اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۵۸۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مولاوردی در سرشماری نفوس ثبت نام کرد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با مسئولان ستاد سرشماری اقدام به ثبت نام در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با مسئولان ستاد سرشماری اقدام به ثبت نام در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرد.

شهیندخت مولاوردی در این دیدار ضمن تبریک روز سالمند، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های معاونت زنان بررسی مبحث آمار و شاخص‌های جنسیتی است که حتما باید روی این مسئله حساسیت داشته باشیم تا برای گزارش‌های بین المللی دستمان پر باشد. وقتی که ما در گزارش‌های خود از این آمارها استفاده نمی‌کنیم رتبه خوبی به ایران تعلق نمی‌گیرد و متاسفانه وضعیت خوشایندی نداریم.

وی افزود: من در گزارشی که در هیات دولت دادم ذکر کردم که متاسفانه در رده بندی بین المللی وضعیت مناسبی نداریم به صورتی که تقریبا هم رده کشورهایی نظیر چاد و سوریه و سومالی هستیم و این به این دلیل است که در بعضی شاخص‌ها اطلاعات آماری نداریم و این امر به شدت رتبه ایران را پایین می‌آورد و ضربه مهلکی به وجهه بین المللی می‌زند.

امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران نیز در این دیدار با اشاره به گذار از سرشماری سنتی به سرشماری مدرن ثبتی مبنا گفت: ما فعلا در مرحله گذار به سمت یک سرشماری ترکیبی هستیم و ابزار جمع آوری اطلاعات ما اینترنتی است.

وی خاطرنشان کرد: به رئیس جمهور قول دادیم کمتر از سه ماه نتایج اولیه و تا مرداد ماه نتایج تفضیلی را ارائه دهیم.

به گفته پارسا، در کشورهای پیشرفته سرشماری ثبتی مبنا اینطور است که سامانه اطلاعات را به ریزترین شکل ممکن و در حل میکرو دیتا به دقت ثبت و پس از تجمیع با یک ساز و کار به مرکز آمار تحویل می‌دهد. این گذار برای ما حقیقتا کار سخت و مهمی است. لازم است از همه همکاران قدردانی کنم.

وی در پایان اظهار کرد: امروز به صدا و سیما نامه‌ای دادیم مبنی بر اینکه ما جدا از اطلاع رسانی نیازمند تشویق و تهییج مردم هستیم. انشاالله از فردا صدا و سیما با قوت بیشتری با ما همکاری می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج