adexo3
۳۹۴۸۸۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خزان سینماها خوش یمن یا سوت و کور؟

اکران پاییز طی پنج – شش سال اخیر چندان برای سینمای ایران بابرکت نبوده است.این را آمار می گوید.سال گذشته نیز در همین مقطع گیشه ها روزهای چندان خوبی را سپری نکردند.

روزنامه بانی فیلم: اکران پاییز طی پنج - شش سال اخیر چندان برای سینمای ایران بابرکت نبوده است.این را آمار می گوید.سال گذشته نیز در همین مقطع گیشه ها روزهای چندان خوبی را سپری نکردند.

فیلم‌هایی که در پاییز پارسال اکران شدند عبارتند بودند از «جامه‌دران» حمیدرضا قطبی،«شیفت شب» نیکی کریمی، «شاهزاده روم» هادی محمدیان، «پدر آن دیگری» یدالله صمدی، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «۳۶۰ درجه» سام قریبیان، «دو دوست» محمد بانکی، «ارغوان» کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار، «چهارشنبه خون به پا می‌شود» حماسه پارسا،‌ «ناهید» آیدا پناهنده، «این سیب هم برای تو» سیروس الوند، «بازگشت لوک خوش شانس» مجید کاشی‌فروشان، «ماهی سیاه کوچولو» مجید اسماعیلی، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» شهرام مسلخی، «بچگیتو فراموش نکن» جلال فاطمی «حکایت عاشقی» احمد رمضان‌زاده.در میان این فیلمها تنها انیمیشن «شاهزاده روم» پرفروش‌ترین بود و بقیه به دلیل استقبال پایین سینماروها نتوانستند سازندگانشان و سینماداران را راضی کنند.البته در این بین فیلم مجید مجیدی هم بود که اکران آن از تابستان همان سال آغاز شده بود و فروش آن در پاییز هم ادامه یافت.

بد نیست بدانید؛در فصل پاییز سال ۸۸ ، تعداد ۲۴ فیلم به نمایش درآمد و گیشه ای ۵ میلیاردی را رقم زد. فصل پاییز سال ۸۹ فروشی معادل چهار میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان را شاهد بودیم. در پاییز سال ۹۰ با اکران ۱۷ فیلم مجموع فروشی بیش از ۶ میلیاردی به دست آمد. فصل پاییز سال ۹۱ نیز ۱۹ فیلم اکران شدند و فروشی بیش از هشت میلیارد داشتند.این در حالی بود که فروش پاییز سال ۹۲ ناگهان به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان نزول کرد که نصف سال قبل از آن بود.در سال ۹۳ دو فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و «شهر موش ها۲» ساخته مرضیه برومند رونق زیادی به سینماها دادند و فروش کلی را به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رساندند.

حالا باید منتظر ماند و دید امسال فروش پاییزی چطور خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج