۳۹۳۰۵۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اتمام منابع‌ آبی ایران تا ۷ سال‌ دیگر

منیژه قهرودی، ژئومورفولوژیست و استاد دانشگاه شهید بهشتی از اتمام منابع‌آبی ایران تا ۷سال‌ دیگر خبر داد.

خبرآنلاین‌ نوشت: منیژه قهرودی، ژئومورفولوژیست و استاد دانشگاه شهید بهشتی از اتمام منابع‌آبی ایران تا ۷سال‌ دیگر خبر داد.

قهرودی گفت: تهران ۱۰ میلیون شهرنشین دارد؛ اما شهروند ندارد، ۵ درصد تهرانی‌ها شهروند هستند یعنی تهران را خانه خود می‌دانند و این بد است؛ در حالی که فرهنگ شهروندی در دنیا موضوع مهمی است.

براساس آمار ناسا که سال گذشته مشخص شد شاخص استرس آبی ایران ۸/ ۴ اعلام شد، یعنی ۲/ ۰ دیگر برای تبدیل شدن به عربستان فاصله داریم برای همین می‌گوییم کمتر از ۷ سال منابع آب ما تمام می‌شود.

به گفته او در این تحقیق مشخص شده ۲۰ درصد کسری آب ما به علت خشکسالی طبیعی است، ۲۰ درصد تبخیر و ۶۰ درصد هم برداشت بیش از اندازه از منابع آب زیر زمینی. قهرودی یادآوری کرد: تهران شهری است که شیب شمالی جنوبی آن زیاد است و بستر رسوبی دارد؛ در این ضخامت که نمی‌توان در عمق ۱۰۰۰ متری مترو ساخت.

الان بخش‌های مختلف تهران نشست پیدا می‌کنند و تهران در سال ۸ سانتی‌متر فرو می‌رود. همچنین تهران در حال سنگین شدن است و خود تهران به علت سنگینی در حال گود شدن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      اینقدر گرفتاری مردم تهران دارند که گوششان به این حرفها نیست این حرفها زمانی خوبه که مردم در ارامش نسبی و بدون استرس باشند درامدی داشته باشند همه داریم میتازیم

    • حیدری

      شعار پوچ خوکفایی در محصولات آب بری مثل گندم و برنج !! درختکاری در کویر و انتقال آب به بیابان!! ایجاد صنایع فولاد در استانها کویری مثل اصفهان و یزد !! تولید و صادرات دیوانه وار هندوانه!! اینها همه از این خبر میدهند که بی سوادان در راس کارها قرار دارند!!

    • بهنام

      اشکالی ندارد مشکل بی ابی و خشک شدن ایران وبه بیابان تبدیل شدنش فدای یک تار موی اقا زاده ها ؟ پس اینا استخراشونو با چه پر کنن حتما میخواهین اینا مثل افراد عادی برن استخر عمومی واقعا که خیلی پررو شدن این مستاجرای ایران مملکت مال ایناست بعد دیگران میخواهن براشون تکلیف مشخص کنن واقعا ......

    • بدون نام

      خب شما موقعی که زیربنا این کم ابی را فراهم نمیکنید توقا دارید مصرف اب کم بشه...فقط شعار میدید خوبه عکس العمل هم داشته باشید.شما به تنهایی یه خیار هم نمیتونید ببرید..شما به تکنولوژی کشورهای پیشرفته احتیاج دارید..ازپوستتون بیایید بیرون برا یکبار هم شده جدی باشید.از رو بی حالی حرف نزنید عمل کنید

    • کاربر

      الان تمام پیمانکاران ساختمان برای انکه ساختمان ساخته شده را زودتر بفروشند داخل ان استخر و جکوزی میزنند من پیشنهادم اینه که شهرداری برای این دست منازل پایان کار صادر نکند برای اینکه واقعا یک منطقه دچار کم ابی میشود و من شاهد ان هستم در خیابان ما دو اپارتمان ساخته شده همراه با دو استخر بزرگ که ساکنان محل دچار مشکل هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج