adexo3
۳۸۹۱۳۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

کاهش نرخ سود بانکی فعلا متوقف شد

رئیس کانون بانک‌های خصوصی از رایزنی بانکها برای توقف موقتی کاهش نرخ سود بانکی خبرداد و گفت: از دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خواسته‌ایم اجازه دهند کاهش نرخ، روند منطقی خود را طی کند.

خبرگزاری مهر: رئیس کانون بانک‌های خصوصی از رایزنی بانکها برای توقف موقتی کاهش نرخ سود بانکی خبرداد و گفت: از دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خواسته‌ایم اجازه دهند کاهش نرخ، روند منطقی خود را طی کند.
کوروش پرویزیان با تاکید بر اینکه بانکها فعلا برنامه‌ای برای کاهش نرخ سود ندارند، گفت: بانکها به تازگی پیشنهادی برای کاهش نرخ سود نداشته‌اند و هیچ پیشنهاد جدیدی مطرح نبوده است. این در شرایطی است که در دوره قبل متاسفانه تعجیلی برای کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات انجام شد که عمدتا به دلیل فشارهایی بود که به بانکها وارد آمده بود.

رئیس کانون عالی بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری افزود: کاهش نرخ سود کاری است که باید به صورت طبیعی انجام می‌شد؛ به این معنا که کاهش نرخ سود در سپرده‌ها که اتفاق می‌افتاد، باید با یک فاصله زمانی چند ماهه اجازه داده می‌شد که نرخ سود تسهیلات کاهش پیدا کند؛ اما متاسفانه با تعجیل، این اجازه را ندادند و به نظر می‌رسد که بخشی از تلاطمات در بازار، ناشی از همین عجله است.

وی تصریح کرد: ما این موضوع را به مقامات مسئول هم در دولت و هم در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار منتقل کرده و خواهش کردیم که دولت کمک کند، بازار نرخ سود سپرده و تسهیلات، روند منطقی خود را داشته باشد و فشارها از روی سیستم بانکی کمتر شود؛ چراکه بانکها تا شب آخر اجرای سپرده‌ها با نرخ ۱۸ درصد که در واقع از فردای آن، سود سپرده کاهش می‌یافت، سپرده‌هایی با نرخ بالای ۱۸ درصد را داشتند و نمی‌شود بلافاصله تعهد ایجاد کرد؛ چراکه تا یکسال آتی یعنی ۳۰ تیرماه ۹۶، بانکها سپرده یکساله ۱۸ درصد دارند که به تناسب آن، نمی‌توانند تسهیلات را با نرخ کمتری از آنچه که بود، ارایه دهند و این امکان به صورت عملی فراهم نیست و نیاز دارد که اصلاحی در آن صورت گیرد تا بانکها فضا و فرصت بهتری برای خدمت پیدا کنند.

پرویزیان در پاسخ به این پرسش که احتمال افزایش سود بانکی در حد یک تا دو درصد وجود دارد، گفت: اینکه فضا برای افزایش نرخ سود مساعد باشد، این طور نیست؛ بلکه خوشبختانه با تدابیر بانک مرکزی و سیاستهایی که تدبیر کرده است، افزایش نرخ سود امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: جابجایی سپرده‌ها از بانکها به موسسات غیرمجاز اگرچه وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است، ولی نمی‌توان وجود آن را رد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریمیان

      خودتون هم میدونیدچه گندی زدیدولی شهامت اعتراف راندارید....

    • علی

      تا کی میخاین سر مردم شیره بمالی و بدی تو شکم تولید؟
      ...

    • اردبیل

      خندیدیم !!! مگه با حرکت خود جوش نرخ سود کاهش پیدا نکرد؟ شما که می گفتی دستوری نیست!! عجب حکایتی داریم تو این مملکت. تو آمریکا بحث دهم درصد ماهها بررسی میشه ولی اینجا نرخ یک شبه 4 درصد کم میشه و نتیجه ....

    • محسن

      واقعا جای تاسف است که بی تد بیرانه دست به اینگونه اعمال می زنید

    • بدون نام

      چ عجب بالاخره دیدین ک مردم ناراضین

    • نگران

      بايد اين پست هاي کليدي در اختيار اشخاص باسواد وتحصيلکرده واقعي قرارگيرد تا تصميمات درست و عاقلانه اخذ شود.

    • بدون نام

      خدا به ما رحم کنه با این بیلیاقتی مسعولان آخرش به کجا میرسیم کلی تسمیمات اشتباه و غلت که باعث بدبختی مردم میشه واقعن گند زدید خسته نباشید

    • بدون نام

      همه چیز مسخره بازیه ..تا حالا چند بار بالا پایین..خسته شدیم......

    • تابان

      واقعا جای تاسف دارد که مسولان بانک مرکزی هیچ تدبیری و سیاستی غیر از دستکاری در سیستم سود سپرده و سود تسهیلات ندارند به عبارتی هنری غیر از این ندارند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ...ّاخرش چی شد منابع به سمت بازارها رفت الا تولید ..واقعا متاسفم

    • بدون نام

      من که هرچه نظر میدم شما نشونش نمیدید حرف بدی هم نزدم به نظر من بزرگترین اشتباه اینه که سپرده تو بانک بگذاری

    • بیزن نیک فر

      متاسفانه دولت با اتخاذ تصمیمات عجولانه غیر کا رشناسی اقتصاد مملکت رامنقبضی کرده یکجا را درست می کند ده جای دیگر را خراب می کند با دروغ که نمی توان رکود وبحران را در یک لحظه حل کرد کم کردن اجباری سود بانکی انهم باشیب تند باعث بوجود امدن مشکلات عدیده برای قشر ضعیف شده برعکس برای مستکبران فرصت بهرحال دولت با ید موءلفه های اقتصادی دیگری را
      حل می کرد بعد خود بخود سود بانکی نوسان بیدا می کرد برای مثال ارتباط صحیح بین دولت وحکو مت - افزایش ارزش بول با اتخاذ سیاست های بین المللی نه جنگ نه صلح یا باهمه جا جنگ لفظی بنفع اقتصاد همانا ارزش بول نیست این صندوق بین الملی بول است که ارزش بول ها را تعیین میکند وقتیکه کشوری در محیط جنگی قرار بگیرد بشتوانه ارزیش ودارایی هایش صفر می شود لذا اقتصادش مثل ما مریص می شود وخسارات زیادی به واردات وصادرات می خورد لذا حتی ابر قدرت ها اگر منافعشان لطمه نخورد وارد جنگ نمی شون ضرر را از هرکجا بگیرید منفع ت است

    • شهرام

      نرخ تورم8درصدى توهمی بىش نىست وسود بانکی الان متعادل است ونباىد بىش ازاىن کم شودچرا که بانکها ورشکست مى شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج