۳۹۱۷۷۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دوربین آیفون ۷ پلاس خیلی هم خوب نیست!

ممکن است خیلی از ما فکر کنیم که دوربین آیفون۷ پلاس امکانات بسیار خاص و ویژه ای را به خاطر دارا بودن لنز تله فوتو در اختیار کاربران قرار می دهد. اما باید بگوییم که در واقع این چنین نیست.

وب سایت کلیک: ممکن است خیلی از ما فکر کنیم که دوربین آیفون۷ پلاس امکانات بسیار خاص و ویژه ای را به خاطر دارا بودن لنز تله فوتو در اختیار کاربران قرار می دهد. اما باید بگوییم که در واقع این چنین نیست.
دوربین آیفون 7 پلاس خیلی هم خوب نیست!

درست که این گوشی اولین گوشی در جهان می باشد که دارای چنین لنزی است، اما این لنز تنها به شما تصویربرداری در یک زاویه عریض تر و زوم کردن بر روی اشیا بدون از دست دادن وضوح را می دهد.

نکته مهم دیگری که در مورد این دوربین ثانویه وجود دارد که بد نیست بدانید، این است که وقتی شما زوم ۲ برابر را در دوربین آیفون۷ پلاس انتخاب می کنید، ممکن است اتفاق خاصی نیافتد. یعنی شاید حتی نه بزرگ نمایی تغییر کند و نه بتوانید عکسی با زاویه عریض بگیرید. این یعنی دوربین جدید اپل در هر شرایطی پاسخگوی درخواست کاربران نیست. البته این مورد را هنوز تایید نمی کنیم و منتظر می مانیم تا گوشی برای نقد و بررسی دقیق تر به دست مان برسد.

ولی برای درک بهتر این دلیل و احتمال تایید درستی آن لازم است توضیحاتی داده شود. آیفون۷ پلاس دارای یک لنز ۲۸ میلی متری است که می تواند با زاویه دید عریض و دریچه دیافراگم f/۱.۸ تصویر برداری کند، در حالی که لنز ثانویه دوم دارای اندازه ۵۶ میلی متر با دریچه دیافراگم f/۲.۸ است. این تفاوت در دیافراگم بدان معنی است که لنزهای با زاویه دید عریض می توانند تصاویر عریض تری بگیرند و حجم نور بیشتری را دریافت کنند که در کیفیت و روشنایی عکس تاثیر به سزایی دارد. در حالی که لنزهای f/۲.۸ تله فوتو، دید کمتری دارند و نمی توانند خود را با محیط و شرایط نوری کاملا مطابقت دهند.

بنابراین به همین دلیل است که می گوییم ممکن است آیفون۷ پلاس در شرایط نوری بسیار کم به طور خودکار از زوم دیجیتال دوربین اول که دارای لنز زاویه عریض است، استفاده کند. اساسا زوم دیجیتال به این معنی است که تصاویر گرفته شده را با وضوح پایین تر و حذف قسمت هایی از عکس، در اختیار کاربران قرار می دهد. اما مسلما این اتفاق و پیشگیری از رخ دادن آن، چیزی است که اپل با استفاده از لنز دوربین ثانویه سعی در برطرف کردن آن داشته است.

علاوه بر این، لنز تله فوتو قادر نیست به اندازه لنز دوربین های زوایه عریض زوم کند و از قدرت بزرگ نمایی کمتری برخوردار است. شاید این ویژگی اضافه شده بر روی آیفون۷ پلاس برای برخی از علاقه مندان به تصویربرداری جالب و مهیج باشد، اما توصیه می کنیم اگر فقط به خاطر لنز تله فوتو قصد خرید این آیفون را دارید، دست نگه دارید تا نتایج نهایی در مورد این دوربین منتشر شود، چرا که شاید شما بخواهید در شرایط نوری کم از این لنز استفاده کنید، اما همان طور که گفتیم، ممکن است دوربین به صورت خودکار از لنز عریض استفاده کند و شما گزینه ای ندارید که آن را عوض کنید.

به هر حال، همین که اپل برای اولین بار از این نسل از لنزها بر روی گوشی خود استفاده کرده است، اتفاق مهم و کار بزرگی است و مطمئنا اگر ایراداتی هم در آن وجود داشته باشد، در نسل های بعدی برطرف خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج