اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۵۸۲۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

در ۵ ماهه امسال

بانک ها ۱۷۷ هزار میلیارد تومان وام دادند

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۵ ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۷۷۳.۷ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۴۹۷.۳ هزار میلیارد ریال (معادل ۳۹ درصد) افزایش داشته است.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در جدول ۱ که بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه سال ۱۳۹۵ است، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه سال جاری مبلغ ۱۱۹۹.۹هزار میلیارد ریال معادل ۶۷.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۸۲.۵ هزار میلیارد ریال معادل ۴۶.۸ درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن نیز در ۵ ماهه سال جاری معادل ۴۳۸.۶هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص ۳۶.۶ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۱۹۹.۹ هزار میلیارد ریال) است.
بانک ها 177 هزار میلیارد تومان وام دادند

ملاحظه می‌شود از ۵۰۳ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۷.۲ درصد آن (مبلغ ۴۳۸.۶ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

در جدول شماره ۲ مشاهده می‌شود تعداد ۱۰۷۳۱۳ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره۴۶۹۰ میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها می باشد. درضمن در بخش خدمات تعداد ۱۳۷۷۱۷۳ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۵۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
بانک ها 177 هزار میلیارد تومان وام دادند

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب این همون پولی که الکی از مردم میگیرن تو فکرشو بکن به ازای هر موجودی 120تونم میگیره و به ازای هر کارت بکارت کمترین که میگیره 500تومنه تو فکرش بکن اگه روزی سه میلیون نفر موجودی یا کارت بکارت کنه چقدر در ماه درآمد داره

    • محمد حسین

      این وام ها به مردم عادی که نداده اند به دانه درشت ها و گردن کلفتان و خودی ها ی شان میدهند شما اگر حداقل سه میلیون وام بخواهی بگیری هزار سنگ بزرگ و ایراد و هفت پدرت را جلو ی چشمت میاورند لیکن برای خودی ها به طرفه العین صدها میلیارد به هر نفر میدهند این است و این بوده است قصه عجیب و غریب بانکها یمان خودمات و امکانات جامعه یمان که فقط در اختیار و مختص عده ای خاص قرار داده میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج