۴۰۰۹۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امسال نوبل ادبیات به چه کسی می‌رسد؟

یک هفته مانده به اعلام نام برنده جایزه نوبل ادبیات، همانند سال‌ گذشته باز هم نام هوراکی موراکامی نویسنده سرشناس ژاپنی در صدر پیش‌بینی‌ها قرار دارد.

خبرآنلاین: یک هفته مانده به اعلام نام برنده جایزه نوبل ادبیات، همانند سال‌ گذشته باز هم نام هوراکی موراکامی نویسنده سرشناس ژاپنی در صدر پیش‌بینی‌ها قرار دارد.
اعضای آکادمی سوئدی بنا به وصیت آلفرد نوبل هر سال شخصی را که برجسته‌ترین اثر با گرایش آرمان‌خواهانه را نوشته باشد، به عنوان برنده نوبل ادبیات انتخاب می‌کنند. امسال برنده نوبل ادبیات با تاخیر پنجشنبه ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) معرفی خواهد شد.

این تاخیر شایعاتی مبنی بر اختلاف نظر 18 عضو آکادمی را مطرح کرده بود اما پر واستبرگ یکی از اعضای آکادمی در گفت‌وگو با رسانه‌های سوئد این موضوع را انکار کرد.

پیش از اعلام رسمی برنده نوبل بازار پیش‌بینی برنده داغ است. در همین رابطه وب‌سایت «لدبروکس» پنجشنبه شانس نوبل گرفتن هاروکی موراکامی نویسنده سرشناس ژاپنی را یک به چهار اعلام کرد. پس از این نویسنده، نام آدونیس شاعر اهل سوریه با شانس یک به شش و نویسنده آمریکایی فیلیپ راث با شانس یک به هفت به چشم می‌خورد.

در این میان نام نگوگی وا تیونگو نویسنده اهل کنیا هم به چشم می‌خورد که شانسش برای دریافت نوبل 1 به 10 است. جویس کارول اوتس، اسماعیل کاداره و خاویار ماریاس در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شانس دریافت نوبل برای جان بنویل نویسنده ایرلندی، آنتونیو لوبو آنتونش پرتغالی، جان فاس از نروژ، کو اون شاعر کره‌ای و لاسلو کراسناهورکایی رمان‌نویس مجار، 1 به 20 است.

سخنگوی لدبروکس با اشاره به شانس بالای موراکامی برای دریافت اسکار گفت: «شانس نوبل گرفتن جان بنویل نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، در عین حال باب دیلن هم با شانس 1 به 50 از گزینه‌های دریافت نوبل است.»

آکادمی سوئدی، نامزدهای دریافت نوبل را 50 سال پس از اهدای نوبل اعلام می‌کند، پس برای پی‌بردن به نامزدهای نوبل ادبیات امسال باید تا سال 2066 صبر کرد.

در طول 10 سال گذشته نام نویسندگان انتخاب شده از سوی سایت «لدبروکس» چهار بار به عنوان برنده نوبل ادبیات اعلام شده است.

سال گذشته هنگامی که شرط‌بندی سایت «لدبروکس» خاتمه یافت، سوتلانا الکسیویچ با شانس 1 به 2 به عنوان برنده نوبل ادبیات انتخاب شد. پیش‌بینی‌های این سایت در سال‌های 2011، 2009 و 2008 نیز درست از آب درآمدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج