۳۹۴۲۴۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ستاد اجرایی فرمان امام، رقیب کسی نیست

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد رقیب بخش خصوصی نیست و در همه حیطه‌های فعالیت خود، در صورت وجود متقاضی، حاضر به واگذاری کارها است.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد رقیب بخش خصوصی نیست و در همه حیطه‌های فعالیت خود، در صورت وجود متقاضی، حاضر به واگذاری کارها است.

محمد مخبر صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان ۲۰۰ مدرسه برکت در سراسر کشور، که با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، گفت: برای تربیت نیروهای انقلابی در مدارس، باید شهدا را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی به فعالیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: امروز باید بگویم که هیچ کاری در این ستاد شکل نمی‌گیرد، مگر در جهت رفاه حال محرومان و رفع مشکلات آنها باشد.

وی افزود: امروز تمام بخشهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به خصوص بنیاد برکت درگیر مسائل اجتماعی هستند. ما فعالیت های خود را به مناطق صفر مرزی رسانده و توانسته‌ایم چندین هزار نیروی جوان را در آن مناطق مشغول به کار کنیم و این یعنی امنیت و آرامش و تحول اقتصادی در این مناطق محروم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)تصریح کرد: هیچ کاری در این ستاد بدون در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی انجام نمی شود و ۸۵ درصد فعالیت های ما منطبق با این رهنمود اقتصادی مهم مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: ما همچنین به مردمی کردن اقتصاد اهتمام جدی داریم و با چند روش از جمله واگذاری کارها و حتی مدیریت امور به مردم این مهم را دنبال می کنیم. چنانکه مدیریت ۲۶۵ طرح اقتصادی را به مردم واگذار کرده‌ایم و در بخش بنیاد برکت بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومن با مردم مشارکت داریم.

مخبر از دریافت ۳۰۰۰ درخواست مشارکت از سوی بخش خصوصی در بنیاد برکت خبر داد و گفت: محور اصلی کارهای ما اشتغالزایی است و توانسته ایم بیش از ۳۰۰۰ شغل ایجاد کنیم و امیدواریم با مشارکت بیشتر با بخش خصوصی بتوانیم. همین میزان شغل را در آینده ایجاد کنیم.

مخبر با تاکید بر اینکه سالانه دوبار فعالیتهای ستاد اجرایی حسابرسی می‌شود، فعالیت های این ستاد را بسیار شفاف دانست و گفت: ما دقیقا مثل بخش خصوصی مالیات می دهیم و در هیچ بخشی رقیب بخش خصوصی نیستیم. در هر یک از حیطه های فعالیت ستاد هم در صورت وجود تقاضا از سوی بخش خصوصی، حاضر به واگذاری هستیم.

وی تاکید کرد: ما حتی با دولت هم رقابت نداریم و عمدتا در مناطق محروم و حوزه‌هایی همچون سلامت کارهایی که دولت از ما خواسته را دنبال می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سپس به مرور فعالیت‌های این ستاد در بخشهای مختلف پرداخت و گفت: بیش از ۹۷۵ مدرسه ساخته یا در حال ساختن هستیم و تا پایان سال ۱۰۰۰ مدرسه ای را که وعده داده بودیم، تحویل می دهیم.

وی افزود: امروز در نتیجه فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مشکلات۴۰۰۰ روستا با جمعیت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آب و برق گرفته تا مدرسه و اشتغال، خانه بهداشت مرتفع شده است.

وی ادامه داد: به ۴۰ هزار نفر در مناطق محروم، وام قرض الحسنه داده شده و هشت هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی برای مردم مناطق محروم ساخته ایم. ۲۰۰۴ بیمه نامه برای روستاییان صادر شده و ۲۰ هزار کودک یتیم را تحت پوشش خود قرار داده ایم. به علاوه هزار جهیزیه نیز خانواده‌های واجد شرایط تحویل داده شده و هزینه درمانی ۴۰ هزار سرطانی تامین شده است.

مخبر همچنین با بیان اینکه ستاد اجرایی ۱۱ بیمارستان را در مناطق محروم تکمیل کرده است، خاطرنشان کرد: برخی از این بیمارستان ها نزدیک به ۲۵ سال نیمه تمام مانده بودند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پایان افزود: هزار هکتار از اراضی تهران را تبدیل به جنگل کردیم که در راستای کمک به محیط زیست استان و مبارزه با معضل ریزگردها بوده است و بنا داریم این کار را در ۱۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی اطراف تهران نیز انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ فردی مخالف خدمت به مردم و دستور امام راحل (قدس ره)نیست اما اگر درست و بدون رانت و تخلف های دیگر باشد با جان و دل میپذیریم، اما رقابت سالم، و از طرفی مگه بودجه ندارد؟ منظورت به شخصه حاضرم خاکی پای امام و رهبری را ببوسم ولی کارکنان صداقت کامل داشته باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج