adexo3
۳۹۲۰۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نمایش آثار هنرمندان اتریشی در ایران

نمایشگاهی شامل آثار هنرمندان اتریشی با عنوان «RTL:LTR (این‌سو، آن‌سو)» دوم مهرماه در بنیاد لاجوردی گشایش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: نمایشگاهی شامل آثار هنرمندان اتریشی با عنوان «RTL:LTR (این‌سو، آن‌سو)» دوم مهرماه در بنیاد لاجوردی گشایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی این نمایشگاه، پروژه «RTL:LTR» نمایشگاهی است که بین هنرمندان ایران و اتریش در سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود. عنوان این نمایشگاه برگرفته از اصطلاح‌های RTL و LTR است که در دنیای انفورماتیک، جهت نوشتار را از راست به چپ و برعکس تعیین می‌کند و در اینجا خبر از رابطه‌ای متقابل با دیگری از دریچه هنر را می‌دهد. دو جهت مختلف نگارش و این‌سو و آن‌سو محور موضوعیِ این تبادل فرهنگی و نیز موضوع اصلی این آثار است.

این مجموعه به کوشش طرلان رفیعی، یاشار صمیمی مفخم و پیتر آسمن گردآوری شده است.

هر اثر هنری دریچه‌ای به جهانی خاص را می‌گشاید. آثار این مجموعه، نمایش اندیشه‌ی ارتباط بین این‌سو و آن‌سو در رابطه‌ی متقابل با دیگری است. نقاط ارتباطی و تماس بین هنرمندان اتریش و ایران نشانگر گستره‌ای شگفت‌انگیز از جنبه‌هایی است که ما را با دیگری پیوند می‌دهد و همچنین از آن متمایز می‌کند.

سعی شده است در راستای ایده نمایشگاه و براساس خط فکری و کاری هنرمندان، آثار این مجموعه انتخاب شوند. آثاری که در مجموع تعریفی کلی از ساختار فرهنگ و هنر هر کشور را ارائه می‌دهند، در این نمایش قرار گرفته است. در ادامه، مخاطبان این نمایش، چه در اتریش و چه در ایران، با خوانش شخصی خود که متأثر از فرهنگ و اجتماع‌شان خواهد بود و با زنجیره‌ای از تداعی معانی در ارتباط با این آثار به روند این گفتمان تداوم خواهند بخشید و آن را کامل خواهند کرد.

این نمایشگاه در تابستان و پاییز ۱۳۹۵، در کشور اتریش (گالری فوروم در شهر ولس و آرت مارک در وین) و در ایران در بنیاد لاجوردی و سپس در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود. در اتریش آثار هنرمندان ایرانی روی دیوار رفت و در ایران آثار ۱۷ هنرمند اتریشی شامل نقاشی، عکس، حجم و ویدئو در بنیاد لاجوردی نمایش داده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج