اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۸۲۵۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

شکایت اوکراین از روسیه در دادگاه بین المللی

اوکراین اعلام کرد که از روسیه برای بهره برداری از منابع دریایی نزدیک شبه جزیره کریمه در دریای سیاه و آزوف به دادگاه داوری بین المللی شکایت می کند.

خبرگزاری ایرنا: اوکراین اعلام کرد که از روسیه برای بهره برداری از منابع دریایی نزدیک شبه جزیره کریمه در دریای سیاه و آزوف به دادگاه داوری بین المللی شکایت می کند.
پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین با صدور دستوری وزارت امور خارجه این کشور را مامور کرد، اقدام لازم را برای تسلیم شکایت علیه روسیه در محاکم بین المللی انجام دهد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه به نقل سویاتسلاو تسگولکو سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین گزارش داد که پوروشنکو در یادداشتی توئیتری خبر شکایت علیه روسیه را مرتبط با اتهام نقض کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل اعلام کرده است.

بنا به این گزارش، مقام دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: روسیه با اشغال کریمه و استفاده از منابع دریایی سیاه و آرزوف نزدیک این شبه جزیره، قوانین بین المللی را نقض کرده است.

پاول کلیمکین وزیر خارجه اوکراین نیز گفته است که شکایت این کشور علیه روسیه فراگیر و شامل اعتراض به استفاده از پهنه دریایی، امنیت زیست بوم و استفاده از مراکز میراث فرهنگی خواهد بود.

روابط مسکو و کی یف از ماه مارس سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه که نتیجه آن جدایی از اوکراین و پیوستن این شبه جزیره به روسیه بود، بسیار تیره شد.

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار جمعیت دارد، سال 1954 بنا به دستور نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور تعلق گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      تازه فهمیدین روسیه چه .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج