۳۹۱۵۱۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

«خسارت محض» ورژن جديد «دلواپسان» !

«خسارت محض» عنواني دلواپسانه براي يك همايش بود؛ سخنرانان و ‌ميهمانان اين همايش هم از جمله دلواپساني بودند كه برخي از آنها ۳ سال است نسبت به هر تصميم و اقدام دولت دلواپس مي‌شوند.

روزنامه آرمان: «خسارت محض» عنواني دلواپسانه براي يك همايش بود؛ سخنرانان و ‌ميهمانان اين همايش هم از جمله دلواپساني بودند كه برخي از آنها ۳ سال است نسبت به هر تصميم و اقدام دولت دلواپس مي‌شوند.

تبليغات همايش «خسارت محض» از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و پوسترهاي استفاده شده در محل برگزاري مراسم شباهت زيادي با پوسترهاي سال ۹۲ داشت يعني همان برهه كه شعار «ما دلواپسيم» نماد مخالفت دلواپسان با مذاكرات هسته‌اي شد! آنها در آن مقطع كه هنوز نتيجه مذاكرات مشخص نشده بود دلواپس بودند و البته اين دلواپسي براي آنها به رسم و رسومي تبديل شد كه توافق هسته‌اي هم تاثيري در آن نداشت. دلواپسان اين‌بار در برنامه «خسارت محض» از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، صنعتي شريف، خواجه نصير، علم و صنعت، امام صادق (ع)، علامه طباطبايي و امير كبير در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد، حضور يافتند و البته از همان ابتداي آغاز همايش مشخص شد كه دلواپسي آنان به توافق هسته‌اي معطوف نيست چرا كه آنها كماكان رئيس‌جمهور و برنامه‌هاي دولت را زير سوال مي بردند البته نه با مشي منطقي!

برخي حاضران نشست البته دلواپسي نداشتند چنانكه هنگامي كه محمدصادق كوشكي در حال توضيح قراردادهاي نفتي بود، يكي از حضار فرياد زد اين قراردادها در زمان مجلس اصولگراي نهم تصويب شده است. حالا نوبت ماست و كوشكي گفت: هربار كه از روحاني انتقاد كرديم به ما گفتند بي‌سواد و بي‌شناسنامه، الان نوبت آن است كه افرادي را كه مي‌خواهند قراردادهاي قرن نوزدهم را به ايران تحميل كنند، به جهنم حواله كنيم. قديري ابيانه سخنران ديگر اين برنامه بود كه گفت: من اميدي به اصلاح روحاني ندارم و تنها راهي كه داريم اين است كه در سال ۹۶ بر خلاف خواست رئيس سازمان سيا راي دهيم.

آغاز همايش با جبرئيلي!

نخستين سخنران حجت ا... عبدالمالكي استاد دانشگاه امام صادق بود كه مجري او را تحليلگر مسائل اقتصادي نيز معرفي كرد. عبدالمالكي در تمام طول سخنراني تمام سياست‌هاي اقتصادي را اشتباه و بر ضد اقتصاد مقاومتي خواند و گفت دولت به جاي اقتصاد مقاومتي اقتصاد مذاكراتي را در دستور كار قرار داده است. سخنران دوم هم از چهر‌ه‌هاي دانشگاهي بود. درخشان، استاد دانشگاه امام صادق نيز قراردادهاي نفتي را زير سوال برد. با اتمام سخنراني اين دو نفر گويي فاز آرام برنامه به پايان رسيده بود كه حتي مجري برنامه هم تغيير كرد و مجري جديد از پشت تريبون جمعيتي را كه تا آن لحظه تنها با صلوات و تشويق سخنران‌ها را بدرقه كرده بودند با اين جمله دعوت به شعار دادن كرد «من از شما دعوت مي‌كنم شعاري را فرياد كنيد كه فرياد زدنش كمتر از نماز نيست، پس مرگ بر آمريكا» حالا ديگر سالن سوره حوزه هنري پر شده بود و حاضران مشت‌هاي‌شان را گره كردند و شعار مرگ بر آمريكا را فرياد مي‌زدند.

معاون پژوهشي خبرگزاري فارس به زيبايي تمام موضوعاتي كه ارتباطي با هم نداشت را به يكديگر متصل مي‌كرد تا نتيجه دلخواه خود را به دست آورد. جبرئيلي گفت:« اعتماد كردن به آمريكايي‌ها جهالت بود و تجربه نگرفتن از برجام خيانت است. در برجام آمريكايي‌ها چندين راه نفوذ براي خود درست كرده‌اند و برجام به‌گونه‌اي تنظيم شده است كه آمريكا تا حذف شوراي نگهبان و سپاه پاسداران پيش برود. وي در ادامه با اشاره به موضوع FATF افزود: نطفه FATF پس از ديدار محرمانه سيف با وزير خزانه‌داري آمريكا بسته شد و ايران عضو FATF نخواهد شد ولي فقط مقرراتش را اجرا خواهد كرد.» اين محرمانه‌ها به يك ويژگي بارز جريان دلواپس تبديل شده است! وی تندترين اتهامات را عليه دولت وارد ساخت و از اعداد قراردادها به اين نتيجه رسيد كه پروژه ناتوان‌سازي ايران براي جلوگيري از نابودي اسرائيل كليد خورده است و در پايان هم گفت: همه كساني را كه قراردادهاي قرن نوزدهمي را بر ما تحميل كردند را به جهنم حواله مي‌دهيم. محمد صادق كوشكي در صحبت‌هايش اين موضوع را مطرح كرد كه چرا قراردادهاي نفتي و تعهدات برجام همه ۲۵ و ۳۰ ساله است؟

او اين اعداد را به صحبت‌هاي رهبر انقلاب درباره اينكه گفته بودند اسرائيل تا ۲۵ سال آينده نابود خواهد شد ربط داد و گفت: پروژه ناتوان‌سازي ايران در منطقه در حال اجراست تا از نابودي اسرائيل در ۲۵ سال آينده جلوگيري شود. حسين شريعتمداري در سخناني با انتقاد از نحوه برخورد دولت يازدهم با آمريكا و غرب، گفت: داستان اين روزهاي ما از جايي شروع شد كه دوستان ما جايگاه آمريكا را از جايگاه يك شيطان به عنوان يك رقيب سياسي پايين آوردند. وقتي شيطان رقيب سياسي شود، مي‌توان با آن مذاكره كرد و به نتيجه مذاكره هم دل بست.

مدير مسئول روزنامه كيهان در بخش ديگري از سخنانش به انتقاد از قرارداد كنوانسيون FATF پرداخت و اظهارکرد: ما در تعريف تروريسم در قرارداد با FATF با غرب تضاد فكري داريم كه اين نيز دستاوردش تحقيقا هيچ بوده است. وي با بيان اينكه بايد در نقطه‌اي اين مسير متوقف شود، افزود: خروجي برجام يقين بدانيد كه ورودي داعش است، رهبر انقلاب بارها تاكيد كرده‌اند كه آمريكا قابل اعتماد نيست كه مسئولان بايد به آن توجه كنند. شرايط امروز ما خطرناك نيست بلكه خطير است، آنهايي كه بحران نديده‌اند اين روزها را بحران تلقي مي‌كنند. ما روزهاي سخت‌تر از امروز را نيز ديده‌ايم كه با توكل و ايمان به خدا بر دشمنان پيروز شده و امروز هم با همان روحيه بر دشمنان غلبه خواهيم كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیطرف

      صلاح مملکت خویش خسروان دانند...

    • بدون نام

      میشه واژه ی دلواپس را معنی کنید و به چه کسانی دلواپس می گویند?دلواپس خوبه یابد?

    • بدون نام

      اینها دلواپس جایگاه وپست ومقام خودشان در نظام هستند.
      قطعا اگربرجام درزمان زمامداری اینها انجام میشد هیچ نگرانی ودلواپسی درکار نبود.
      ضمنا مذاکرات هسته ای وبرجام چه خوب وچه بدیک تصمیم ملی بوده که با مجوز وهدایت ونظارت رهبری انجام شده . ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج