزاینقدرنیست که تشکیل خانواده بدم فکرخونه وکارثابت مربوط به مهریه ی سنگین نیست که میگن خانواده هاسخت نگیرن سخت نمیگیرن پول نیست که حتی قدم اول رابرداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج