۳۸۷۹۷۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ماشین‌های خودران

مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ با همهٔ بالا و پایین‌هایش به پایان رسید، حداقل تا ۴ سال دیگر خبری از المپیک نخواهیم شنید، ولی به نظر می‌رسد دولت ژاپن از هم اکنون در حال آماده سازی شهر توکیو برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ است.

وب سایت پدال - آرش نهندیان فرد: مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ با همهٔ بالا و پایین‌هایش به پایان رسید، حداقل تا ۴ سال دیگر خبری از المپیک نخواهیم شنید، ولی به نظر می‌رسد دولت ژاپن از هم اکنون در حال آماده سازی شهر توکیو برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ است، آن هم شاید با جاه طلبانه ترین استراتژی که برای حمل و نقل المپیک شنیده‌ایم: یک ناوگان حمل ونقل خودران!

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

طبق گزارش خبرگزاری نیکی، این ماه، برخی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت خودروی ژاپن کار نقشه برداری سه بعدی جاده‌های کشور را به منظور آماده سازی آن‌ها برای حمل و نقل خودران آغاز کرده‌اند. این پروژه به عنوان بخشی از کمپین دولت ژاپن برای آماده سازی و همچنین ورود خودروها خودران به خیابان‌های ژاپن تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰، در پی ساخت نقشه‌ای کلی است که اطلاعات استاتیک و دینامیک مورد نیاز برای حمل و نقل ایمن خودروهای خودران را در بر خواهد داشت.

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

این برنامه که به عنوان پروژه‌ای مشترک بین چند وزارت خانهٔ کابینهٔ ژاپن برنامه ریزی شده است، یک شرکت ژاپنی مهندسی را مأمور کرده است تا وظیفهٔ نقشه برداری سه بعدی جاده‌های کشور را در بالاترین جزئیات انجام دهد (شامل اطلاعات ارزشمندی مانند موقعیت جدول‌های خیابان‌ها، ارتفاع جاده‌ها و محدودیت‌های آن‌ها)، طبق ادعای روزنامهٔ ژاپن تایمز این نقشه ۲۰ برابر دقیق‌تر از نقشه‌های فعلی خواهد بود. این کمپانی همچنین رهبری پروژه‌ای را بر عهده خواهد داشت که توکیو را به امکانات زیربنایی دیجیتالی مجهز می‌کند که به خودروهای خودران اجازه می‌دهد تا بر اساس فاکتورهایی وظایف خود را انجام دهند که می‌تواند در چند دقیقه یا حتی چند ثانیه تغییر کند، مانند خیابان‌های فعال، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و عابران پیاده که همه در کیفیت عملکرد سیستم تأثیر گذار خواهند بود.

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

اولین قدم تیم نقشه برداری دینامیک استفاده از خودروهای نقشه برداری ساخت میتسوبیشی خواهد بود که وظیفهٔ نقشه برداری ۳۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های اصلی ژاپن را بر عهده خواهند داشت، پس از آن تیم پروژه نسبت به نقشه برداری باقیماندهٔ ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار کیلومتر جاده و خیابان و همچنین ۳۰ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگ راه و اتوبان موجود در ژاپن اقدام خواهند کرد. طبق گزارش خبرگزاری نیکی این پروژه برای دولت ژاپن به احتمال زیاد چند صد میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. برنامه مطالعهٔ نقشه برداری دینامیک گروه شامل داده‌های ورودی مختلف از کنسرسیوم کمپانی‌های تشکیل دهندهٔ سازمان خواهد بود. از جمله شرکت‌های معروف مشارکت کننده در این کنسرسیوم می‌توان به شرکت میتسوبیشی الکتریک و موسسه تحقیقات میتسوبیشی، شرکت تکنولوژی آیسان، شرکت پاسکو، موسسه نقشه برداری تویوتا، شرکت Increment P و همچنین کمپانی زنرین اشاره کرد.

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

این همکاری عظیم در نتیجهٔ تلاش کشورهای آسیایی و اروپایی برای افزایش تلاش‌ها برای آماده سازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی به منظور حمل و نقل خودکار و همچنین ورود یکی پس از دیگری خودروهای خودران به وجود آمده است. به منظور جابجایی جمعیت عظیم توریست‌هایی که در سال ۲۰۲۰ همزمان با برگزاری المپیک به ژاپن خواهند آمد، دولت ژاپن در کنار کمپانی‌های مطرح این کشور در حال بررسی امکان راه اندازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی می‌باشند. به عنوان مثال، ربات‌های شاتل خودران DeNA، هم اکنون در پارک چیبا که خارج از توکیو قرار دارد در کنار یک بازار بزرگ در حال تست و آزمایش می‌باشند، در همین حال مهندسان و طراحان شرکت SoftBank امیدوارند بتوانند تا سال ۲۰۱۹ اتوبوس‌های خودران را وارد اتوبان‌ها و خیابان‌های ژاپن بکنند.

المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

روزنامهٔ ژاپن تایمز در گزارشی که ماه پیش منتشر شد ادعا کرده است که این پروژه پشتیبانی کاملی از سوی دولت و همچنین کمپانی‌های بزرگ این کشور مانند هیورشیگه سکو، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن را دارد. اخیراً، سکو بر اهمیت پشتیبانی از صنعت خودروی ژاپن به منظور استفاده از برتری‌های فناوری خود در بازار و توسعهٔ فناوری رانندگی خودران در زمانی کوتاه‌تر تاکید کرده بود. سکو در این باره می‌گوید: «اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تکنولوژی رانندگی خودران برای ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.»
المپیک 2020 توکیو و ماشین‌های خودران

اگر دولت ژاپن به کمپانی‌های تکنولوژی ژاپنی و مخترعان این کشور ایمان دارد، باید سرمایه گذاری خود را در زیر ساخت‌ها و همچنین تکنولوژی مورد نیاز برای خودروهای خودران به زودی افزایش دهد. این قضیه برای دولت و شرکت‌های آمریکایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و آن‌ها نیز در حال افزایش سرمایه گذاری‌های خود در این بخش می‌باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج