۳۹۴۰۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ولایتی ناگفته‌های تاریخ ایران را بیان می‌کند

سعید بشیری؛ تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی پرمخاطب مانند «دوقدم مانده به صبح» و «سفید» درخصوص روند تولید و جزییات برنامه جدید خود در گفت‌وگو با ما گفت: «ایران» عنوان برنامه جدیدی است که با تأکید بر موضوع هویت ایرانی، کار خود را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری صبا: سعید بشیری؛ تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی پرمخاطب مانند «دوقدم مانده به صبح» و «سفید» درخصوص روند تولید و جزییات برنامه جدید خود در گفت‌وگو با ما گفت: «ایران» عنوان برنامه جدیدی است که با تأکید بر موضوع هویت ایرانی، کار خود را آغاز خواهد کرد. یکی از رویکردهای اصلی برنامه این است که به تاریخ ایران در دوره‌های حتی پیش از مادها و اقوامی چون ایلامیان بپردازیم، به بیانی دیگر به‌دنبال مطرح کردن تشابهات تاریخی و فرهنگی اقوام گوناگون ایرانی در دوره‌های مختلف هستیم.

وی در ادامه مجری و کارشناس برنامه را معرفی کرد و گفت: علی‌اکبر ولایتی کارشناس و پورحسین؛ قائم‌مقام معاونت سیما، نیز اجرای برنامه را برعهده خواهد داشت.
تهیه‌کننده «دورمیز شب» وجه تمایز «ایران» را این‌گونه عنوان کرد: این برنامه تفاوت چشمگیری با برنامه‌های گذشته ولایتی در سیما دارد و آن‌هم این است که در این برنامه پنج محقق تاریخ و فرهنگ ایران حضور دارند که ولایتی با آن‌ها به‌صورت پرسش و پاسخ گفت‌وگو می‌کند، البته این موضوع به پیشنهاد وی در برنامه اجرایی می‌شود چرا که او معتقد است نباید متکلم‌وحده باشد ضمن این‌که برای تداعی یک حس جدید در مخاطب سعی کرده‌ایم که لوکیشن برنامه را در یک فضای رئال و خارج از استودیو که دارای پس‌زمینه دانشی باشد در نظر بگیریم.

بشیری افزود: مدت برنامه شبانگاهی «ایران» سی‌دقیقه بوده و تاکنون در 24قسمت طراحی شده است که سه روز در هفته یعنی روزهای زوج؛ شنبه، دوشنبه و چهارشنبه پخش خواهد شد. شبکه پخش پیش‌بینی‌شده نیز شبکه سه سیماست.

تهیه‌کننده «هنرخانه» با تأکید بر وحدت میان اقوام مختلف کشور به‌عنوان یکی دیگر از رویکردهای برنامه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در این برنامه فارغ از تفاوت زبانی و نژادی و قومی مردمان در محدوده جغرافیایی کشورمان ایران، تشابهات تاریخی و فرهنگی این اقوام متنوع را یافته و نقاط قوت آن‌ها را ذکر کنیم، بیشتر به‌دنبال یافتن هویت ایرانی این اقوام گوناگون و عنوان کردن وحدت و یکپارچگی بین آن‌ها هستیم؛ وحدتی که با گذشت سالیان طولانی و با وجود تنوع اقوام همچنان پابرجا باقی مانده است.

بشیری ادامه داد: سال‌هاست که یک گروه تحقیقاتی حرفه‌ای در کنار علی‌اکبر ولایتی روی موضوعاتی که مطرح کردم کار کرده‌اند، با این تفاسیر به‌طور قطع در برنامه «ایران» رویدادها و حرف‌های تازه‌ای پیرامون تاریخ ایران خواهند شنید. حرف‌های تازه در مورد تاریخ فرهنگ و هنر ایران گفته خواهد شد که ماحصل تحقیقات یک گروه زبده زیر نظر ولایتی است.

سعید بشیری در پایان مراحل پیشرفت کار را توضیح داد و گفت: تاکنون سرفصل‌های هر برنامه و لوکیشن مشخص شده‌اند، مهدی لطفی ساخت میان‌برنامه‌های برنامه را بر عهده دارد و مسعود امینی‌تیرانی ساخت تیتراژ و تصویربرداری کار را انجام خواهد داد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج