۳۸۷۰۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فیلترینگ دیگر جواب نمی دهد!

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص سیسات های اتخاذ شده در قبال شبکه های مجازی گفته است: «سیاست بستن و مسدود سازی شبکه‌ های اجتماعی دیگر جواب نمی‌ دهد؛ این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌ کند بلکه برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد».

تسنیم: ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص سیسات های اتخاذ شده در قبال شبکه های مجازی گفته است: «سیاست بستن و مسدود سازی شبکه‌ های اجتماعی دیگر جواب نمی‌ دهد؛ این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌ کند بلکه برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد».
فیلترینگ دیگر جواب نمی دهد!

فیروزآبادی درباره ی حمایت از شبکه‌ های اجتماعی بومی توسط شورای عالی فضای مجازی و تدوین سندی ملی در این راستا اظهار کرده: «در حال حاضر سندی برای این بحث تهیه و تدوین شده اما هنوز نهایی نشده است؛ لذا تنها پیشنهاد آن را داده‌ ایم. در آن سند مطرح شده که متناسب با بزرگی شبکه‌ ها، حمایت‌ هایی را از آنها داشته باشیم تا روال جذب مخاطبان آنها تسهیل شود».

وی درباره ی نوع این حمایت ها گفته است: «حمایت‌ ها می‌تواند در قالب‌ های مختلفی نظیر خدمات تبلیغاتی کم هزینه، ارائه ی خدمات دولت الکترونیک، اتصال شبکه ی اجتماعی به شبکه ی مخابراتی کشور و … باشد».

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص مسدود سازی و فیلترینگ احتمالی شبکه‌ های اجتماعی خارجی در راستای همین حمایت ها گفته است: «شاید هر روز ده‌ ها شبکه ی اجتماعی در دنیا ایجاد می‌ شود و لذا در برخورد با آنها باید یاد داشته باشیم که تلگرام شبکه ی گمنامی بود و یکباره ایرانیان به سمت استفاده از آن رفتند و اعضای آن یکباره به ۵۰، ۶۰ میلیون رشد یافت».

فیروزآبادی با ناکارآمد دانستن سیاست مسدود سازی افزوده است: «طبق بررسی‌ هایی که انجام دادیم، تعداد شبکه‌ های فعال در کشور ما با بیش از ۱۰ هزار عضو متجاوز از ۲۰۰ شبکه است. این در حالی است که هزاران شبکه ی دیگر در دنیا وجود دارد».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه از توسعه ی یک پلتفرم متن باز جهت تسهیل فرایند راه اندازی شبکه‌ های اجتماعی داخلی خبر داده و گفته است: «در حال حاضر هر فردی می‌ تواند با استفاده از این قابلیت، یک شبکه ی اجتماعی طراحی و راه‌ اندازی کند».

فیروزآبادی در پایان خاطر نشان کرده است: «به نظر من باید از سیاست‌ های ترکیبی جهت تشویق شبکه‌ های اجتماعی داخلی استفاده کرد تا به این طریق موجب رونق آنها شد و میل و رغبت مردم را به سمت استفاده از این بستر ها سوق داد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج