۳۹۵۶۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دستگاه شوک نوری، تحولی در درمان آریتمی

اصلاح ضربان قلب نا متوازن در یک بیماری آریتمی (بی نظمی در ضربان قلب)، شوک بزرگی به قلب وارد می کند که ممکن است حتی آسیب های جدی و جبران ناپذیر را در قلب باقی بگذارد. راه حل شاید در دستگاه شوک نوری قلب باشد.

وب سایت کلیک: اصلاح ضربان قلب نا متوازن در یک بیماری آریتمی (بی نظمی در ضربان قلب)، شوک بزرگی به قلب وارد می کند که ممکن است حتی آسیب های جدی و جبران ناپذیر را در قلب باقی بگذارد. راه حل شاید در دستگاه شوک نوری قلب باشد.
دستگاه شوک نوری، تحولی در درمان آریتمی

دستگاه شوک نوری قلب نسبت به دستگاه های شوک برقی، شوک مضر کمتری را به قلب وارد می کند. یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه جان هاپکینز امیدوار است تا این معضل دستگاه های شوک برقی را با توسعه یک فرایند ملایم تر و با استفاده از پالس های نوری حل کند.

در این روش، قرار است تا این پالس های نوری به صورت مستقیم به خود قلب وارد شوند تا مشکل بی نظمی ضربان قلب را بدون وارد کردن آسیب های جدی به ماهیچه قلب حل کنند.

این دستگاه شوک نوری قادر خواهد بود تا با استفاده از نوعی پالس ملایم نوری باعث اصلاح ضربان قلب شود. برای این منظور، به جای وارد کردن ضربه و شوک الکتریکی به قلب، تنها با ارسال این پالس های نوری، قلب را به حرکت وادار می کنند.

بر اساس گفته های پروفسور ناتالیا ترایانووا (Natalia Trayanova) که عضو تیم تحقیقاتی گروه مهندسی زیست پزشکی دانشگاه جان هاپکینز است، این تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال کار بر روی نوعی دستگاه شوک نوری قلب است که بیمارانی را که دچار سکته قلبی شده اند، با نور درمان می کند. در این صورت گروه تحقیقاتی قادر خواهد بود تا عملکرد طبیعی و نرمال قلب را با روشی ملایم و تقریبا بدون عوارض بر گرداند.

پژوهشگران دانشگاه "بون" در آلمان هم به ضورت مقارن با گروه تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز، نوعی از این دستگاه شوک را بر روی موش آزمایش کرده اند. در این آزمایشات، موش ها به صورت ژنتیکی دست کاری شده بودند تا نوعی پروتئین حساس به نور در ماهیچه قلب آن ها به وجود بیاید. با این حساب، وقتی پالس نوری به اندازه یک ثانیه به قلب این موش ها تابانده شد، این پروتئین های حساس به نور اقدام به عمل کرده و فعالیت الکتریکی قلب را کاهش دادند و به تدریج ضربان قلب را به حالت عادی برگرداندند.

با استفاده از نتایج و اطلاعات آزمایش های صورت گرفته بر روی موش ها، پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز نوع انسانی این دستگاه را توسعه دادند. این کار با استفاده از اسکن های MRI از بیمارانی که مشکل حمله قلبی داشته و مستعد ابتلا به آریتمی بودند، صورت گرفت.

دانشمندان طی آزمایش های انجام گرفته بر روی موش ها، متوجه شدند که میزان نفوذ نور قرمز به داخل ماهیچه قلب، در مقابله با میزان نفوذ پذیری نور آبی بود. پروفسور "پاتریک بویل" از اعضای این گروه پژوهشی در دانشگاه جان هاپکینز در این مورد گفته است: شبیه سازی های ما نشان داده اند که یک پالس نوری به قلب می تواند آریتمی قلب را در این بیماران متوقف و درمان کند.

این مدل نشان دهنده ابزار بالقوه ای از یک دستگاه شوک نوری است، هر چند که فناوری مورد بحث هنوز در اولین گام های خود به سر می برد و پژوهش های جانبی بسیاری پیش از تولید و ارائه آن به مراکز درمانی ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج