اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۲۷۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تداوم ناآرامی‌ ها در شارلوت آمریکا

ناآرامی‌های در شارلوت، کارولینای شمالی که در پی کشته شدن یک سیاهپوست بدون سلاح به دست افسر پلیس همرنگ وی رخ داد، برای سومین شب متوالی ادامه داشت؛ اعتراضاتی که نشانه‌ فروکش نکردن خشم عمومی نسبت به اقدامات پلیس آمریکاست.

خبرگزاری ایسنا: ناآرامی‌های در شارلوت، کارولینای شمالی که در پی کشته شدن یک سیاهپوست بدون سلاح به دست افسر پلیس همرنگ وی رخ داد، برای سومین شب متوالی ادامه داشت؛ اعتراضاتی که نشانه‌ فروکش نکردن خشم عمومی نسبت به اقدامات پلیس آمریکاست.

درگیری‌های میان پلیس و معترضان در شب گذشته نیز همچنان ادامه داشت اما خشونت، غارت و تنش که در چهارشنبه شب مشاهده می شد تا حدود زیادی فروکش کرده بود.

تظاهرات شب پنجشنبه بیشتر نشان از افزایش فشارها بر پلیس به منظور انتشار فیلم ویدئویی است که احتمالا می‌تواند علت اصلی این تیراندازی را فاش کند.

افسران پلیس محلی با کمک گارد ملی آمریکا در کنار ساختمان‌های دولتی و سایر اماکن در شارلوت مشغول به دیده بانی و نگهبانی هستند تا از تخریب اموال عمومی به دست معترضان جلوگیری کنند.

مردم در شارلوت با شعار "نوار ویدئویی را منتشر کنید" و "ما می‌خواهیم نوارویدئویی منتشر شود" در خیابان‌های این شهر دست به راهپیمایی زده‌اند و برای مدتی یکی از چهار راه‌های اصلی شهر را مسدود کردند. برخی از معترضان نیز به داخل بزرگراه اصلی شهر رفته و می‌خواستند مانع از عبور و مرور خودروها شوند اما پس از مدتی پلیس آنها را به عقب راند.

پلیس منطقه شارلوت ـ مکلنبرگ در ایالت کارولینای شمالی از زمان وقوع تیراندازی مرگبار پلیس و کشت شدن سیاهپوست ۴۳ ساله، از انتشار فیلم ویدئویی این تیراندازی امتناع کرده است اما خانواده قربانی خواستار انتشار این فیلم ویدئویی و در دسترس قرار گرفتن آن برای همه مردم شده‌اند. وکیل خانوادگی این قربانی نیز گفته است که دقیقا نمی‌داند آیا کیث لامونت اسکات سلاح در دست داشته است یا خیر.

در همین حال رئیس پلیس شهری شارلوت مکلنبرگ اعلام کرد که انتشار این فیلم ویدئویی در حوزه اختیارات وی نیست و باید از مقام‌های ارشد دستور بگیرد.

جنیفر رابرتس، شهردار شارلوت مکلنبرگ پنج شنبه شب دستوری را امضا کرد که براساس آن منع آمد و شد در شهر اعمال شده است و این روند از اواسط نیمه شب تا شش صبح به وقت محلی اجرا می‌شود اما معترضان به راهپیمایی خود حتی پس از اجرای این منع آمد و شد ادامه دادند. مسئولان پلیس شهر اعلام کردند که افسران پلیس تا زمانی که تظاهرات به شکل صلح آمیز در شهر برگزار می‌شود، اقدام به تعقیب معترضان نمی‌کنند.

در جریان راهپیمایی اعتراض آمیز چهارشنبه شب و در دومین شب ناآرامی‌ها در شارلوت مکلنبرگ معترضان به سمت خبرنگاران حمله ور شده و پنجره‌های چندین هتل، ساختمان اداری و رستوران را در مرکز شهر شکستن و برخی از اموال عمومی را به آتش کشیدند. در جریان این ناآرامی‌ها همچنین ۴۴ تن از معترضان دستگیر شده و یکی از معترضان که به ضرب گلوله زخمی شده بود پنج شنبه در بیمارستان جان باخت. مقام‌های شهری گفته‌اند که پلیس به این فرد تیراندازی نکرده و وی را دستگیر نکرده است.

در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های پنج شنبه شب کسی دستگیر نشده است اما پلیس گفته تنها دو تن از افسران پلیس به واسطه اسپری شدن یک ماده شیمیایی از سوی معترضان مصدوم شدند.

ناآرامی‌ها در شهر شارلوت مکلنبرگ پس از آن رخ داد که فردی سیاهپوستی بدون سلاح سه شنبه توسط یک افسر پلیس همرنگ خودش به کشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج