۳۸۶۶۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دمشق ۱۹۴ زندانی را آزاد کرد

شبکه الجزیره گزارش داد که نظام سوریه ۱۹۴ زندانی از جمله ۱۷ زن را در چارچوب تکمیل اجرای توافق خروج مخالفان از محله الوعر در حمص آزاد کرد که با تکمیل این توافق، آخرین محله تحت تصرف مخالفان در شهر حمص نیز تحت کنترل نظام سوریه قرار می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: شبکه الجزیره با اعلام این مطلب گزارش داد مرحله دوم شامل این می‌شود که حدود ۳۰۰ تن که مخالف توافقنامه بودند، از محله الوعر به سمت استان ادلب در شمال سوریه بروند.

در آینده نیز نشستی با مسئولان نظام سوریه برای بررسی اجرای کامل توافقنامه و آزادی فهرست بازداشت شدگان برگزار خواهد شد. این فهرست را مخالفان ارائه داده‌اند و در آن تعداد بازداشت شدگان ۷۵۷۳ تن اعلام شده است.

در اواخر اوت گذشته، اعلام شد که ساکنان محله الوعر به توافقی با نظام دست یافته‌اند که برای اجرای آن شروطی در پنج مرحله مطرح شده است.

مرحله نخست عبارت از این بوده است که ۳۰۰ فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان به عنوان بخش نخست از الوعر به ادلب بروند و نظام در مقابل راه‌ها را باز کرده و مواد غذایی را به این محله برساند.

مرحله دوم نیز این بوده است که نظام ۲۰۰ تن از ساکنان الوعر را آزاد کند که آنها را در زندان‌ها حبس کرده بود و در مقابل ۵۰۰ تن از نیروهای مخالف مسلح با خانواده‌هایشان به سمت ادلب بروند.

مرحله سوم این بود که نظام سرنوشت زندانیانی را که بازداشت کرده است، بر اساس فهرست‌هایی که کمیته مذاکرات ارائه می‌دهد، مشخص کند و در مقابل ۳۰۰ فرد مسلح مخالف به همراه خانواده‌هایشان خارج شوند.

مرحله چهارم عبارت از این بوده است که مخالفان پایگاه‌ها و نهادهای دولتی در این محله را تخلیه کنند و سایر مخالفان مسلح با خانواده‌هایشان از محله الوعر خارج شوند.

مرحله آخر نیز این بوده است که نظام سوریه این محله را کاملا از مخالفان تحویل بگیرد.

محله الوعر آخرین پایگاهی است که مخالفان مسلح در شهر حمص در آن حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج