adexo3
۳۹۷۵۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

میانجیگری بان کی مون میان هند و پاکستان

دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست از هند و پاکستان جهت انجام اقدامات فوری در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه، پیشنهاد داد تا میان این دو کشور نقش میانجیگری را ایفا و به آنها در حل مناقشاتشان کمک کند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست از هند و پاکستان جهت انجام اقدامات فوری در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه، پیشنهاد داد تا میان این دو کشور نقش میانجیگری را ایفا و به آنها در حل مناقشاتشان کمک کند.

سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: بان کی مون نسبت به افزایش چشمگیر تنش‌ها میان هند و پاکستان در پی تحولات اخیر به ویژه نقض‌های گزارش شده آتش‌بس ، به دنبال حمله به پایگاه ارتش هند به شدت نگران است.

در این بیانیه آمده است: بان کی مون از هر دو طرف درگیر می‌خواهد تا نهایت خویشتنداری را درپیش بگیرند و اقدامات لازم را برای کاهش تنش‌ها انجام دهند.

دبیرکل سازمان ملل همزمان گفت: اگر هر دو طرف قبول کنند، من در این مسائل میانجی‌گری خواهم کرد.

هند در شب ۲۸ و ۲۹ سپتامبر دست به حملات سریع و تندی زد و گروه‌های تروریستی در خط کنترل را هدف گرفت. این حمله چند روز پس از آن صورت گرفت که تعدادی فرد مسلح که به گفته دهلی نو جزء گروه تروریستی "جماعت اسلامی" مستقر در پاکستان بودند به یکی از پایگاه‌های ارتش هند در شهر "اوری" در منطقه کشمیر حمله کرده و جان ۱۸ سرباز را گرفتند.

به گفته شورای امنیت، گروه ناظر نظامی سازمان ملل در هند و پاکستان نقض‌های آتش‌بس در خط کنترل و مرز میان این دو کشور در جامو و کشمیر را نظاره کرده و آن‌ها را گزارش می‌دهند و تحولاتی را که ممکن است باعث نقض آتش بس شوند نیز اطلاع می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج