۳۹۹۴۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نگار عابدی و فریبا کامران با «ویرانی» می آیند

نمایش "ویرانی" نوشته و کار افشین حسن‌زاده از ۲۵ مهرماه در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

هنرآنلاین: نمایش "ویرانی" نوشته و کار افشین حسن‌زاده از ۲۵ مهرماه در تئاتر باران به صحنه می‌رود. حسن‌زاده با ارائه توضیحاتی در مورد این اجرا به خبرنگار ما گفت: ایده نوشتن این کار بر اساس معظلات اجتماعی و روابط میان آدم‌هاست. آنچه در بطن جامعه شاهد آن هستیم در مورد عدم تفاهم و برقراری دیالوگ‌ با یکدیگر است که هسته اصلی کار را تشکیل می‌دهد.
نگار عابدی و فریبا کامران با «ویرانی» می آیند

او ادامه داد: ما این مساله را در نمایش به واسطه پرداختن به خانواده که نماد کوچکی از جامعه است مطرح کردیم؛ عدم تفاهم و فهم مشترک باعث ایجاد معظلاتی می‌شود که اگر برای آن راه حل درستی در نظر گرفته نشود منجر به فجایع بزرگ‌تر و بیشتری خواهد شد.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه دیدی فراتر از سرزمین خودمان داشته است اظهار کرد: شخصیت‌های داستان ما اسم ندارند، در نتیجه دید کلی نسبت به همه آدم‌ها نشان داده می‌شود.

این کارگردان افزود: در این کار تلاش کردیم تا اجرای مدرنی داشته باشیم، البته اجراهای مدرنی که متفاوت خواهد بود چراکه من همیشه قائل به قصه گفتن هستم. دوست داریم به نوعی قصه‌گویی کنم اما اجرای متفاوتی داشته باشم، به همین دلیل در نمایش صحنه، بازی بازیگران و گویش آنها را مورد توجه قرار دادم. احساس می‌کنم مخاطب هم به نوعی برایش سئوال ایجاد می‌شود و خودشان پاسخی برای آنها پیدا کنند. ما نه راه حل ارائه می‌دهیم، نه قضاوت می‌کنیم. در واقع صحنه‌ای از زندگی افرادی را نشان می‌دهیم که در کنار هم قرار گرفته‌اند، وضعیت آنها را به تماشا می‌گذاریم تا ببینیم مخاطب چه پاسخی نسبت به این موقعیت خواهد داشت.

او در رابطه با انتخاب بازیگران توضیح داد: این اولین کار من در مقام کارگردان است؛ برایم بسیار اهمیت داشت سراغ هنرمندانی بروم که سابقه تئاتری دارند و به شناخت کاملی از تئاتر دست یافته‌اند؛ حضور مدام در تئاتر برایم اهمیت داشت. این روزها وقتی به تماشای کارهایی که روی صحنه‌اند می‌نشینید گویی بیشتر سریال می‌بینید؛ بازیگران روی مبل می‌نشینند و با هم حرف می‌زنند و دیالوگ‌های پینگ پونگی دارند برای همین تئاتر به معنای واقعی را کمتر می‌بینیم.

نمایش "ویرانی" نوشته و کار افشین حسن‌زاده از ۲۵ مهر تا ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۹ در تئاتر باران به صحنه می‌رود. نگار عابدی، فریبا کامران، بهروز پوربرجی بازیگران این نمایش‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج