۳۹۹۵۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

حامد بهداد: حساب فردین از همه جداست

روز سه شنبه ۱۲ دی ماه در خانه هنرمندان نشستی با حضور فریدون جیرانی و حامد بهداد برگزار شد.در ادمه حرف های حامد بهداد را که به عنوان راوی در این فیلم حضور داشته، می خوانید

حامد بهداد: حساب فردین از همه جداست

تماشا: روز سه شنبه 12 دی ماه در خانه هنرمندان نشستی با حضور فریدون جیرانی و حامد بهداد برگزار شد. این نشست برای بررسی فیلم «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی شهرام میراب اقدام و تهیه کنندگی احسان ظلی پور برگزار شد که مجری این جلسه هم نیما حسنی نسب (منتقد سینما) بود. در ادمه حرف های حامد بهداد را که به عنوان راوی در این فیلم حضور داشته، می خوانید:

* اول از همه عذرخواهی می کنم اگر مطابق معمول همیشه پراکنده گویی می کنم. خیلی خوشحال شدم که به من برای حضور در این فیلم پیشنهاد شد، خوشحالتر شدم وقتی دیدم و متوجه شدم که اگر این فیلم نقایصی دارد، یعنی این موضوع هنوز بسته نشده و می توان آن را ادامه داد، می توانم بگویم که برای اولین بار است که با این گسترش به این موضوع پرداخته شده پس آنهایی که هنوز دغدغه ای برای رجعت به این حال و هوا و مقوله را دارند می توانند ادامه بدهند و بیشتر بپردازند.

حامد بهداد: حساب فردین از همه جداست

* من در مصاحبه ها و خاصه گفت و گو با آقای جیرانی در برنامه «هفت» اشاره کردم که زیبایی شناختی و فرم در سینمایمان از بین رفته است. ما الان ممکن است با قصه های عامه پسند مواجه بشویم اما زبان صرف سینما از بین رفته است اما در همان برنامه آقای جیرانی اعتقاد داشتند که افرادی مثل ملاقلی پور بودند و حاتمی کیا هنوز هست که من گفتم با شما مخالفم.

خاطرتان هست آقای جیرانی؟ بعد ایشان از رخشان بنی اعتماد گفتند که من موافقت کردم. در بازیگری، فیلمسازی و تئاتر، غایت به لحن شاعرانه خودش می رسد. انعکاس هنر بس که لطیف است برخاسته از جامعه است. موسیقی و سینما برخاسته از جامعه است. آقای کیارستمی می گویند که فیلم بد برای زمانه بد است بگذارید ساخته بشود.

* اینکه چرا هنوز ما ملودی گوزن ها را می شنویم و دوستش داریم بر می گردد به اینکه در همان زمان هم خودشان وقتی این ملودی را گوش می دادند دچار حس نوستالژی می شدند و متوجه می شدند که خاطره ای عظیم دارد به وجود می آید چون همان زمان داشتند رشد می کردند.

من گمان می کنم که رشد فرهنگی به شدت صدمه خورده و این را می توان از معماری خیابان ها و استقبال مردم از سینماها و قصه ها فهمید. نمی توانم درد خودم را ابراز نکنم از اتفاقی که برای سینما افتاده و نمی توانم غصه نخورم و این احساسم را نادیده بگیرم. اعتقاد دارم که بلا سر سینما آمده و اعتقاد دارم که برخورد بدی با هنرمند می شود خصوصا با احساس لطیف و شاعرانه هنرمند برخورد شده.

* چون به بازیگری علاقه دارم باید یادی بکنم از بازیگرانی که تاثیر بسیار زیادی روی سینمای خودشان گذاشتند. سینمای فرانسه با حضور «برژیت باردو» به اوج رسیده، او تاثیر زیادی در فروش می گذارد. من از همینجا حساب محمدعلی فردین را از همه بازیگران سوا می کنم. فردین مردم را با سینما آشنا می کند. وقتی او را نگاه می کنم نمی توانم خیلی چیزها را نادیده بگیرم هم زبان خاصه سینما را و هم زبان مهارت او را که رقص استخوانی و شاطری هم شاملش می شود چون پدر فردین تئاتر روحوضی می دانستند و این به او ارث رسیده است. هم ایشان هم ایرج قادری، هم محمدعلی فردین، هم بهروز وثوقی هم رضا بیک ایمان وردی.

این لحن از کجا آمده، این شادابی و این سرحالی از کجا آمده؟ ما در طول این سال ها تاوان های زیادی داده ایم: جنگ، فقر، تورم، خواسته هایمان عوض شده؛ چیزهای دیگری برایمان تبدیل به اولویت شده. در کل می خواهم بگویم که خوشحالم که در کنار این تیم بودم و بر سوگ از دست رفتن قسمتی از شکوفاترین بخش سینما حضور داشتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      بد نیست درسالروزبزرگ مردی چون تختی یادی هم ازمرحوم فردین کنیم همان کسی که با فیلمهایش سالها شادمان بودیم وحس خوبی داشتیم دم آقای بهداد هم گرم که با دلی نترس یادی ازعزیزان مردم ایران می کنند

      پاسخ ها

      • حسن71

        خدا حامد بهداد را برای سینما و سینما دوستان نگهدارد

      • بدون نام

        خدا حامد بهداد رو شفا بده...

    • ميلاد

      حامد خیلی پلشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج