جاباما
۳۸۵۵۳۳
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

«کلاه قرمزی اینترنتی» قلابی است

خبر تولید کلاه قرمزی اینترنتی در کانال تلگرامی موسوم به ایرج طهماسب که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته، با ابهامات زیادی رو به روست.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: خبر تولید کلاه قرمزی اینترنتی در کانال تلگرامی موسوم به ایرج طهماسب که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته، با ابهامات زیادی رو به روست. این مسئله را در گفت و گو با حمید مدرسی، تهیه کننده و میثم مولایی، کارگردان تلویزیونی «کلاه قرمزی» بررسی می کنیم.

خبر تولید و انتشار آیتم های جدید «کلاه قرمزی» در فضای مجازی، چند روزی است میان کاربران شبکه های اینترنتی دست به دست می چرخد. این خبر ابتدا در کانال تلگرامی موسوم به ایرج طهماسب منتشر شد و بعد از آن در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام حمید جبلی هم قرار گرفت.

یک روز بعد از انتشار خبر، اعلام شد که اولین قسمت این برنامه، روز 28 شهریور همزمان با عید غدیر در کانال تلگرامی ایرج طهماسب منتشر می شود و مهمان این برنامه هم علی علیپور، بازیکن پرسپولیس است. این خبرها در حالی منتشر می شود که در صفحه اینستاگرام هیچ کدام از عوامل برنامه، خبری از چنین اتفاقی نیست و گویا هیچ کدامشان خبری از این ماجرا ندارند. این مسئله را پیگیری می کنیم.

«کلاه قرمزی اینترنتی» قلابی است
شروع ماجرا

اولین خبری که روز چهارشنبه در کانال تلگرامی موسوم به ایرج طهماسبت منتشر شد بیشتر شباهت به یک جور رپورتاژ آگهی داشت. در این خبر آمده بود: «یک پیشنهاد برای علاقه مندان به مجموعه کلاه قرمزی. چنانچه موافق ساخت برنامه های کوتاه سری مجموعه های «کلاه قرمزی» هستید، این پیام را برای چهار نفر از علاقه مندان به این مجموعه ارسال کنید تا با مخاطبان بیشتری برای پخش این مجموعه رو به رو باشیم.
این مجموعه جدید را هفته آینده از همین کانال پخش می کنیم. در ضمن به سه نفر از مخاطبانی که عضو این کانال تا اول مهر باشند۳ پوستر فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» با امضای ایرج طهماسب و حمید جبلی اهدا می شود.»

به میان آمدن پای علیپور

این خبر در شبکه های اجتماعی دست به دست شد اما چندان نمی شد به واقعی بودنش اطمینان داشت. خبر بعدی اما یک جورهایی می توانست شک و شبهه ها را از بین ببرد. «علی علیپور، بازیکن پرسپولیس، اولین مهمان برنامه اینترنتی «کلاه قرمزی» شد. این برنامه 28 شهریور همزمان با عید غدیر از طریق تلگرام منتشر خواهدشد.»
خب وقتی پای یک بازیکن پرسپولیس به میان می آید و زمان دقیق پخش آن اعلام می شود دیگر نمی شود زیاد به خبر شک کرد، اما ماجرا چیست؟

بی خبری عوامل برنامه

برای اینکه از کل ماجرا سر در بیاوریم تمام صفحه های اینستاگرام عروسک گردان ها و صداپیشه های کلاه قرمزی را بالا و پایین کردیم. این خبرها در صفحه اینستاگرام حمید جبلی هم منتشر شده بود اما هیچ کدام از سایر عوامل، کوچک ترین اشاره ای به این مسئله نداشتند. حتی بعضی هایشان در یک ماه اخیر عکس هایی از مجموعه کلاه قرمزی منتشر کرده و زیرش نوشته بودند که دلشان برای این مجموعه و همکاری با طهماسب و جبلی خیلی تنگ شده.

99.5 درصد تقلبی است

میثم مولایی، کارگردان تلویزیونی مجموعه «کلاه قرمزی»، آخرین کسی بود که می توانست این ابهام را برطرف کند. او در پاسخ به تماس خبرنگار هفت صبح، توضیح داد که اصلا خبری از اتفاقات فضای مجازی ندارد و چیزی در این زمینه نشنیده. گفت که یک ماه است از ایرج طهماسب خبری ندارد اما می داند که ایران نیست.

مولایی تاکید کرد که به نظرش این خبر 99.5 درصد تقلبی است و با شناختی که از ایرج طهماسب دارد میداند که او به هیچ عنوان اهل چنین بازی های اینترنتی نیست. حتی زمانی که آنها قصد داشته اند بعد از نوروز 94 نظرسنجی اینترنتی به راه بیندازند، طهماسب با این فعالیت های اینترنتی مخالف کرده. بنابراین با توجه به شواهد بعید است الان دسته به ساخت چنین برنامه اینترنتی زده باشد.
«کلاه قرمزی اینترنتی» قلابی است
تکذیب تهیه کننده کلاه قرمزی

ماجرا را به صورت ایمیلی با حمید مدرسی، تهیه کننده کلاه قرمزی در میان گذاشتیم. او صراحتا این مسئله را تکذیب کرده و در جواب نوشت: «خبر مذکور مبنی بر تولید «کلاه قرمزی» در فضای مجازی دروغ و کلاهبرداری است وقطعا هم اینجانب به عنوان تهیه کننده و هم خود تلویزیون در این موضوع دخالت خواهیم کرد.
چندیست در همین فضای مجازی به عناوین مختلفی به صورت غیرقانونی تقلب های گسترده ای در زمینه کلاه قرمزی صورت می گیرد که در این مورد هم در حال پیگیری هستیم. در حال حاضر در حال مذاکره با شبکه دو هستیم تا در صورت توافق، برنامه های جدیدی تولید کنیم که این مسئله بعد از توافق از طریق شبکه دو اعلام می شود.»

رد کل ماجرا

چیزی حدود دو ماه پیش، ایرج طهماسب مصاحبه ای با خبرگزاری مهر انجام داد و صراحتا گفت: «من هیچ صفحه ای در شبکه های مجازی ندارم و اتفاقا درخصوص این صفحه به دادگستری هم شکایت کرده ام.» این خبر زمانی منتشر شد که صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی موسوم به طهماسب فعالیتش را از مدت ها قبل شروع کرده بود و مدام درباره فعالیت های بعدی این گروه، خبر منتشر می کرد. حالا این صفحه اینستاگرامی همچنان مشغول به شایعه سازی است و کسی هم جلویش را نمی گیرد.

چه کسی سود می برد؟

زمستان امسال عوامل کلاه قرمزی صراحتا اعلام کردند که قصد ساخت هیچ برنامه ای را برای نوروزی ندارند و می خواهند فیلم سینمایی شان را کلید بزنند. بعدها مشخص شد ماجرا به عدم توافق عوامل با تلویزیون مرتبط بوده و مشکلات مالی تلویزیون باعث این ماجرا شده.
خلاصه این عوامل باعث شد که امسال تلویزیون نوروزش را بدون کلاه قرمزی پیش ببرد و حالا شنیدن خبر ساخته شدن اینترنتی برنامه، با استقبال خیلی ها مواجه شده.
در چند روز اخیر مدام راجع به ساخت این برنامه صحبت به میان می آید اما کسی از خودش نمی پرسد حتی اگر فرض بگیریم خبر جعلی هم نباشد واقعا چرا باید تیم طهماسب و حمید جبلی برای یک کانال تلگرامی برنامه سازی کنند؟ چه سودی از این کار می برند؟

روشن شدن ماجرا در عید غدیر

حالا که مشخص شده خبر جعلی است باید دید واقعا چه کسی دارد از این کانال سود می برد؟ مسئله دیگر اینکه پس ماجرای علی علیپور چیست؟ او واقعا به یک برنامه با حضور کلاه قرمزی دعوت شده و جلوی دوربین رفته؟ اگر نرفته چرا از زمان انتشار خبر و تصویرش به عنوان اولین مهمان برنامه کلاه قرمزی اینترنتی تا الان چیزی را تکذیب نکرده؟

همه این مسائل فعلا در هاله ای از ابهام است و معلوم نیست قرار است به کجا برسد. به هر حال با توجه به زمان اعلام شده، باید روز عید غدیر از آن رونمایی شود. تا یک هفته دیگر اصل ماجرا مشخص می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج