۳۹۹۶۶۹
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال توزیع تعطیلی مدارس در طول سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۲ موضوع «تغییر در ساعت شروع مدارس» و «توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی» از پیشنهادات کارگروه برای رفع یا کاهش آلودگی هوا در فصل زمستان است.

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۲ موضوع «تغییر در ساعت شروع مدارس» و «توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی» از پیشنهادات کارگروه برای رفع یا کاهش آلودگی هوا در فصل زمستان است.
علیرضا کمرئی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص موضوع تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا در فصل زمستان، اظهار کرد: این موضوع از سوی ستاد وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، اما در یکی از جلسات کارشناسی این بحث شرکت کردم و در جریان برخی موضوعات قرار گرفتم.

وی افزود: هنوز نگاه رسمی در این زمینه اعلام نشده است و مباحث در گروه‌های کارشناسی مطرح است.

کمرئی با اشاره به اینکه موضوع جابه‌جایی زمان فعالیت مدارس در این جلسات مطرح بود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا و تدابیری که باید در رابطه با ساعات کار آموزشگاه‌ها، ادارات و نظایر آن داشته باشیم، در حال حاضر در حد تحلیل‌های کارشناسی موضوع مطرح است که جابجایی‌هایی در زمان فعالیت مدارس و حتی در خصوص مقاطع تحصیلی و هماهنگی با سایر متغییرهایی که تغییر آنها می‌تواند باعث روان شدن ترافیک شود و احتمالاً در کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد، انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نتیجه نهایی آن زمانی خواهد بود که به آموزش و پرورش تهران ابلاغ شود و قابلیت اجرا داشته باشد، تصریح کرد: آنچه که در جریان هستم و شاید به قصد تسکین شرایط باشد این است که ساعت‌های مدارس متغییر باشد.
وی با بیان اینکه ۲ موضوع در خصوص مدارس در رفع آلودگی هوا مطرح است، گفت: نخست اعمال روش‌هایی برای اینکه فعالیت آموزشگاه‌ها و تعطیلی آن را در سال تحصیلی توزیع کند که این کار نیازمند اعمال تغییرات در قوانین و مقررات آموزش و پرورش است، بنابراین در این کارگروه به این موضوع پرداخته نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: دومین موضوع مربوط به تغییر در ساعت شروع مدارس بود که یا زودتر شروع شود و یا دیرتر شروع شود و تداخلی با سایر فعالیت‌های سطح شهر نداشته باشد، ضمن اینکه با توزیع بار ترافیکی از آلودگی هوا هم جلوگیری شود که این نگاه کارشناسان حوزه ترافیک، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی است که می‌تواند به کمک بیاید و در این زمینه دیدگاه کارشناسی خود را در خصوص شروع فعالیت مدارس اعلام کند.

کمرئی به برخی موضوعات در خصوص تغییرات ساعت مدارس اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ساعت 7:30 دقیقه صبح فعالیت مدارس شروع می‌شود و با یک نگاه کارشناسی، تغییر این ساعت با توجه به اینکه معلمان از سرویس استفاده می‌کنند و بخشی از دانش‌آموزان، اولیای شاغل دارند و سپردن آنها به مدارس نیازمند هماهنگ شدن این رویه با ساعت اشتغال معلمان است.

وی با بیان اینکه از نوسان شدید در حوزه فعالیت آموزش و پرورش نگرانی‌هایی داریم، عنوان کرد: اعتقاد داریم با توجه به اینکه ۱۵ درصد مدارس تهران در نوبت عصر فعالیت می‌کنند، شاید شروع دیرهنگام مدارس به مدارس نوبت دوم لطمه وارد کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد تغییر سایر متغیرهای تأثیرگذار در ترافیک، مطلوب‌تر است نسبت به آنچه که در خصوص آموزش و پرورش مطرح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در جلسات کارشناسی حضور داشتیم و تصمیم‌گیری در این خصوص به مراجعی برمی‌گردد که رسما در این خصوص اعمال نظر دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکل الودگی هوا با تغییر ساعت و تعطیلی حل نمیشود چون یک مسکن موقتی هست
      فکری باید برای رفع اصولی الودگی کرد
      اصلاح سوخت. خودرو. باز نمودن ورودی هوای غرب تهران از برجهای بلند ساخته شده و افزایش حمل ونقل عمومی و کاهش تمرکز جمعیت تهران

    • بدون نام

      تعطیل نشه سنگین ترین مثلا قرار بود دوهفته اول تعطیل باشن

    • بدون نام

      بااحتساب ۴ماه تعطیلات تابستانی و۱۵روز عید نوروز وتعطیلی پنجشنبه وجمعه ها ومناسبت های مختلف در طول سال وحالا هم تعطیلات پاییزی وزمستانی بخاطر آلودگی هوا که درحدود ۲۵۰ روز میشود بهتراست بخاطر رفاه حال بیشتر معلمان ودانش آموزان بقیه روز هاراهم تعطیل نمایند ومانند بعضی از دانشگاهها آزمون غیر حضوری بگیرند

    • حمید

      لطفا از رفاه معلمها حرف نزنید.کسی بدون اطلاع از مشکلات معلمها حق صحبت کردن از اونها رو نداره.بجای دادن نظر،برید خودتون رو اصلاح کنید.هر کی هر چی جلوش امد میگه

    • حسین

      آقای بی نام من یک معلمم و کاملا مخالف این تعطیلات زمستانیم چون هم روی آلودگی تاثیری نخواهد داشت و هم سیستم آموزشی را آشفته تر از این میکند.به دنبال راه حل های بلند مدت باشیم.

    • سعید

      واقعا بچه های این دور زمانه تو مدرسه چی میخان یاد بگیرن وقتی همش تعطیلن..

    • یک دبیرازاردبیل

      هرمشکلی درکشورایجادمیشود سریعامیایندسراغ آموزش وپرورش، این درست نیست مشکلاتی مثل آلودگی رابایدریشه یابی اساسی کنندنه اینکه صورت مساله راعوض کنند،آموزش وپرورش ماهیت کارش انسان سازی است ؛این نهادمقدس نبایدآزمایشگاه واقع بشود؛افرادبزرگ واندیشمندازهمین سیستم به بارآمده اند

    • بدون نام

      سوالی دارم از مسولیت محترم آموزش وپرورش کشور کار رفاه در اداره چیست اصلا خود آقایان ندانند که کار رفاه چیست با پول معلم وام دادن ودرصدی را برای تقسیم ایام نوروز کلاس به همکار دادن ومبلغ زیادی نگیرند برای تقسیم وووو واقعا چه کار مشکلی با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج