۳۹۶۳۴۸
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

آمریکا و ناتو در فکر طراحی نسل جدید جنگنده ها

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، ایالات متحده و هم پیمانان آن در ناتو از هم اکنون و با هدف حفظ قدرت هوایی خود در فکر طراحی نسل جدیدی از جنگنده ها هستند.

وب سایت تک شات: بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، ایالات متحده و هم پیمانان آن در ناتو از هم اکنون و با هدف حفظ قدرت هوایی خود در فکر طراحی نسل جدیدی از جنگنده ها هستند. در این گزارش آمده است که معرفی نسل پنجم جنگنده های روسی و چینی انگیزه طراحی و تولید جت های جنگنده جدید برای ناوگان هوایی ناتو بوده است که قرار است تا سال ۲۰۳۰ به پرواز درآیند.
آمریکا و ناتو در فکر طراحی نسل جدید جنگنده ها

وقتی از نسل پنجم جنگنده ها صحبت به میان می آید، منظور جنگنده ای است که از طراحی رادارگریز و امکان پرواز با سرعت مافوق صوت بدون نیاز به پس سوز برخوردار است. جنگنده چینی Chengdu J-۲۰ و جنگنده روسی T-۵۰ یا PAK-FA می توانند در حوزه هوایی، دشمنان توانمندی برای آمریکا و ناتو باشند.

آمریکا در حال حاضر از جنگنده های نسل پنجم یعنی F-۲۲ Raptor و F-۳۵ Joint Strike برخوردار است. اما سه چهارم ناوگان هوایی آمریکا را جت های نسل چهارم تشکیل می دهند که طراحی آنها به دهه ۱۹۷۰ برمی گردد. درآینده Joint Strike Fighter جایگزین بخش اعظم این گروه خواهد شد، اما بعضی از آنها مانند F-۱۵E Strike Eagle و F/A-۱۸ Super Hornet باید در سال های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ از رده خارج شوند. بنابراین، علاوه بر جنگنده موسوم به Penetrating Counter Air که قرار است بمب افکن B-۲۱ Raider را همراهی کند، نیروی هوایی آمریکا از هم اکنون در فکر طراحی و ساخت نسل جدیدی از جنگنده هاست.

کشورهای اروپایی که روسیه را به عنوان یک تهدید می بینند نیز در فکر طراحی نسل جدیدی از جنگنده ها هستند. پس از پایان جنگ سرد، بسیاری از کشورهای اروپایی سعی کردند جت های جنگنده پیشرو خود را با جت هایی برخوردار از طراحی مدرن و چند نقشی مانند Eurofighter Typhoon جایگزین کنند.
اما در عین حال جت های ثانویه این ارتش ها به کار خود ادامه دادند و به مرور زمان مسن تر شدند. حالا بریتانیا به فکر خرید F-۳۵ افتاده و در تحقیقاتی که برای طراحی و تولید نسل جدید جنگنده ها در حال انجام است با فرانسه مشارکت دارد. فرانسه نیز در فکر ارتقا جنگنده هایRafale است. در همین حال، آلمان نیز قصد دارد جایگزینی برای Tornado IDS های خود که در دهه ۱۹۸۰ میلادی طراحی شده اند پیدا کند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص مشخصات احتمالی جنگنده های نسل ششم در دست نیست. سلاح های لیزری، بدنه ای که نقش سنسور و آنتن را ایفا می کند و عدم وجود کابین خلبان از جمله مشخصاتی است که برای این نسل متصور شده است. اما با توجه به هزینه هنگفت طراحی و ساخت جنگنده های نسل پنجم، قیمت تمام شده و سادگی نیز ممکن است از اولویت های طراحی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج