۳۹۸۳۲۹
۶۷ نظر
۵۰۱۰
۶۷ نظر
۵۰۱۰
پ

در پاسخ به کریمی‌قدوسی؛

صبرِ ظریف لبریز شد؛ پاسخ های تند وزیر امور خارجه به نماینده جبهه پایداری

ظریف در مجلس گفت: آقای کریمی قدوسی، سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر دیدگاه‌های رهبری و رهنمودهای امام (ره) و میراث امام عالیقدر ما است را زیر سوال نبرید. به خاطر منافع کوچک و کوته‌نظرانه داخلی اینگونه با وجهه انقلابی جمهوری اسلامی بازی نکنید. چه کسی از صحبت خصوصی آقای سرمدی و آقای دکتر امیرعبداللهیان به شما گزارش داده؟ شما چگونه به خود جرأت می‌دهید که در صحن مجلس خلاف بگویید.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف در ابتدا در پاسخ به سوالی درباره تغییر معاون عربی - آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: در وزارت امور خارجه کمترین تغییرات صورت گرفته است چرا که بنده همکاران وزارت امور خارجه را بزرگترین سرمایه کشور می‌دانم. وزارت امور خارجه به دلیل اینکه یک دستگاه سیاسی داخلی نیست و طبق اساسنامه اش همکاران اجازه ندارند در امور سیاسی وارد شوند، به طور کلی همکاران ما در جهت منافع ملی حرکت می‌کنند و چرخش نیرو در وزارت امور خارجه یک واقعیت بدیهی است. قرار بود آقای امیر عبداللهیان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مهم و حساس عمان منصوب شود. همه اقدامات لازم هم صورت گرفته بود اما ایشان به دلیل مشکلات خانوادگی تصمیم گرفتند که فعلا به ماموریت نروند. ما نیز تصمیم ایشان را پذیرفتیم و از ایشان به عنوان مشاور وزیر استفاده کردیم. اکنون هم از حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی خوشحالیم.

ظریف تاکید کرد: این توهین به نظام است که ادعا کنیم به خاطر نگرانی خارجی‌ها مسئولین خود را عوض می کنیم. این حرف هیچ پایه و اساسی ندارد.

ظریف در پاسخ به سوال دیگر کریمی قدوسی درباره مخالفت وزارت امور خارجه با برگزاری نمایشگاه هولوکاست توضیح داد: ضمن احترام به آزادی بیان، اعتقاد شخصی‌ام این است که این موضوع کمک به مظلوم‌نمایی رژیم غاصب صهیونیستی است و کمک به مردم فلسطین نیست. همه کسانی که در حوزه فعالیت‌های بین المللی حضور دارند و در خط مقدم جبهه مبارزه با صهیونیسم هستند هم نظر بنده هستند. ضمن اینکه بنده کاری را محکوم نکردم بلکه گفتم ما در این موضوع شرکت نمی‌کنیم و این کاری است که توسط بخش غیر دولتی انجام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان متذکر شد: این اقدام توسط بخش غیردولتی انجام شده، من نه دخالتی داشتم و نه در آن وارد می‌شوم. منافع این کار را نیز رژیم صهیونیستی برده و خواهد برد.

ظریف در مورد برجام نیز گفت: آنچه ما گزارش دادیم گزارش همه واقعیات است. برجام توانسته حق هسته‌ای ایران را که در دنیا به عنوان یک اقدام مخالف قطعنامه‌های شورای امنیت تلاش داشتند حق ما را زیر سوال ببرند کاری کند که شورای امنیت هم حق ما را به رسمیت بشناسد و شورای امنیت از کشورها بخواهد با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

او افزود: واقعیات صرفاً نکات مشکل‌دار در اجرای برجام توسط کسانی که همواره سعی داشتند با جمهوری اسلامی مخالفت کنند نیست. واقعیت برجام باید شامل همه موارد باشد. وزارت امور خارجه در کمال صداقت در ۹ حوزه از حوزه‌هایی که با برجام ارتباط دارد گزارش‌هایی را ارائه کرد. اعتقاد داشتیم هرچه واقعیت داشته گفته‌ایم.

ظریف متذکر شد: اگر بیمه ایران باز شده نباید بگوییم؟ اگر فروش نفت ایران به قبل از برجام برگشته مردم نباید احساس خوشحالی کنن؟ اگر توانستیم به جای محدودیت‌هایی که بر ایران تحمیل شده بود آمریکا را پاسخگو کنیم، نباید به مردم بگوییم؟ آیا مردم نباید احساس کنند که بر اثر مقاومت خود تلاش، ایثار، ناکام کردن دسیسه‌های دشمن توسط خودشان و حضورشان در پای صندوق‌های رأی توانستند حربه تحریم را ناکارآمد کنند و کشورهای مقابل را به پای میز مذاکره بنشانند و آن کشورها ناگزیر شوند حقوق ایران را توسط خودشان و شورای عالی امنیت اجرا کنند، نطنز باز بماند،‌ فردو باز بماند و اراک ادامه کار بدهد نباید بدانند؟ مگر هدف اصلی برجام حفظ عزت کشور نبود؟

او خاطرنشان کرد: در کنارش بدعهدی‌ها، تعلل‌ها و اهمال‌ها را هم گزارش کردیم. وزارت امور خارجه یک دستگاه اجرایی است. هیأت نظارت بر برجام هیأتی است که طبق دستور رهبری تشکیل شده، وزیر امور خارجه فقط یکی از اعضای آن هیأت است. اقداماتی که تاکنون وزیر امور خارجه انجام داده مورد تأیید آن هیأت قرار گرفته. امیدوارم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌های نظام اهداف کشور را از مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسانیم، وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشیم و امکان صادرات کشور را فراهم کنیم. منع قانونی برای تعاملات کشور با خارج وجود ندارد، با بدعهدی‌های آمریکا برخورد می‌شود و ما تنها نیستیم که با آنها برخورد می‌کنیم بلکه دنیایی که در کنار آمریکا علیه ما متحد شده بود امروز برای بازگرداندن فضای روانی که آمریکا ایجاد کرده به حدی فشار می‌آورد که ‌آقای کری هر یک روز درمیان مجبور است بگوید ما به تعهدات خودمان عمل کردیم.

ظریف خاطرنشان کرد: این نشانگر این واقعیت است که دیپلماسی و تلاش های جمهوری اسلامی ایران توانسته دولت آمریکا را از موضع طلبکار، موضع کسی که ادعا داشت برنامه‌ هسته‌ای ایران غیرصلح‌آمیز است با تمام شدن بازی PMD،‌دولت آمریکا مجبور است هر روز به دنیا پاسخ دهد که چرا تعهداتش را به طور کامل اجرا نکرده است. این شرایط جمهوری اسلامی ایران در جهان است و ما آن را وامدار خون شهدای هسته‌ای، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و رهنمودهای دقیق ایشان هستیم.

به گزارش ایسنا، پس از پایان سخنان کریمی قدوسی، ظریف بار دیگر در جایگاه سخنرانان قرار گرفت تا به سوالات این نماینده مجلس پاسخ دهد.

ظریف گفت: مـتأسفم که اعلام کنم برخی معتقدند وزارتخانه‌ای که موظف است دستورات مقام معظم رهبری را اجرا کند زمینه‌ساز تغییر سیاست جمهوری اسلامی در منطقه است. این حرف از هیچ کس پذیرفته نیست. چون هیچ کس چنین حقی را ندارد. من از شما تقاضا می‌کنم برای ملاحظات زودگذر و کوچک داخلی وجهه سیاست خارجی انقلابی و مبارز جمهوری اسلامی ایران در جهان را خدشه‌دار نکنید. اگر کسی آب به آسیاب دشمن ایران و دشمن انقلاب می‌ریزد کسانی هستند که در پیگیری سیاست‌های اصولی نظام تردید می‌کنند.

او ادامه داد: کدام کس این جرأت را دارد! مقاومت اسلامی سند افتخار مردم، ملت و نظام ایران است و من خوشحالم که مسئولین مقاومت و نه جنابعالی از بنده تشکر می‌کنند؛‌ من افتخار می‌کنم که برادر بزرگوارم قاسم سلیمانی، برادر ارجمندم حسن نصرالله و برادر خوبم رمضان عبدالله هر روز در تماس با من از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنند.

ظریف گفت: آقای کریمی قدوسی، سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر دیدگاه‌های رهبری و رهنمودهای امام (ره) و میراث امام عالیقدر ما است را زیر سوال نبرید. به خاطر منافع کوچک و کوته‌نظرانه داخلی اینگونه با وجهه انقلابی جمهوری اسلامی بازی نکنید. چه کسی از صحبت خصوصی آقای سرمدی و آقای دکتر امیرعبداللهیان به شما گزارش داده؟ شما چگونه به خود جرأت می‌دهید که در صحن مجلس خلاف بگویید.

وی ادامه داد: من که می‌دانم چه گذشته است. من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می‌کنم و اجازه نخواهم داد هیچ یک از همکارانم در صحن مجلس مورد سوال قرار بگیرند اما به شما می‌گویم که هیچ کس هیچ‌گاه اجازه ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ما توصیه‌ای بکند. هرگز اجازه نمی‌دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی جمهوری اسلامی بزنید و اجازه ندهید که دشمنان این کشور وانقلاب جرأت پیدا نکنند که این لاطائلات را بگویند. امکان ندارد چنین حرفی از جمهوری اسلامی صادر شود. امکان ندارد ما برای جواب دادن به این و آن نسبت به تغییر همکارانمان اقدام کنیم. سیاست خارجی ما بر اساس اصول انقلاب است.

او تأکید کرد: حضور انقلاب است که کشور ما را توانمند کرده که در صحنه بین‌المللی حضور فعال پیدا کند. سیاست انقلابی و آرمان‌های ماست که این امکان را فراهم کرده که به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان کنونی حضور پیدا کنیم؛ جهان کنونی، جهان مبارزه و تقابل ایده‌هاست. جهان کنونی، جهان قدرت معنایی است. قدرت معنایی جمهوری اسلامی از باورها نسبت به مقاومت این مردم نشأت گرفته است. این باورها را خدشه‌دار نکنید؛ این باورها را زیر سوال نبرید.

او افزود: مردم ما، رهبری،‌ نظام، پیام تازه انقلاب، مبنای قدرت ماست. این مبنای قدرت کشور را پاس بدارید. در بحث هسته‌ای همین مبنای قدرت بود که توانست قدرت‌های بزرگ را وادار به پذیرش حق ایران کند و آنها را وادار به کنار گذاشتن تحریم‌ها کند. آنها به سختی پذیرفتند؛ اجرایش سخت است.

او ادامه داد: هر روز وزیر امور خارجه آمریکا در برابر موجی از انتقاد در آمریکا قرار دارد که تبدیل به فروشنده سیار ایران شده‌اید. این افتخار ملت ایران است؛ حکومتی که هر روز به این سو و آن‌سو می‌رفت و با کمال افتخار برای ارتباط با جمهوری اسلامی هزینه ترسیم می‌کرد،‌ امروز ناگزیر است اعلام کند که من تحریمی باقی نگذاشتم.

ظریف تأکید کرد: ما باید اینها را به عنوان نقاط قوت برجام و رهبری بشناسیم و ما اجازه نخواهیم داد هیچ یک از طرف‌های برجام از حدودش تخطی نماید. ما با کمال قدرت و شجاعت در برابر زیاده‌خواهی ایستادگی می‌کنیم.

وی افزود: برجام فقط برای حل مسأله هسته‌ای بود. اگر روزی قرار باشد ایران راجع به سایر موضوعات با شما بحث کند بدانید که خواسته ها، دیدگاه‌ها، دلایل و نکات مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران و انتقادها فراتر از حرفی است که شما می‌زنید. اما ما این تصمیم را نگرفته‌ایم که در حوزه‌های دیگر وارد مذاکره شویم. لذا شما موظف‌اید وظایفی را که در برجام پذیرفته‌اید انجام دهید.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: ما اینگونه با آنها صحبت می‌کنیم. چرا نشانی اشتباهی به طرف مقابل می‌دهید. چرا ادعا می‌شود که طرف ایرانی در برابر حقوق ملت کوتاه می‌آید؟ هیچ‌گاه چنین نبوده و چنین نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ظفریان

      درود بر شرفت

    • مهدی

      خدا یه صبری ب اقای ظریف بده .من ک نمیتونم در مقابل این ی وطنی صبور باشم

    • بدون نام

      دکتر این نماینده ها اگه عرضه داشتن حق شهرهای خودشون میگرفتن .
      فقط به خاطر منفعت خودشون میان مجلس.
      هیچ کاریم برا مردم نکردن۰

    • بدون نام

      دکترجان حرس نخور اقای قدوسی هم اخرین دوره اش هستش وی هم مثل رساییها وکوچک زاده خواهدشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !!!!حرص نه حرس

    • ناشناس

      چرا صحبت کریمی را نگذاشتید؟ کار جانبدارانه کردید!!! متاسفیم.

    • سعید

      مردم معترض عزیز کمی صبر داشته باشید فاجعه ی ۸ ساله که ۱۰۰ سال ما رو به عقب برد نمیشه به این زودیا حل کرد حالا حالاها باید تحمل کنیم.

    • بدون نام

      اقای ظریف متشکریم خداقوت

    • نیما

      سیاست های کلی نظام بر اساس قانون اساسی را رهبری تعیین و تکلیف میکنند پس اطمینان داریم وزیر خارجه ایران تحت اوامر ایشان هستند پس پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد امام خمینی.

    • بدون نام

      ماکه چیزی ندیدیدم,کشور اوضاعش بدتر شده که بهتر نشده,اعداد ارقام راول کن,,لباس ساده کن برت,بیا بین مردم ببین اوضاعشون چطوره, برجام برجام برجام,,,کوثمره ش,,,وقت ظاهر اسلام رادیدیم وبس,,کو اسلام,به اسم اسلام اهداف خودتون را پیش بردید,چسبیدید برمسند مقام ومنصب,,با اعداد وارقام جعلی مردم را گذاشتید سرکار,,حیا کنید دیگه,,تا کی عوام فریبی?

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظریف

    • masoud

      مرسی قهرمان...

    • khan

      درود بر ظریف که به حق پاسخ داد
      جبهه پایداری ها فقط به فکر خودشونن نه به فکر ملت

    • بدون نام

      احسنت .انشاالله خداوندشماوهمکارانتان راسلامت وپیروز بگرداند.

    • بدون نام

      چقدر آدم لذت میبره از حرفای منطقی و قاطع وبا پشتوانه جناب آقای دکتر ظریف

    • masoud

      مرسی قهرمان...

    • masoud

      مرسی قهرمان...

    • مجید

      سلام.جناب اقای ظریف هرچند هنوز برداشتن تحریمها برای اقشار مملکت سودی نداشته و هنوز اکثرا با مشقت زندگی میکنن اما امیدواریم به کارشما و ادامه راه برجام.زنده باد روحانی پاینده باد ظریف

    • ایرج

      دست مریزاد جناب دکتر ظریف که بطور شایسته پاسخ این اقلیت راداد اگه مملکت دست اینها بود هنوز داشتیم دورتادورجهان بیانیه میخوندیم......

    • مسعود

      دکتر ظریف مردم به شما اطمینان کامل دارند حتی اگر اشتباهات کوچکی اتفاق بیوفتد .

    • بدون نام

      جناب آقای ظریف جواب شهدارو چه می خواهید بدهید؟

      پاسخ ها

      • علی

        دوست عزیز جوای شهدا را آقایانی باید بدهند که به علت بی لیاقتی و جهالتشان مملکت را صدها سال به عقب راندند. آقایانی باید بهند که اجازه دزدی و اختلاس و غارت بیت المال را به اطرافیان و آقازاده ها دادند و رسانه های افشا کننده را به بند کشیدند .

    • بدون نام

      حرفهای آقای قدوسی را هم باید در متن خبر می آوردید. مثلا قرار بودهمه تحریمها یکجا برداشته شود و . . .

    • بدون نام

      درود به شرفت بهت افتخار میکنیم مرد بزرگی هستی با سواد سیاسی بسیار توانا سپاسگزاریم اولین و بهترین وزیر خارجه ایران هستی و خواهی ماند درود بر دکتر روحانی با این انتخاب شایسته و بجا ممنونیم بهترین پست و مقام و به اصلش دادی تشکر... دکتر ظریف بخاطر تمام زحمات و خدمتی که به ایران کردی از جنگ و خونریزی و نا امنی دورمون کردی هزار بار سپاس و تشکر زنده و سلامت و پاینده باشی

    • امید

      درود بر ظریف خدا نگهدار ش باشه

    • سالار

      درودبرظریف بت شکن

    • کارگر جویای کار

      یادت باشه مردم ایران که هرچی داریم میکشیم از سیاست های غلط وافراطی افراد جبهه پایداری هست،کسای که نه فکرملت هستن نه به فکر پیشرفت مملکت فقط به فکر منفعت سیاسی خودشون هستن وحاظرا که از روهمه چیز رد بشن، درود بر شرفت دکتر کاش بعد دکتر روحانی ظریف رئیس جمهور عزیز بعدی بود، آقای قدوسی شما هم مثل رسایی ها مردم کنارتومیزن حالا میبینید ودست آخرسخنم روی مردم هست حالا حالا ها آثاربرجام نمیان نمیشه چون مملکت در دوره ی قبل اینقدر ویران شده که تازه داره دوباره جون میگیره

    • بدون نام

      زنده باد ظریف اول مرد

    • بدون نام

      دادن این نوع پاسخهای تندوتوهین اموزبه منتقدان عادت رییس جمهورمحترم ووزرای ایشان است واین چیزجدیدوعجیبی نیست.!!!!

    • محمد حسین

      یکی از بزرگ ترین دلایل عقب موندگی ما اینه که در طول دوران امثال ظریف ها باید به جای این که وقتشون را برای امورات کشور بذارن صرف فهماندن موضوعاتی به یه عده بی سواد کنند که حتی نوشتن NPT را هم هنوز یادنگرفتند.
      شما که تواناییش را ندارید مگه مجبورید به هر راه و روشی خودتون را به جایگاه تصمیم گیران برسونید؟ برید به کاری که میتونید برسید تا یک ملتی مجبور نباشند جور ناآگاهی های شما را بکشند.

    • بدون نام

      خدایی آقای ظریف چکار کرد که این قد قربون صدقش میشید بابا برجام چه تاثیری روی زندگی مردم داشت یه کم وجدانتان را بذارید قاضی چه کسی پاکتر از احمدی نژاد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاکتر از اون تویی

    • بدون نام

      ظریف و طرفداراش فقط بلدند با سفسطه و بی منطقی وکنار گذاشتن عقل بقیه رو متهم کنند و ملتو بیچاره کنند

    • بدون نام

      اقایا خانم رادین لطفاازعزت وافتخاری که ایشان برای ایران اورده اند چند مثال بزنید.شاخ وشونه,کشیدن کشورهای میکروسکوپی مثل جیبوت وبحرین وقطروعربستان و.....یاپایین امدن اعتبارپاسپورت ایرانی ویاپرشدن قلب راکتوراراک ازسیمان و.........البته قبول دارم ایشان انگلیسی راخوب حرف می زنند.!!!

    • خادمی

      هرکاری کنند ظریف محبوبترمیشه درودبرتو مردبزگ ایران

    • بدون نام

      دکتر پایدار و جاویدان باشین

    • مهدی

      سلام دوستان فقط ی مطلب ساده بگم اگه این نماینده ها واقعا نگران کشور و مردم هستند و آینده انقلاب رو دوست دارن که به خطر نیفته فقط ی کاری انجام بدن دست از زندگی اشرفی بردارند و کمتر ثروت اندوزی کنن و جلوی دزدی ها با تصویب قوانین شفاف و روشن بگیرند و مجازات های سنگین وضع کنن. و نظارت خوبی هم داشته باشند.که خود به خود معیشت مردم هم رو به بهبودی می ری.

    • رویا

      اون دوستی که میگن مردم زندگیشون خوب نشده چرا خوب نشده مردم هرروز خرید لباس نمایندگیهای فروش خودرو همیشه شلوغ اجناس منزل هرروز عوض میشه چرا دوست نداریم قبول کنیم مردم دارن خوب زندگی میکنن امیدوارم بهتراز این هم بشه با تلاش مسئولین

    • سعید

      بزرگ مرد ایران.دکترظریف
      کاش امثال شما که در این سرزمین فراوانند بتوانند همچون شما به این مرز و بوم خدمت کنند.خسته نباشی دلاور
      از راه دور دستت را می بوسم

    • بدون نام

      سلام عامل گرانی و تورم خود مجلسی ها هستن درود بر ظریف

    • بدون نام

      اقامحمدحسین,شماهم که مثل همفکران بزرگترت به منتقدین توهین می کنیدوخودتان راعقل کل می دانید.!!!یک مقداری منطقی باشیدودرمقابل کسانی که نظرشان مثل شما نیست مودب باشید.

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظریف
      امیر کبیر ایران

    • حسین

      آقای ظریف خیلی زحمت کشیدید برای ایران وقت دهها سال تکنولوژی ایران را عقب انداختی چطور ما زحمتهای سما راجبران کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکنولوژی از نظر شما فقط بمب اتمه؟؟؟؟؟

    • علی تاجیک

      ضمن تشکر از دکتر ظریف ایشان نباید اصلا جواب قدوسی نقوی رسایی و....بدهد...............

      پاسخ ها

      • لیلا

        واقعا
        دکتر جون سرت سلامت

    • بدون نام

      داش ظریف دوستت داریم خیلی مردی

    • بدون نام

      درود به شرفت ظریف

    • اکبر صالحی

      اقای قدوسی تو خوب بادادبیداد صبحت میکنی چونه زدنت خوبه خودت میرفتی دنبال برنامه هسته ای ولی از خودت ندانستی پس به اقای ظرف نگو واقیتو نگفتی ظریف بود مسایل گشور را تا به اینجا پیش برد بنشین سر جات نفسته از جای گرم میاد

    • مجید روشنی

      آقای ظریف من عاشق صداقت پاکی وخندهات هستم

    • امیرخانی

      اول صددرود به قیرت تیم مزاکره کننده هزاردرود به پرچمدار وزارت خارجه اقامحمد جواد ظریف
      یکی به اقای قدوسی بگه زمانی که رئیس جمهور محبوبتان محمود احمدی نژاد درصحن علنی سازمان ملل صحبت از پاک شدن نام اسراییل از نقشه جغرافیای جهان شد نه تنها اسرائیل ضرر نکرد بلکه خیلی هم سود برد در عوض ایران با بدترین تحریم ها جهان مواجح شد جناب اقای قدوسی شما نمیخاد با بودجه هنگفت بیت المال جشواره ضد هولوکاس راه بیندازید حالا که مردم به شما رای اعتماد دادن به فکر جوان ها واینده انها باشید

    • بدون نام

      درود بر ظریف

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظريف واقاي عراقچي وتمام همکاراني که زحمت زياد کشيدند درود بر دکتر روحانی

    • بدون نام

      قابل توجه اونایی که درود درود میکنن جوجه رو آخر پاییز میشمارند
      خیانت های این آقایان به مملکت کم کم رو میشه

    • بدون نام

      دوستان چرااثارمثبت برجام رانمی بینید؟چرااینقدرناشکری می کنید؟یعنی واقعا اینهمه ارزانی ازقبیل ارزانی ارزاق عمومی,ارزانی تعرفه های اب وب ق گازوپایین امدن تورم ورفتن اینهمه جوان سرکارو.........غیره راانکارمی کنید؟اقای ظریف واقعاماازشمامتشکریم.!!!!

    • امیر

      درود بر دکتر ظریف که با درایت از شرایط سختی که خودمون و کشورهای دیگه برامون درست کردن کشور را در اوردین در مورد برجامم چندین شرکت رو میشناسم که اگه برجام نشده بود تا الا ورشکسته شده بودن و ده ها مثال دیگه که میشه در مورد برجام زد

    • نادیا

      عزت و احترام کشور را دکتر ظریف و دکتر روحانی بالا بردن نه احمدی نژاد.

    • بدون نام

      ما به وزیر خارجه خودمون جناب آقای دکتر ظریف افتخار میکنیم و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارم

    • اقا جواد ظریف

      امیر کبیر ثانی

    • آواره

      مردم شریف ایران خودشان بلدند درسی که به کوچک زاده ها دادند به کریمی قدوسی هم بدهند. آقا سانسور نکن.منتشر کن. چرا این پیامهای بدون نام که فقط از طرف یک نفر هست منتشر میکنید ولی نظرات مردم واقعی را جرات ندارید منتشر کنید.

    • بدون نام

      سلام درکشور ایران انرژی هسته‌ای نیاز واجب نیست در ابتدا امید به زندگی تورم پایین و درآمد بیشتر بین مردم در اولویت قرار باید داشته باشد قراردادهای ننگینی که در دولت احمدی نژاد بسته شد کشور ایران را داشت به ورطه نابودی میکشید تا حالا که سیاستهای آقای روحانی بهتر بوده انشاءالله تا اخرش به همین منوال ادامه بدند نه اینکه در زمانی دیگر در سیاستهاشون تغییر بوجود بیارند

    • بدون نام

      اقای محمدحسین.اقای عقل کلMPTنهNPT.

    • بدون نام

      اقایاخانم اواره.اینقدرجوش نخور,پیامهای بالاسرشما که همش درودوسلام وصلوات به دوستان شماست یه کم منطقی باشید.درضمن شمامردم واقعی وغیرواقعی راچطورتشخیص می دهید.؟یعنی هرکس نظرش مخالف شمابودمردم غیرواقعی است؟عجبا.!!!!

    • امین

      چرابایداز فروش نفت خوشحال باشیم ؟! نه از مقدار و نه از درآمد حاصل از فروش نفت ونه از محل هزینه اش اطلاع داریم !! من زمانی خوشحال میشم که بتونم خرج روزمره خودم وخانواده ام رو دربیارم نه زمانی که ثروت ملی مملکت داره از دست میره !!!!

    • عزیززاده

      با سلام از توضیحات خوب چناب ظریف در مجلس شورای اسلامی متشکریم جناب ظریف هم باید در مقابل دشمنان دیرینه نظام اسلامی راست قامت و بلند پروازانه بایستدواز مواضع نظام اسلامی با قدرت دفع کند که نمونه بارز ان یرجام است که درس تاریخی به جهان در خصوص هنر دیپلماسی ارایه نمود و هم در مقابل که منافع ملی را در گرو منافع گروهی قرار داده اند دفاع کند از جناب دکتر ظریف به جهت همه اتفاقات گذشته و اینده که افتخار نظام اسلامی است تشکر میکنیم و امیدوارم در مقابل که عدم موفقیت دولت را در دیپلماسی موفق ظریف ارزومندند کوتاه نیاید ظریف باید همانطور ی که در مقابل دشمن میایستد در مقابل داخلی نیز بایستد

    • بدون نام

      برترینها خیانت نکن نظرات مخالفم چاپ کن!

    • بدون نام

      اقای ظریف یکی از بهترین و کار بلدترین مقامات دولت هستند. دستشون درد نکنه و ما هم کاملا پشتیبان ایشون هستیم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج