۳۹۴۳۲۱
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

لبخند روحانی به منع احمدی نژاد

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: برخی از ناظران سیاسی بر این باور بودند که محمود احمدی‌نژاد تنها کسی است که می‌تواند با روحانی در اردیبهشت ۹۶ رقابت کند. حالا اما آنگونه که محمدرضا باهنر گفته است او از حضور در انتخابات منع شده است.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: برخی از ناظران سیاسی بر این باور بودند که محمود احمدی‌نژاد تنها کسی است که می‌تواند با روحانی در اردیبهشت ۹۶ رقابت کند. حالا اما آنگونه که محمدرضا باهنر گفته است او از حضور در انتخابات منع شده است.

قبل از باهنر مهدی فضائلی فعال سیاسی اصول‌گرا و امیری فر، روحانی نزدیک به مشایی از توصیه به احمدی نژاد برای عدم ورود به انتخابات خبر داده بودند.

عدم حضور احمدی نژاد با این توصیه تقریبا می‌تواند زمین بازی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را مشخص کند. الان تکلیف اصول‌گرایان با احمدی نژاد روشن شد و طرفداران دولت نیز می‌توانند استراتژی خود را برای انتخابات آینده مشخص کنند.

برخی از اصول‌گرایان بر این باور بودند که احمدی نژاد عوض شده است و می‌شود بازهم بر روی او سرمایه گذاری کرد. این طیف که بیشتر نزدیک به جبهه پایداری بودند به این دلخوش بودند که بتوانند برای اصول‌گرایان سنتی خطر روحانی را به حدی بزرگ کنند که آنها راضی با حمایت از احمدی نژاد شوند.

اصول‌گرایان اما امروز دچار یک سردرگمی شده‌اند. آنها الان اصلی ترین رقیب روحانی هستند. این تنهایی باعث می‌شود آنها با کمی ترس به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نگاه کنند. شاید پرسیده شود چرا ترس؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که آنها از شکست دیگر در انتخابات ریاست جمهوری می‌ترسند. به معنای ساده محافظه کاران هراس این معنا را دارند که همچون سال ۹۲، رقابت را به اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان واگذار کنند. اصول‌گرایان بهتر از فرد دیگری می‌دانند که توان رقابت با روحانی را ندارند.

این ترس پنهانی باعث می‌شود آنها به این فکر کنند که به ریاست دوباره روحانی تن دهند و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و البته شوراهای شهر و روستا در سال ۹۶ آماده کنند.

محافظه کاران در سال ۸۰ و انتخابات ریاست جمهوری هشتم با درک این معنا که نمی‌توانند با رییس دولت اصلاحات رقابت کنند، به صورت رسمی وارد رقابت نشدند و به ریاست جمهوری اصلاح طلبان برای ۴ سال دیگر تن دادند.

با مشخص شدن وضعیت زمین بازی انتخابات به نظر می‌رسد از امروز روحانی به دنبال تدوین برنامه‌های خود برای دولت دوازدهم است و دیگر دغدغه چندانی برای انتخابات آینده ندارد.

حسن روحانی می‌تواند با خیال راحت خود را برای اردیبهشت ۹۶ آماده کند. بیش از این رقبای روحانی در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود می‌گفتند که روحانی تنها رییس جمهور یک دوره‌ای ایران است. حالا به نظر می‌رسد آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید دور دوم روحانی را همچون دور اول تحمل کنند.

آنگونه که از شواهد پیداست دلواپسان روحانی در ۴ سال آینده نیز باید بر ساز دلواپسی خود بدمند و خود را برای دوران پسا روحانی در ۱۴۰۰ آماده کنند تا شاید بتوانند به قدرت برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارزو بر اصلاح طلبان عیب نیست

    • کمی تامل

      یک طرف همه سیاه ویک طرف همه سفیدن...

    • ایرانیم

      به والله قسم من هیچ یک از حذب نیستم فقط اینو بگم ک ب غیر از احمدی نژاد هرکس بیاد بهش رای نخواهم داد..............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الله به کمرت بزنه!

    • بدون نام

      بهار میاد شما هم خواهید لرزید

    • سینوهه

      ۶۰درصد مردم زیر خط فقرند،مقدارناچیز یارانه ای که به اونها تعلق گرفته آقای احمدی نژاد داده،حالا شما فکرشو بکن که یارانه فقراقطع بشه چه اتفاقی میفته،(آقای روحانی و وزرا نفس راحتی میکشن بابت پرداخت بقول خودشون ناعادلانه واعصاب خورد کن)!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی داریم الآن میکشیم به خاطر راه انداختن این یارانه
        هاست که پدر ملت رو در آورده
        من نمیدونم این افرادی که فقط این یارانه رو میبینن آیا چشمشون رو رو این قضیه که بعد از پرداخت یارانه تورم به قدری زیاد شد که همه چی چند برابر شد رو بستند؟
        یا اینکه واقعا درک این مسئله خیلی سخته و حافظه این گونه افراد یاری نمیکنه که چه بلایی سر این ملت با این یارانه ها آوردن
        لازم به ذکره که من خودم جزو افراد لیسانسه بیکار جامعه هستم ولی این مسئله برای من کاملا ملموسه
        برای بعضیا واقعا متآسفم

    • بدون نام

      اصولگرایان و اصلاح طلبان و هرکسی که سردرگم شده بزار بشه، ملت سردرگم نیستن و همیشه هوشیار.

    • مردم

      باسلام عزیزان مطالبامون ب ویرایش میذارن سانسور میکنن

    • مهدی

      محمود بیا که خوشمان آمد از آمدنت

    • اشراقی گلپایگانی

      اعصاب خورد کن غلط است اعصاب خرد کن صحیح است. همچنین حذب غلط وصحیح ان حزب است دوستانی که اظهار نظر میکنند توجه داشته باشند کلمات را صحیح بنویسند. حالت خوبی ندارد فردی که اظهارنظر سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی میکند کلمات را غلط بنویسد

    • بدون نام

      روحانی بخنده یا گریه کنه دیگه واسه دوره دوم رای نمیاره خداروشکر بره ک دیگه بر نگرده ایشالا.

    • بدون نام

      خدا میدونه این شیب ملایم۱۰۰درصدی آقای روحانی تا کی می خواد ادامه داشته باشه وا به حال فقرا

    • بدون نام

      سلام....حالا یکبار هم یک مرحله بشه چی میشه
      مردم احمدی نژاد را دوست دارند رای من احمدی نژاد
      ازعید بیکارم کارنیست تورم بالا

    • بدون نام

      این احمدی نژاد بود که ما رو بیست سال عقب انداخت. آیا با دادن یارانه همه چیز درست میشه احمدی نژاد یارانه داد ولی ده برابر اجناس گران شد مگه در دوران احمدی نژاد تورم نزدیک به سی درصد نشده بود اما حالا زیر ده درصد هست چون این احمدی نژاد در زمان خودش آنقدر ریخت پاش کرد که حالا باید بیست سال دوید تا خرابه ایشان رو درست کرد این روحانی رو عشق هست گول کاپشن احمدی نژاد رو نخورید در هر سفر خارجه تمام فامیل دور و نزدیک رو با خودش میبرد خارج مخصوصا آمریکا این هزینه ها از کجا تامین میشد از بیت‌المال.

    • بدون نام

      میخندی؟ اشکتم میبینیم! گذشت اون دوران!

    • مهدی از گلستان

      با سلام،نظر شخصی،آقای احمدی نژاد خوب کار میکرد از همه لحاظ گسترش روستاها و شهرها آب برق گاز و آسفالت حتی ب روستاها دور افتاده و خانه دارشدن خیلی از مردم مخصوصا فقرا و.....اما در دوسال آخر ب حرف بعضیا گوش داد حتی در مقابل رهبر عزیز ما ایستاد،اکثر مردم دوسش دارن و هنوزم طرفدارشن‌،ولی حقیقتا سیاست یارانه خیلی برای مردم گران تمام شد بی نهایت گرانی رو ب اوج رساند خود بنده ب ایشون رای دادم اما در حال حاضر صلاح نمی دانند ک ایشون پا ب عرصه انتخابات بزارن،لابد ی سری مسائل وجود داره،عزیزان فقط دقت کنیم با چشم باز و تحقیقات بیشتر ب ی فردی رای بدهیم ک تابع رهبر باشد و هیچ وقت ب آمریکا اعتماد نکند و بفکر مردم باشد و حالو روز مردم رو درک کند بفکر حزبو حزب بازی نباشد هنوزم افراد مخلص هستند فقط دقت دقت

    • بدون نام

      اخه این مردم چشونه، چقدر ساده انگاری اخه؟؟!! فقط میگن یارانه داد احمدی نژاد نمیگن که بعد از همون یارانه دادن بود که کل اقتصاد نابود شد!! نمیگن چقدر بی فکری کرد، نمیگن که چقدر کشور رو محدود کرد، چقدر اسیب زد، چقدر سر مردم با اون طرح مسکن مهر کلاه گذاشت!! اخه چقدر فراموش کاری و بی فکری؟؟؟

    • بدون نام

      روحانی داره از ترس سکته میکنه

    • نادر

      خداوندسبحان اجرا،مسئولیت وتحقق شر و خیربرای مردم رابرعهده کسانی میگذارد که مستحق ولایق آنند.مجریان خیر وشرنیزدروقتی معلوم به پاداش وجزای عمل خواهندرسیدچراکه خودباعث اعطای این وظیفه ازجانب خداوندشدند.هرچه مسئولیت سنگین ترباشدحزن واندوه بیشتراست واگرشادی ازپس آن شکوفا شد یقین که نیت خدمت به خلق خدانیست وهرچه هست وسوسه دنیاست.بارالها وسیله شر قرارم مده ومدیون بندگانت درهرگوشه این چرخ گردون مگردان که خودآکنده ازگناه وشرمسارم ومراهمین گناه بس که ندای مظلوم راشنیدم ودم برنیاوردم.

    • بدون نام

      انشاءالله که روحانی بره ...
      قربون احمدی نژاد بشم من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج