۳۸۴۷۶۷
۹ نظر
۵۰۵۴
۹ نظر
۵۰۵۴
پ

رتبه آموزش و پرورش ایران در دنیا

معاون وزیر آموزش و پرش رتبه ایران را از نظر شاخص های آموزشی اعلام کرد.

خبرگزاری میزان: معاون وزیر آموزش و پرش رتبه ایران را از نظر شاخص های آموزشی اعلام کرد.
علی زرافشان در همایش سواد آموزی که به مناسبت روز جهانی سوادآموزی ۲۰۱۶ در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: کارکرد آموزش و پرورش در دنیا انتقال تجربیات گذشته و امروز برای ساختن آینده است در آموزش و پرورش ما باید علاوه بر کارکردهای فردی، کارکردهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دانش آموزان منتقل کنیم.

وی افزود: بر اساس سندچشم انداز ۱۴۰۴ ایران باید رتبه اول را در منطقه داشته باشد و همانطور که می دانید توسعه و پیشرفت هر کشور در گرو کارکرد آموزش و پرورش است به همین منظور است که مقام معظم رهبری در دیدارشان با فرهنگیان فرمودند که آموزش و پرورش آن کانون اساسی برای خلق دنیای آینده است بنابراین باید در این زمینه تلاش مستمر داشته باشیم .

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس آمارهایی که در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ بین ۱۴۰ کشور بررسی شده است ایران رتبه ۷۴ را داشته و در تقسیم بندی بین کشورهایی است که از نظر توسعه اقتصادی در حال پیشرفت است و خوشبختانه در دولت یازدهم توانسته ایم این رتبه بندی را افزایش دهیم.

وی گفت: ما در حوزه سلامت آموزش ابتدایی با پوشش ۹۸.۴ درصد توانسته ایم رتبه چهاردهم را کسب کنیم که این نشان از سرمایه گذاری خوب در این زمینه دارد اما در مورد محتوای آموزشی رتبه ما ۴۷ است که باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم. درمورد شاخص تکنولوژی علیرغم این که برخی مدارس هوشمند شده است که با کسب امتیاز ۳.۲ رتبه ۹۹ را به خود اختصاص دادیم و از نظر کیفیت آموزش و پرورش با کسب امتیاز ۴.۲ در رتبه ۶۰ قرار داریم.

زرافشان ادامه داد: دردوره متوسطه با پوشش ۸۶.۳ درصد به رتبه ۸۲ رسیدیم و در زمینه مدیریت مدارس با امتیاز ۳.۹ در رتبه ۹۱ قرار داریم در زمینه شاخص دسترسی به اینترنت امتیاز ما ۳.۲ است که رتبه ما ۱۲۰ شده است. اگر بخواهیم در همه زمینه ها رشد پیدا کنیم و توسعه منابع انسانی را داشته باشیم باید نقاط ضعف خودمان را پوشش دهیم تا به شاخص های جهانی نزدیک شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه بررسی البته واقعی از وضعیت معلمان هم انجام بدید بینم رتبه ایران چندمه
      تا وضعیت معیشت فرهنگیان بهبود پیدا نکند هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد چون هر امکاناتی هم فراهم کنند نیروی انسانی در آموزش و پرورش هر کشور حرف اول و آخر را می زند
      با نگاهی به میزان درآمد معلمها در سطح دنیا و رابطه آن با میزان پیشرفت اون کشورها متوجه اهمیت آن خواهیم شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملمان با پارتی گزینش شده اند وخواسته های انها تمامی ندارد تدریس های خصوصی کلاسهای کنکو کوفت وزهرمار مدارس خصوصی بازهم دست از گدایی وچپاول بر نمی دارند ....

    • بدون نام

      منفی یک

    • بدون نام

      تمام ملت پولکی شدن معلم درس را درست تدریس نمی کنه از بچه ها می خواد به کلاس تقویتی برود چی شد زمانی معلمان ما با حقوق کم تمام توان خود را برای بچه ها می گذاشتند و مشکلاتی مثل اختلالات یادگیریو رو خوانی در مدرسه ها اصلا نبود

    • بدون نام

      سلام من 23 سال است که در آموزش وپرورش خدمت می کنم .هیچ پیشرفتی رو نمی بینم بلکه از هر لحاظ چه آموزشی وچه پرورشی واخلاقی فقط پسرفت داشتیم .من نمیدونم ابن اطلاعات کارشناسیهارو از کجا جمع آور ی میکنند.

    • بدون نام

      دسترسی به اینترنت رتبه۱۲۰از ۱۴۰تا کشور !!!

    • فروشگاه

      اگه صحت داشت چرا 70%دانشجویان بیکارند،دانش آموزان پسر ودختر از نظر روابط جنسی کمبود وکمیت بازه زمانی دارن ......خخود دبیران کمبود غریزه جنسی دارن

    • مهسا

      همهش دورغه دروغ

    • ت

      تو حرف نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج