۳۹۰۱۳۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

جدال دیپلماتیک روسیه و آمریکا در سازمان ملل

در پی حمله روز شنبه هواپیماهای نظامی آمریکا به مواضع ارتش سوریه و کشتن ۶۲ سرباز این کشور، تنش دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا در سازمان ملل بالا گرفت و واشنگتن از پاسخگویی درباره حملات روز شنبه علیه ارتش سوریه طفره رفت.

خبرگزاری ایرنا: در پی حمله روز شنبه هواپیماهای نظامی آمریکا به مواضع ارتش سوریه و کشتن ۶۲ سرباز این کشور، تنش دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا در سازمان ملل بالا گرفت و واشنگتن از پاسخگویی درباره حملات روز شنبه علیه ارتش سوریه طفره رفت.

در پی حمله جنگنده های آمریکا در روز شنبه به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی شهر دیرالزور که منجر به کشته شدن دستکم ۶۲ سرباز سوری شد، روسیه خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت برای ادای توضیحات آمریکا در این مورد شد.

سی ان ان در این زمینه گزارش داد: «در حالی که 'ویتالی چورکین' نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت در حال سخنرانی بود، 'سامانتا پاور' نماینده آمریکا در بیرون از جلسه با خبرنگاران صحبت می کرد و اظهاراتی علیه روسیه و دولت بشار اسد ایراد کرد.»

پاور بجای پاسخگویی درباره حمله آمریکا علیه ارتش سوریه، با عصبانیت درخواست جلسه شورای امنیت از طرف روسیه را 'اقدامی نمایشی و منافقانه برای جلب توجه' قلمداد کرد.

به گزارش سی ان ان، نماینده آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما در حال تحقیق درباره این رویداد هستیم؛ اگر مشخص شود که واقعا پرسنل ارتش سوریه را هدف قرار داده ایم، این قصد ما نبوده و بابت کشته شدن این افراد متاسف هستیم.

وی مدعی شد که روسیه بجای چنین درخواستی باید درخواست تشکیل جلسه با رژیم اسد برای درخواست صلح را مطرح کند.

چورکین نیز پس از پایان سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت، به سرعت جلسه را ترک کرد و به صحبت های پاور واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در واکنش به اظهارات پاور گفت که آمریکا توافقهای انجام شده مبنی بر هدف قرار ندادن مواضع سوری ها را نقض کرده و تاکید کرد که این اقدام آمریکا، رویداد مثبتی برای توافق دو طرف در زمینه توقف نبردها در سوریه نیست.

وی گفت: من هرگز چنین نمایش شدت عملی را از طرف آمریکا ندیده ام.

نماینده روسیه همچنین زمان این حمله را که دو روز پیش از آغاز هماهنگی روسیه - آمریکا در مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه انجام شد، مورد سوال قرار داد.

چورکین در جواب سوال خبرنگاران که آیا حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه موجب نابودی توافق آتش بس خواهد شد، گفت: این یک علامت سوال بسیار بزرگ است.

وی افزود: امیدوارم که آنان راهی پیدا کنند که بتوانند ما و دیگران را در این زمینه متقاعد کنند که برای حل و فصل سیاسی موضوع سوریه و برای مبارزه با تروریست ها جدی هستند.

آتش بس مورد توافق آمریکا و روسیه از روز دوشنبه گذشته در سوریه اجرایی شد و بیم آن می رود که این آتش بس شکننده در سوریه تحت الشعاع حملات آمریکایی ها در حمایت از تروریست ها در سوریه قرار گیرد.

این در حالی است که قرار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، درباره سوریه دیدار و گفت وگو کنند.

خبرگزاری فرانسه جدال لفظی نمایندگان آمریکا و روسیه را یادآور درگیری های لفظی دوران جنگ سرد توصیف کرد.

ارتش روسیه اعلام کرده که ۶۲ سرباز سوری در حمله روز شنبه آمریکایی ها در نزدیکی دیرالزور کشته شدند. گروه ناظرحقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، شمار کشته ها را ۸۳ تن و مجروحان این حمله را ۱۲۰ تن اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      مرگ بر امریکا بخاطر اینکه اگه امریکا ندون کجا رو داره بمباران میکنه دیگه چه ابر قدرتیه؟چرا اشتباهی مواضع تروریستها و داعش بمباران نمیشه؟هرچند از اعراب خارج از ایران هم بدم میاد ومیخوام سر به تنشون نباشه ولی بخاطر این دروغ بازم میگم مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      روسها هم کم بمبارون اشتباهی نداشتن ' در ضمن تمام مقامات بلند پایه داعش که تا الان کشته شدن به دست آمریکایی‌ها بوده !

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • وحید

      آمریکا یکبار حمله اشتباه انجام داده ولی در عوض بیشترین ضربه رو به داعش زده و تمام فرماندهان ارشد داعش تو عراق و سوریه رو آمریکا نابود کرده کاریکه روسیه اصلا نتونسته یکصدمش رو انجام بده. در ضمن روسیه که اينهمه شلوغش کرده تا بحال چندین و چند حمله اشتباه انجام داده که خوشبختانه تمام مطالبی که نوشتم رو خود برترین ها تو این چند وقته اخبارش رو گذاشته،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج