adexo3
۳۸۶۸۰۰
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

تحصیل ۴۰۰ هزار اتباع خارجی در ایران

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی حضور بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی از قریب به ۲۵ هزار مدرسه کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شاهین نوش‌آبادی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش پیرامون وضعیت تحصیل اتباع خارجی در مدارس کشور برای سال تحصیلی آینده گفت: ساماندهی وضعیت اتباع خارجی به عهده سازمان امور بین‌الملل بوده و پیش بینی می‌شود در این راستا بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارج در حدود ۲۵ هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای دانش‌آموزان اتباع خارجی طی دو سال اخیر گامهای مثبتی در خصوص فراهم شدن شرایط تحصیلی آنها برداشته شده تا هیچ یک از آنها از تحصیل باز نمانند.

نوش‌آبادی اظهار کرد: مجاز بودن تمامی دانش‌آموزان اتباع خارجی برای حضور در مدارس از جمله این اقدامات است و دانش آمو‌زانی که مدارک هویتی، اقا‌متی داشته باشند و همچنین افرادی که این مدرک را نداشته باشند امکان تحصیل دارند.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این دانش آموزان باید برای حضور در مدارس به ضوابط تعریف شده در آموزش و پر‌روش ایران را رعایت کرده و بر این اساس مجاز به تحصیل هستند.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه ضوابطی هم برای شهریه دانش‌آموزان اتباع خارجی در نظر گرفته شده یادآور شد: این دانش آموزان ملزم به پرداخت شهریه اجباری نیستند اما باید وجه مربوط به کمک به مدرسه را پرداخت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهاجر

      فراهم کردن زمینه تحصیل به چه قیمتی این رو هم می نوشتی که بابت هریک از اتباع چقدر میگیرین

    • بی نام

      بهتر نیست بجای اتباع خارجی بفکر مناطق محروم باشید که درمحل نگه داری حیوانات درس می خانند واقعا باعث تاسفه

    • بدون نام

      انوقت من پارسال هفت بار به امزش وپرورش ناحیه یک شیراز رفتم و به من برا ثبت نام بچه ام جا ندادند وگفتند مدرسه محله تون ظرفیت نداره ما کجا برویم جا کودکان ما کجاست خیلی هنرمندن به اوضاع خودمان چرا رسیدگی نمی کنند ریس ناحیه یک خودش غیر انتفاعی زده دلش به حال ما که نسوخت

    • بدون نام

      اقای مهاجر شماها حق تحصیل را از کودکان ما در مدارس دولتی گرفتید حلوا خیرات نمی کنند برگردید به سرزمین پدریتان چرا هم خود وهم ما را عذاب می دین غیرت چیز خوبی است برگردین وملت خود را بهتر از ما بسازید ما هم برایتان دعا می کنیم

    • عبدالله

      البته منظورازخارجی همان برادران افغانی هستند

    • ناجی

      همچین میگن اتباع خارجی که آدم فکرمیکنه ازاروپاوآمریکا اومدن همشون افغانی پاکستانی هستن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج