adexo3
۳۹۲۷۶۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
پ

محدودیت جدید در پرداختی به کارکنان بانک‌ ها

به دنبال ممنوعیت‌هایی که در میزان پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان بانک‌ها در مدت اخیر تعیین شد، این بار شورای پول و اعتبار مصوب کرده تا میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و یا تبلیغات سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها بیشتر باشد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال ممنوعیت‌هایی که در میزان پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان بانک‌ها در مدت اخیر تعیین شد، این بار شورای پول و اعتبار مصوب کرده تا میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و یا تبلیغات سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها بیشتر باشد.

انتشار فیش‌های حقوقی در رسانه‌ها و واکنش‌های بعدی که از سوی بخش‌های مختلف به همراه داشت، شبکه بانکی را به طور خاص در مرکز توجه قرار داد و محدودیت‌هایی را به دنبال افشای فیش‌های چند میلیونی حقوقی مدیران عامل بانک‌ها برای کارکنان ایجاد کرد.

در این ماجرا چند مدیرعامل بانک به دلیل دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی و اغلب بالای ۴۰ میلیون تومان برکنار شدند، برخوردی که هرچند برخی کارشناسان و مدیران سابق بانکی بر این عقیده بودند چندان صحیح نبود و باید تصمیم مناسبت تری اخذ می شد. چرا که این مدیران به خواست خود چنین حقوق‌هایی را دریافت نکرده و براساس روال قبلی و تایید هیات مدیره به آنها پرداخت شده است؛ از این‌رو برکناری چند مدیر بانکی نمی‌تواند موجب ایجاد تعادل در پرداختی‌های این شبکه شود. به هر حال بعد از این ماجرا بخشنامه‌هایی از سوی بانک مرکزی و با مشارکت وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد که محدودیت‌های خاصی برای کارکنان بانک‌ها ایجاد کرد. این در حالی است که پای این ماجرا به شورای پول و اعتبار کشیده شده و در شهریورماه امسال مصوبه‌ای داشته که براساس آن تبصره‌ای را در رابطه با پاداش کارکنان به یکی از ماده‌های دستورالعمل اعطای جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اضافه می‌کند.

در توضیح مصوبه جدید شورای پول و اعتبار باید گفت که براساس ماده (۳) دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی -ارزی حداکثر مبلغی که در هر دوره توسط هر بانک می‌تواند برای اعطای جوایز به صاحبان سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اختصاص پیدا کند معادل دو درصد متوسط حجم این سپرده‌ها در همان دوره است.

اما در ماده (۴) تاکید می‌شود که بانک در هر سال می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از بودجه را برای تبلیغات قرض‌الحسنه، امور فرهنگی مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری، امور عام‌المنفعه و پاداش به کارکنان تخصیص دهد که در این رابطه حداکثر سه درصد برای پاداش کارکنان بانک‌ها در نظر گرفته شده است، اما با تبصره‌ای که شورای پول و اعتبار به ماده (۴) اضافه کرده میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها در سال مالی که براساس آن پاداش پرداخت می‌شود بیشتر باشد.

این تبصره در شرایطی به دستورالعمل اعطای جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه اضافه شده که در همین مدت بانک مرکزی با تنظیم مقرراتی جدید نحوه پرداخت مزایا و تسهیلات به کارکنان بانک‌ها را تغییر داده بود، به‌گونه‌ای که اعطای هرگونه وام بانکی به کارکنان از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز ممنوع شد و باید از محل منابع داخلی خود پرداخت می‌کردند. از سویی دیگر سود تسهیلات پرداختی به کارکنان که عمدتا از محل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار تا هفت درصد تعیین می‌شد، برای تمامی تسهیلات آنها به ۱۰ درصد و به‌طور مشترک افزایش یافت.

در عین حال که از این پس برای تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها در طول مدت خدمت آنها سقف تعیین و به ۲۵۰ میلیون تومان رسید. این در حالی است که تا پیش از این محدودیتی در پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها وجود نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خیلی بد بر خورد کردن تورو خدا اینقدر خشونت بکار نبرید این ها ذخایر انقلابن حقشونه روح لطیفشون جریحه دار میشه

    • توسکا ایرانی

      یه عده مدیر بنا به دستورالعمل غلط دریافتی انچنانی نصیبشون شد و چوبش رو کارمندای معمولی بانک باید بخورند و عجب انکه بیشترین کارایی در حوزه ی کارمندان در ایران را هم همین کارمندان بانک دارند

    • ناشناس

      من متاسفم که بخاطر خطای تعدادی نامدیر کارمندهای زحمت کش بانکها باید پاسخگوباشن و متضرر بشن
      ضمناً چرا نمیان ساعت مفید کاری کارمندان بانک. رو. با سایر ادارات مقایسه کنند

    • محمد عادل

      تا دیروز این شورا حق جیک زدن نداشت ومنحل شده بود حالا زورش به کارمندان رسیده تا بلکه گردن مسگر را بزنند خود وزیر گفت ما کاری به کارمندان نداریم حالشان آقایان انگار کینه شتری داشته باشند از ریشه دارند میزنند واقعا متاسفم عواقب آن دامن همه را خواهد گرفت

    • بدون نام

      مدیران از هر طریقی خوشان را در کمال پاک دستی انجام میدن...این کارکنان بیچاره و مفلس بانک ها هستند...که باید بسوزند.......

    • بدون نام

      چی توی نظر من بود که به ضررت می شد و پخشش نکردی؟(راجع به مرخصی.و..)

    • کارمند بانک

      قسم به خداوند رحمان...حدود ده سال سابقه بانکی دارم که هر سال داره بیشتر مرخصیم میسوزه..قسم به احترام پیغمبر که شناسنامه پسرم رو به علت شلوغی بانک پدرم برای فرزندم گرفت. زمانی که خانمم داشت برای زایمان زیر تیغ جراحی بود من بعلت بازرسی تو بانک بودم..حالا شما مردم قضاوت کنید.

    • بدون نام

      مدیران بانکها که پرداختی وام و مزایا آنها خاص است در برج 3چون می دانستند که محدویت گذاشته خواهد شد وام و مزایا را دریافت کردند و پس ازآن برای کارمندان که حداکثر وام دریافتیشان 40و حداکثر وحداکثر 50میلیون بود بخشنامه 10 درصد را صادر کردند یعنی مدیران که دو سال دیگر دیگر وقت وامشان است برج 3 وام هایشان را با 1درصد دریافت کرده اند و رفتند کنار حالا کارمندان جز با 10درصد وام باید بگیرند با این حقوق که میانگینش 1.5میلیون تومان است

    • علی مازندرانی

      ما که میخواستیم ومیخواهیم دنیا را اسلامی ومدیریت کنیم چطور نتوانستیم ساده ترین قانون ضد اسلامی یعنی نزول ونزول خواری را در ایران اسلامی را از بین ببریم؟؟؟؟؟!!!!!!!آیا میتوانیم الگوی مناسبی برای کشورهای بدون ربا یا همان بهره بانکی مانند سویس باشیم؟؟؟؟؟الله اعلم!!!!!

    • بدون نام

      بسیار مسخره است. من با مدرک فوق لیسانس در بانک با ساعت مفید کاری زیاد و اضافه کاری دارم حداکثر ۱۸۰۰۰۰۰ تومان حقوق میگیرم.ایرادی نداره. لطف کنند حقوق ما نظام هماهنگ کشوری بشه.من راضی ام مزایا حذف بشه.خیلی بنفع هست اگر نظام هماهنگ بشیم

    • عباد

      آهای کارکنان بانک هر کدامتان دو خانه و دو ماشین دارید که این ها رو از پول های که مردم برای قرض الحسنه در بانک میگزارند اما من کارمند یک ارگان دیگه هنوز یک متر زمین هم ندارم با مدرک کارشناسی ارشد برق که تو تو خواب هم نتونی بری مدرک برق از دانشگاه دولتی بگیری بعد من ولو بشم تو این شرکت و آون شرکت برای دو تومن اینم آیا بدن آیا ندن بعد جناب عالی با کخ و شلوار شیک مرتب پشت میز نشستید و کار میکنید من بخوام وام هم بگیرم بیشتر ده تومن و بیست نومن نمیتونم بگیرم اینم با هزار تا دنگ و فنگ با سود های بالا ... .....اما جالب اینجا سن که شما بعد از یک سال استخدام 100 تومن وام با سود 6 درصد دریافت میکنید..بعد دوباره در یکی د و سال بعدش دوباره بهتون وام خرید خودرو پرداخت میشه ..چه پاداش ها که در مراسم های خاص بهتون داده میشه ....اینها همه واقعیت است که گفتم و بنده تحقیق کردم از کارمندان بانک ها و قوم خویش بند داخل بانک مسکن هست ویکی از دوستان بانک ملت.یکی از همدوره دانشگاه بانک ملی ..بیا ببین چه زندگی هم زدن اینها واقعیت و خود را تبرئه نکنید

      پاسخ ها

      • hamid

        تا جایی که من شنیدم فرمایش عباد صحیحه خانمی از کارمندان مسکن می شناسم که تعطیلات سالیانه اش را فقط در فرانسه میگذراند.

    • عماد مالکی

      اگه واقعی باشه خوبه اما بازهم بلدن چطور ازمنابع قرض الحسنه برای خودشون وام بردارن

    • امیر حسین

      بازهم کارمندان بانکها هیزم اختلافات جناحی شدند.
      به تمام مقدساتی که قبول دارید این قلم پاداش که خبر از محدود شدنش اومده به بنده که تا حالا 17 سال سابقه کار دارم فقط یک یا دو نوبت در سالهای اول خدمتم اون هم با مبالغی که گفتنش مایه خجالت هست پرداخت شد و شاید بیش از 10سال است که این قلم پاداش رو کارکنان بانک ما نگرفته اند حالا هم از خبر محدود شدنش! !!!! هم شگفت زده شده ایم و هم واقعاً خوشحال . اگه مدیران این پاداش دو خودشون می خوردند زحمت بکشن از حق و نا حق کردنش دست بردارند. من یه عنوان یه کارمند بانک تقاضا دارم این قلم پاداش به کلی قطع و ردیفش حذف بشه .

    • بدون نام

      کار سخت وطاقت فرسا برای کارکنان شعبه های بانک ها ومزایا برای اقایان مدیر عامل وهئیت مدیره که هر کدام هم عضو هیئت مدیره دهها شرکت هستند ونمی دانند من بازنشسته بانک به 4 فرزند ماهی 700 هزار تومان می گیرم

    • علی

      ازمسئولین محترم که خوب شعار میدهند متشکریم.

    • بانکی

      یه دوستی گفته که بانکی ها نمی تونن مدرک ارشد از دانشگاهای دولتی بگیرند..نمی خواستم بگم ولی عاقا اکثرا همکارای ما مدرک ارشد دارن مثل خود من...دوما گفتین که کارمندان وام میگیرن بانرخ ۶درصد.عاقا کلیه وام های بانکیها ۱۰درصدهستش خود مشتری که چهار درصدمیگیره ..گفتین که هرکدوم با وام خونه دارن..عاقا پس همشون بدهکار بانکن.در نظرات قبلی دیدیم که همکار گفته شناسنامه فرزندش رو پدرش گرفته پس چقدر کارمندان بانک گرفتارن.در اخرش هم لازمه بگم که ایکاش این وام رو هم بما نمی دادن ولی مثل شما ها حقوق می دادن.

    • كارمند بانك

      اقاي عباد بايد به عرضتون برسونم كه بيساري از كارمندان بانكها با مدرك فوق ليسانس دارن از ساعت هفت صبح تا غروب پول ميشمرن و بيشتر وقتها حتي دستشويي هم نميتونن برن.اگه يه روز رفتين خودپرداز پول بگيرين و نبود هر چي بلدين نثار اون كارمند بدبختي ميكنين كه بعد از چند ساعت واقعا خسته كننده و پراسترس رفته تا مثل بقيه به زندگيش برسه.شما حاضري توي بانك كار كني و توي يك روز كل حقوق يك ماهت رو و شايد بيشتر بخاطر كسري اوردن بذاري رو صندوقت؟حاضري بدون حق گرفتن مرخصي يا حتي دو ساعت پاس گرفتن واسه حل مشكلات خانوادت توي بانك كار كني؟لطفا ندونسته قضاوت نكنيد.

    • بدون نام

      ماجرای فیش های نجومی ،‌آخر به کجا رسید؟؟؟؟
      من که گفتم آخر کار ،‌نظافتچی توالت و دستشویی بازار ،‌ مقصر اصلی فیشهای نجومی شناخته میشه.

    • بدون نام

      روزانه،سالیانه،ساعتی،استراحت بین شیفت،بعد مسافت،

    • مریم

      همه میدونن بعد از دوسال به هرکارمند بانک وام خونه با سود خیلی پایین و بعدهم هردوسال وام ضرورری میدن . خیلی هاشون از پول زیاد میرن دلالی ملک و ماشین . هروقت میریم بانک دارن از دادوستد شخصی باهم صحبت میکنن. ضمنا کلی مزایا و پاداش دارن .
      نگید اینجور نیست که حداقل چهاربانک مختلف از اقوام کارمند داریم و کاملا درجریانیم . دوتاشونم با دیپلم رفتن و الان همزمان با کار دانشجوی دانشگاه آزادن.
      اونوقت ما با ارشد دانشگاه دولتی ماهی خالص و شسته رفته بدون مزایا یک و نیم میگیریم .
      کارشونم نسبت به بقیه همچین سخت نیست یکم هوش و حواس میخاد که همش اختلاف تو حساباشون نیافته.

    • بدون نام

      تویی که میگی بانکها اینقدر وام میدن وپا داش وغیره ....دها جا هستش که حقوقشان 4یا5 برابر بانکها حقوق میدند درثانی بانکها ریالی از خزانه پول نمی گیرند و از طرفی همه آحاد مردم میتونند امروز تا 50میلیون وام کالا باضامن معتبر وام بگیره کارمندان در سی سال تا سقف 250میلیون که امروز یکی با 20سال سابقه حداکثر جمع وام دریافتیش 150 میلیون نمیشه واون سقف بخاطر وام های دریافتی باصفر درصد مدیر ان صندوق توسعه .بیمه و.... .تا700میلیون می باشد وگرنه کارمندان دادگستری .ثبت اسناد بیمه برق نفت دارایی و ده ها جای دیگه خیلی بیشتر از کارمندان بانکها حقوق ومزایا می گیرند ودرکنارش هم میتونند وام هم از بانکها بگیرند وام قرض است بلاعوض نیست که اینقدر به کارمندان خدوم وامانت دار بانکها بدون اینکه وابسته به خزانه باشد گیر داده اید . اینکه من مدرک فوق دارم وغیره این یک مسله عمومی است حتی دکترا هم دیگه امروز بیکار است بانکها چکار کنند تو مدرک فوق داری اکثر کارمندان بانک امروز فوق و دکتری دارند ونشسته اند پول می شمارند وگرنه خیلی جاها مرفه تر از بانکها و مزایا بیشتر می گیرند و از خزانه کشور هم پول می گیرند اما بانکها 28درایران بش از 20تاش خصوصیه درحالیکه تو دنیا ابر قدرترین شرکتها بانکها هستند و کارمندانشان با یک ماه حقوقشان میتونند کل دنیا را یکماه برند گردش یا میگید بانکها کارمندانشون هیچ وامی نگیرند و یااصلا حقوق ندند چرا؟تو دنیا وام تقریبا صفر درصد ه و اون کارمزدها است که اونها را ابر قدرت کرده .توایران یک کارمند بانک با مدیونیتش تا عمر حداکثر تونسته یک آپارتمان اون اکثر در پایین شهر بخره یا شما می فرماید کارمندان بانک تو کوچه بخوابند تا وقتی که همه خونه دار شدند اگه چیزی ماند هم به کارمندان بانک بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج