adexo3
۳۹۶۵۲
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

نوشدارو بعد از مرگ «سیران»!

دختران شین‌آبادی اگرچه دو نفر از هم کلاسی‌های خود را از دست داده‌اند اما اگر فردا روز دوباره پا به کلاس درس خود در مدرسه دختران انقلاب اسلامی شین‌آباد «پیرانشهر» بگذارند، کلاس‌شان، بخاری نفتی ندارد، سیستم گرمایشی «پکیج» دارد.

روزنامه شرق: دختران شین‌آبادی اگرچه دو نفر از هم کلاسی‌های خود را از دست داده‌اند اما اگر فردا روز دوباره پا به کلاس درس خود در مدرسه دختران انقلاب اسلامی شین‌آباد «پیرانشهر» بگذارند، کلاس‌شان، بخاری نفتی ندارد، سیستم گرمایشی «پکیج» دارد.

آموزش و پرورش طی اقدامی با گذشت کمتر از یک ماه از حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه پیرانشهر اقدام به نوسازی کامل این مدرسه کرده است و تمامی کلاس‌ها مجهز به سیستم گرمایشی «پکیج» شده‌اند.

در همین رابطه «رسول خضری» نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به این اقدام آموزش و پرورش گفت: مجهز شدن کلاس درس مدرسه پیرانشهر مصداق روشن ضرب‌المثل نوشدارو پس از مرگ سهراب است اما امین‌زاده مدیر مدرسه انقلاب اسلامی پیرانشهر در این‌باره به «شرق» می‌گوید: آموزش و پرورش تنها دو کلاس جدا افتاده از ساختمان اصلی مدرسه را نوسازی کرده است، یعنی همان دو کلاسی که کنار هم بودند و آتش گرفتند.

او افزود: هم‌اکنون این کلاس‌ها مجهز به سیستم گرمایشی پکیج شده است، دیوار‌ها رنگ شده است، نیمکت‌ها به کلی عوض شده است، سقف کلاس که هرساله با برف و باران چکه داشت، ایزوگام شده است و در و پنجره کلاس نیز تغییر کرده است.

اقدام آموزش و پرورش پیرانشهر برای تجهیز کامل کلاس‌ها در شرایطی است که پیش از این از سوی مسوولان سازمان نوسازی مدارس گفته می‌شد مدرسه پیرانشهر استاندارد کافی برای تجهیز کلاس‌ها به سیستم گرمایشی مناسب را ندارد.

خضری، نماینده پیرانشهر در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش به طور قطع قبل از وقوع این حادثه می‌توانست این مدرسه را تجهیز کند، می‌گوید: رییس سابق آموزش و پرورش پیرانشهر که در شهریورماه امسال با فشار‌های وارد شده از سوی ما برکنار شد، بیش از دو میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش پیرانشهر را به سازمان آموزش و پرورش آذربایجان برگرداند و این نشان می‌دهد اگر آموزش و پرورش نظارت درستی در عملکرد مدیران خود و مشکلات این مدرسه داشت با یک درصد این دو میلیاردتومان می‌توانست مدارس این شهر را مجهز کند.

اظهارات خضری و اقدام آموزش و پرورش پیرانشهر برای تجهیز مدرسه در آتش سوخته پیرانشهر به سیستم گرمایشی «پکیج» در شرایطی است که هم‌اکنون ۲۵۰ هزار کلاس درس معادل ۳۰درصد کلاس‌های درس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و مشخص نیست، این ۲۵۰ هزار کلاس درس که در معرض آتش‌سوزی هستند، چه زمانی از سوی آموزش و پرورش مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد می‌شوند.

دختران شین‌آبادی در مشهد

دختران شین‌آبادی با گذشت ۲۷ روز از حادثه آتش‌سوزی کلاس درس‌شان و آغاز فصل امتحانات مدارس هنوز میهمان بیمارستان‌های ارومیه و تبریز هستند. از ۲۸ دانش‌آموز آسیب‌دیده، سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده جمع دوستان‌شان را ترک کرده‌اند و به دلیل شدت جراحات فوت کردند.

از میان ۲۶ دانش‌آموز دیگر شش دانش‌آموز که در بیمارستان ارومیه اوضاع جسمانی بهتری داشتند از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲۰ دانش‌آموز دیگر هنوز در حال درمان هستند. همچنین روز گذشته شش دانش‌آموز دیگر برای ادامه مراحل درمانی خود به مشهد اعزام شده‌اند تا در صورت مناسب بودن وضعیت عمومی‌شان جراحی پلاستیک شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      به نظزم یه مقدار زود نبود واسه این کار حالا حالاها برای تلفات بیشتر هم ظرفیت بود!

    • نازی

      چه جالب!!دو دانش آموز جان دادند تا دو کلاس بازسازی و مجهز شوند...خداییش باید به وزیر آموزش و پرورش حکم وزارت مادام العمر بدهند با این عملکرد عالی

    • زهرا

      با این خبر دوباره دلمون کباب شد واسه این بچه ها

    • بدون نام

      خوش خدمتی مسئولان در صرفه جویی ( به اصطلاح خودشان ) و بازگرداندن بودجه جهت دریافت پاداشهای کلان اخر سال بدون توجه به نیازهای واقعی دستگاهها ، به اینجا هم میرسد .

    • بدون نام

      دیگه ببین سهم هر بچه یک کلاسه.!

    • ندا

      آخه نیکمت ها را عوض نمیکردید چون آنها جنسشان از چوب و نسوخته بودن فقط بچه ها سوختن و دوتا از آنها پرپر شدن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج