adexo3
۳۹۹۹۵۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

مردم کره جنوبی خواهان همراهی با ملت ایران

سفیر کره جنوبی در تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی مشترک ایران و کره جنوبی گفت: ما مردم کره می خواهیم شانه به شانه مردم ایران در یک جهت و در حالی که نگاه هایمان به یک سمت است بایستیم و با هم حرکت کنیم.

خبرگزاری ایرنا: سفیر کره جنوبی در تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی مشترک ایران و کره جنوبی گفت: ما مردم کره می خواهیم شانه به شانه مردم ایران در یک جهت و در حالی که نگاه هایمان به یک سمت است بایستیم و با هم حرکت کنیم.
«کیم سئونگ-هو» در این مراسم که عصر روز سه شنبه در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، افزود: ماه می سال گذشته که رئیس جمهوری کره جنوبی برای نخستین بار به کشور ایران آمد، رابطه میان این دو کشور را با عنوان «دو کشور دوست و همراه» توصیف کرد.
وی هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن همین دوستی و همراهی اعلام کرد و ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم دوستان خوبی برای کشور ایران باشیم؛ اما قبل از اینکه بخواهیم یک نفر را به عنوان دوست خودمان بپذیریم باید او را بشناسیم.

سئونگ-هو افزود: اگرچه روش خوشنویسی زبان ما تفاوت های بسیاری با روش خوشنویسی فارسی دارد، اما هنر خوشنویسی در کره جایگاه بسیار بالایی دارد و از همه ادیبان و بزرگان این کشور انتظار می رود که با خوشنویسی کره ای آشنا باشند.

سفیر کره جنوبی در ایران خاطرنشان کرد: اما دانستن اینکه در کره هم هنر خوشنویسی وجود دارد، شناخت کافی برای دوستی ایجاد نمی کند؛ قبل از هر دوست شدنی ما باید همراه واقعی یکدیگر باشیم.

وی تأکید کرد: ما مردم کره می خواهیم شانه به شانه مردم ایران در یک جهت و در حالی که نگاه هایمان به یک سمت است بایستیم و باهم حرکت کنیم.

سئونگ-هو همچنین از برگزاری رویدادهای فرهنگی - هنری مشترک دیگری هم خبر داد.

«محمدحسین ساکت» نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان نیز در این مراسم گفت: ما نیز خواهان صلح و سازش و آرامش در منطقه هستیم.

وی افزود: همانطور که در شبه جزیره کره تنش داریم در منطقه ما نیز تنش هست؛ هنر از جمله خوشنویسی باید راه را برای صلح و آشتی هموار کند که البته کار آسانی نیست.

نمایشگاه خوشنویسی مشترک ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان است؛ این نمایشگاه تا نوزدهم مهرماه ۹۵ ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلط کرد کره جنوبی نوکر دست بسته وجیره خوره امریکاست .دولت مواظب باش از کره جنوبی فریب نخوری

    • بدون نام

      آقای سفیر، اگر راست می گویید به احترام اعتقادات مذهبی مردم ایران، با تغییر میزبانی مسابقه ی فوتبال در پیش رو موافقت می کردید! فدراسیون فوتبال شما هیچ همکاری نکرده...؟!

    • شادی

      کره کشور خوبیه با مردم بافرهنگ وهیچ وقت با ما بد نبوده من 12ساله جنس کره ای استفاده میکنم وراضی راضیم

    • بدون نام

      از سریالهای کره ای خیلی چیزا آموختم مخصوصا امید به زندگی وتلاش.. وقتی کشوری خوبه باید گفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج