اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۸۸۰۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تعیین تکلیف سپرده‌ گذاران کلان ثامن الحجج

مهر ماه سال جاری، حساب‌های سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج تا سقف ۳ میلیارد ریال تعیین تکلیف خواهند شد.

خبرآنلاین: مهر ماه سال جاری، حساب‌های سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج تا سقف ۳ میلیارد ریال تعیین تکلیف خواهند شد.

در ادامه فاز دوم طرح تعیین تکلیف و بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران و پس از تعیین تکلیف حساب‌های تا سقف یک میلیارد ریال؛ بر اساس تصمیمات کارگروه ویژه سامان دهی تعاونی یاد شده و موافقت مرجع قضایی، مقرر است از هفدهم مهرماه سال جاری، سقف مبالغ مذکور از یک به ۲ میلیارد ریال و از بیست و هفتم مهرماه به ۳ میلیارد ریال افزایش یابد.

در این مرحله، تا سقف قابل پرداخت پیشین (۳۵۰ میلیون ریال) به هر مشتری پرداخت می شود مشروط بر اینکه مشتریان، تعهدی مبنی بر عدم مطالبه باقیمانده وجوه خود طی بازه زمانی مشخص (به ترتیب ۱۴ ماه برای حساب‌های تا سقف ۲ میلیارد ریال و ۱۷ ماه برای حساب‌های تا سقف ۳ میلیارد ریال) به بانک عامل ارائه کنند تا فرصت کافی برای تبدیل دارایی‌های تعاونی و تامین وجوه نقد مورد نیاز برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در اختیار آن بانک قرار گیرد.

گفتنی است همچون مراحل گذشته، هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود به قراردادهای مشتریان در بانک عامل به پس از نتایج ارزیابی املاک تعاونی و حصول اطمینان از تکافوی دارایی‌ها برای بازپرداخت اصل وجوه حساب‌های سپرده‌گذاران و اخذ مجوزهای لازم موکول خواهد شد.

همچنین مقرر شد، مشتریانی که در قبال سپرده، تسهیلات دریافت کرده‌اند، می بایست نخست با مراجعه به شعب تعاونی، نسبت به تهاتر سپرده و تسهیلات، اقدام و خالص مطالبات خود را به صورت گواهی تسویه حساب برای انتقال به بانک عامل ارائه کنند. بدیهی است تمهیدات لازم برای تسریع در کار و کاهش مشکلات احتمالی مشتریان از قبیل رفع مغایرت‌های هویتی، حساب‌های مشترک و تسهیلات تهاتر شده در قالب ویرایش جدید شیوه نامه اندیشیده شده و به بانک عامل و تعاونی ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است حساب‌های تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج از یک میلیون و ۲۵۷ هزار فقره به ۳۳ هزار فقره کاهش یافته و بیش از ۹۷ درصد حساب‌های تعاونی تاکنون تعیین تکلیف شده است که با احتساب سقف جدید اعلام شده، این میزان از ۹۹ درصد نیز فراتر خواهد رفت.

در خاتمه این گزارش آمده است: به منظور کاهش هزینه‌های غیر ضروری و جلوگیری از اتلاف منابع، حدود ۴۰۰ شعبه تعاونی تاکنون تعطیل شده و تعداد شعب تعاونی ثامن‌الحجج از ۴۸۱ به ۷۵ شعبه کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب دیگه کلاه برداری از این بالا تر نداریم موقعی که دارن پولهای مردم رو جمع میکنن با سود بالا غیر مجاز نیست اما وقتی که میخوان سود بدن وپولها رو پس بدن یک دفعه میشن غیر مجاز تازه میخوان پول بندگان خدارو هم بدون سود وقسطی پرداخت کنن. اصلا فکر نکنید که یک وقت اینها برنامه ریزی شده بودها!!!!!؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج