adexo3
۳۸۶۷۲۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آتش اختلاف تهران - ریاض شعله ور می‌شود؟

نشریه فوربس در گزارشی با اشاره به درگیری‌های لفظی اخیر میان مقامات ایران و عربستان نوشت: تشدید تنش‌ها میان تهران و ریاض می‌تواند وضعیت بازارهای جهانی نفت را از این هم آشفته‌تر کند.

خبرگزاری ایسنا: نشریه فوربس در گزارشی با اشاره به درگیری‌های لفظی اخیر میان مقامات ایران و عربستان نوشت: تشدید تنش‌ها میان تهران و ریاض می‌تواند وضعیت بازارهای جهانی نفت را از این هم آشفته‌تر کند.

نشریه فوربس در ادامه گزارش خود نوشت: ایران و عربستان این روزها در تنش با یکدیگر قرار دارند. معترضان بعد از برگزاری مراسم روز جمعه در تهران هم‌زمان با سالگرد درگذشت زائران ایرانی در حج سال گذشته دست به تجمع زدند و مقامات آل‌سعود را برای این فاجعه مقصر دانستند.

به نوشته نشریه فوربس در جریان برگزاری مراسم حج در سال ۲۰۱۵ در منطقه منا در نزدیکی شهر مکه بیش از ۲۵۰۰ تن از زائران از سراسر دنیا جان خود را از دست دادند که حدود ۵۰۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند؛ این در حالی است که مقامات عربستان شمار کشته شدگان را تنها ۷۶۹ تن اعلام کردند. این فاجعه مرگ‌بارترین حادثه در برگزاری مراسم حج بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: حادثه سال گذشته عربستان سبب شد تنش‌ها میان تهران و ریاض که دو رقیب منطقه‌یی محسوب می‌شوند افزایش یابد. دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌یی از جمله جنگ سوریه، جنگ داخلی یمن و عراق با یکدیگر اختلافات شدیدی دارند؛ به‌علاوه این که دو طرف توسط دو انشعاب متفاوت از اسلام یعنی شیعه و سنی رهبری می‌شوند.

روابط ایران و عربستان به‌ویژه پس از آن که جمعی از ایران‌های در اعتراض به اعدام شیخ نمر، رهبر برجسته شیعیان عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران دست به تجمع زدند شدت یافت که در نهایت به تعطیلی سفارت ریاض و قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور از سوی مقامات آل‌سعود منجر شد.

این نشریه در بخش پایانی گزارش خود با اشاره به این که ایران و عربستان دو صادر کننده بزرگ نفت در بازارهای جهانی به شمار می‌آیند نوشت: افزایش تنش‌های تهران - ریاض حتی می‌تواند وضعیت کنونی بازارهای نفت را از این هم آشفته‌تر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران هیچ مشکلی برای نفروختن نفت ندارد مگر نه اینکه طی چندسال گذشته فروش نفت ما به حداقل مقدار رسیده و تازه آنهم بدلیل تحریم

    • علی کرمانشاه

      ایران هیچ مشکلی برای نفروختن نفت ندارد مگر نه اینکه طی چندسال گذشته فروش نفت ما به حداقل مقدار رسیده و تازه آنهم بدلیل تحریم ظالمانه امریکا پول آن در بلوکه بانکهای اروپایی بوده الان هم نیازی به فروش نداریم ولی نمیگذاریم رژیم خونخوار وهابی آل سعود با مزدوران وهابی داعش و النصره و دیگر تکفیریهای هم پیمان خود دست به جنایت و کشتار و اشغال کشورهای دوست و هم پیمان ما بزند و توسط اجیر نمودن تروریستهای منافقین رجوی به طرح توطئه و جنایت در حق مردم ایران نمایند و همراه با مزدوران وهابی داعش و النصره با منافقین گروه رجوی به تهدید مرزهای ایران اسلامی نمایند و برای مردان سلحشور ایران رجزخوانی نمایند سپاه قدس به همراهّ بسیجیان ویژه آمادگی دارد که در کمترین زمان ممکن ریشه پوسیده رژیم وهابی آل سعود و ارتش بزدل و ترسوی کاغذی آنها را در کوتاه ترین زمان در گونی کرده و برای عبرت دیگر مزدوران تکفیری از درواز شهرهای رژیم سعودی آویزان کند و ریشه داعش و النصره و جیش الفتح را برای همیشه از روی زمین حجاز و منطقه خاورمیانه محو نماییم رژیم وهابی آل سعود با تکیه زدن به امریکا و اسراییل بخیال خام خود رجز خوانی میکند مگر ندیده که در ماه گذشته دو تیم از تفنگداران دریایی امریکا را با چه وضعیتی که مسلح به پیشرفته ترین تسلیحات نظامی و جاسوسی بودند ولی با اقتدار نیروهای سپاه قدس ایران در تور شغال گیری به دام افتاده و با چشمان پر اشک با وضعیتی رذیلانه به بازداشت در آمدند که حتی در موقع مصاحبه اشک میریختند و دنیا آنها را مشاهده کرد حالا شما عرب وهابی بزدل تکیه به چنین نیروهآی تو خالی ارتش امریکا و صهیونیزم کرده اید در اولین حرکت شما ترسوهای بزدل همچون کوه بر شما فرود می اییم ‌و زیر ابهت سپاه مقتدرمان همراه با همپیمانان شجاع و دلاور سپاه انصاراله یمن و حزب اله قهرمان لبنان و حشدالشعبی مقتدر عراق و جنبش نجباء و سپاه فاطمیون و ارتش قدرتمند سوریه و ارتش شجاع یمن و ملتهای بسیجی و شجاع دلان فلسطین چنان باران آتش بر شما میباریم که اسری از شما وهابی های کافر و اسراییل از زمین محو شوید و اگر امریکا هم بدنبالتان بیاید آنها نیز با حقارت نابود و متفرق میشوند کمی صبر سحر نزدیک است اینشااله خانه خدا را از دستان پلید شما آزاد و به اهلش میسپاریم.اینشااله...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج