adexo3
۳۸۸۳۲۰
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

عبدی: روحانی رئیس جمهور دو دوره ای است

تحلیلگر اصلاح‌طلب مسائل سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی، با بیان اینکه اگر اتفاق خیلی خاصی پیش نیاید، او (حسن روحانی) دو دوره‌ای خواهد بود، گفت: این را بنا به اینکه در گذشته چنین شده نمی‌گویم، بلکه به لحاظ تحلیلی و عینی معتقدم چنین خواهد شد.

روزنامه ایران: تحلیلگر اصلاح‌طلب مسائل سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی، با بیان اینکه اگر اتفاق خیلی خاصی پیش نیاید، او (حسن روحانی) دو دوره‌ای خواهد بود، گفت: این را بنا به اینکه در گذشته چنین شده نمی‌گویم، بلکه به لحاظ تحلیلی و عینی معتقدم چنین خواهد شد.

اگر امروز انتخابات باشد، او رأی می‌آورد؛ هرچند در ایران فضای سیاسی ناپایدار است و هر لحظه می‌تواند اتفاقی رخ دهد که کمتر پیش‌بینی می‌شده است.

عباس عبدی در پاسخ به اینکه آیا طرح استراتژی حمایت از روحانی از سوی اصولگرایانی نظیر باهنر و مصباحی مقدم می‌تواند یک سناریوی سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: اعتقادی ندارم که این گونه اظهارات سناریوسازی است، اینها واقعی است، اما این مورد خاص بیش از اینکه ایجابی باشد، سلبی است و ناشی از نفرت نسبت به جناح تندرو و احمدی‌نژادی‌هاست.

وی با بیان اینکه اصولگرایان هم مانند اصلاح‌طلبان به صورت اقتضایی به این نقطه رسیده‌اند، این موضع را ناپایدار توصیف کرد و ادامه داد: گمان نمی‌کنم اصولگرایان به وحدت نامزد برسند، زیرا اگر نامزدهای اصلی (جناح رقیب) رد صلاحیت شوند، هر کسی از آنان وارد گود می‌شود تا شانس خود را آزمایش کند، اگر هم نامزدهای اصلی حضور داشته باشد، باز هم برای قرار دادن یک نفر جلوی او ضرورتی نمی‌بینند ائتلاف کنند، بویژه که نخواهند توانست ائتلاف کنند.

عبدی درباره محمود احمدی‌نژاد نیز با بیان اینکه بعید می‌دانم از فیلترها عبور کند، تصریح کرد: شواهد قوی برای این مسأله وجود دارد. وقتی که آقای جنتی با آن حمایت‌های بزرگ و عجیب و غریب هم دیگر از او حمایت نمی‌کند، گویای همه چیز هست. در صورت فرضی عبور نیز، رأی‌آوری او تا حدی است که چشمگیر باشد، اما در برابر روحانی شکست خواهد خورد.

به باور این تحلیلگر مسائل سیاسی، پذیرش برجام از سوی ایران به منزله پذیرش یکسری قواعد کلی است که با رفتارهای عجیب و غریب و خارج از قاعده او سازگاری ندارد و در تضاد است و در صورت حضور انتخاباتی مردم نیز این تضاد را متوجه می‌شوند و به بقای برجام رأی خواهند داد و این نفی احمدی‌نژادیسم است؛ چه احمدی‌نژاد و چه افراد شبیه او.

عبدی با طرح این سؤال که پس چرا احمدی‌نژاد فعال شده است، آیا اینها را نمی‌داند؟

خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که یا نمی‌داند، یا اگر هم بداند چاره‌ای جز فعالیت ندارد، چون عدم فعالیت به منزله خودکشی است. فعالیت می‌کنند تا تنور خود را گرم نگه دارند، بعد که متوجه عدم صدور جواز ورود می‌شوند، به نحوی کنار می‌روند با این عنوان که رأی داشتیم، ولی نگذاشتند بیاییم و این را سرمایه آینده سیاسی خود خواهند کرد. به هر حال، کاچی بهتر از هیچی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      آقای احمدی نژاد بیا که منتظریم ،حتماً رأی میاری وما حمایتت میکنیم ،بگذار آنهایی که حقوق نجومی دراین دولت میگیرند ،بایکوت شوند،این حمایتگران ازاین دولت آنهایی هستند که ....

      پاسخ ها

      • صمد از تبریز

        یعنی میخوای اختلاسهای چند هزار میلیاردی دوباره برگردن و واقعا اعتقاد داری که حقوق نجومی در دوره احمدی نژاد نبود

      • ali

        احمدی جون این از طرف خودش حرف زد
        لطفا نیا دمت گرم

    • بی نام

      چرا پیام فبلی را دلیت کردید ...

    • بدون نام

      فعلا تا رای گیری خوشحال باشین بعدش خدا بزرگه.

    • بدون نام

      روحانی پیروز انتخابات است ولی با رایی خیلی کمتر از قبل

    • محسن خراشادی

      من نه اصلاخ طلبم و نه اصولگرا ، رییس جمهوری که عرضه کنترل قیمت قند و شکر و روغن و سایر مایحتاج مردم را ندارد ، عرضه چی را دارد که چهارسال دیگر با بی عرضگی بماند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج