۴۰۱۴۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دولت و لزوم حفظ آرامش

حسين كاشفي در روزنامه آرمان نوشت: تلاش عده‌ای در مشهد اردهال كاشان براي لغو سفر و سخنراني حجت‌الاسلام مجيد انصاري معاون حقوقي رئيس‌جمهور نمونه بارزي براي رسيدن به اين واقعيت است كه مخالفان دولت تا زمان برگزاري انتخابات از هيچ كوشش و اقدامی دريغ نخواهند ورزيد.

حسين كاشفي در روزنامه آرمان نوشت: تلاش عده‌ای در مشهد اردهال كاشان براي لغو سفر و سخنراني حجت‌الاسلام مجيد انصاري معاون حقوقي رئيس‌جمهور نمونه بارزي براي رسيدن به اين واقعيت است كه مخالفان دولت تا زمان برگزاري انتخابات از هيچ كوشش و اقدامی دريغ نخواهند ورزيد تا بتوانند از ابزار و شيوه‌اي براي ايجاد سنگ اندازي و كارشكني در مسير اقدامات دولت و سخنراني اعضاي كابينه روحاني بهره ببرند تا نمايشي منفي و غيرواقعي از تلاش دولت روحاني به مردم و به‌ويژه هواداران روحاني نشان دهند.
اما مساله اين است كه دولت بايد براي جلوگيري از اين اقدامات منفي و احتمالي كه مي‌تواند منجر به لغو سخنراني و يا سفر اعضاي كابينه شود چه كار مي‌تواند انجام دهد؟ عدم لغو سخنراني و حضور در اردهال از سوي معاون حقوقي رئيس‌جمهور با وجود پافشاري مخالفان اقدام صحيحي بود كه از ایشان انتظار مي‌رفت. امروز كشور نياز به آرامش و انسجام دارد براي اينكه بتواند به مسائل حل نشده موجود سامان ببخشد، به همين دليل نيز سعي در حركت در جهت اين مسير دارد اما مخالفان همچنان به دنبال ايجاد كارشكني و ماجراجويي هستند.
بنابراين اگر آرامش نباشد، به وحدت و انسجام ملي نيز خدشه وارد خواهد شد، به همين علت بايد كوشش دولت بر اين باشد كه اين آرامش را حفظ نمايد. اما متاسفانه عده‌اي مسائل را كوتاه مدت ديده و با اين هدف كه هر روز براي روحاني بحران ايجاد كنند در پي آنند كه روحاني و اعضاي دولت را نسبت به مسير اعتدالي و عقلاني خود دلزده کنند و از آن خارج سازند. اين افراد به دنبال منافع فردي خود بوده در حالي‌كه قرار بر اين نيست هر فردي به هر شيوه‌اي كه مي‌انديشد همان تفكر را در كشور اجرايي كند. در اين صورت كشور دچار هرج و مرج و بي قانوني مفرط مي‌شود و در نهايت شرايط غير قابل كنترلي ايجاد خواهد شد. به‌ويژه زماني كه مساله حقوق و قانون در كشور مطرح است و گفته مي‌شود همه شهروندان از حقوق يكساني برخوردارند چگونه مي‌توان تنها به عده‌اي اجازه داد هر رفتاري كه مي‌خواهند انجام دهند. به همين علت دغدغه و هم و غم نه تنها دولت بلكه فرد فرد اعضاي جامعه بايد رعايت قانون و حفظ انسجام ملي باشد.
از سويي دولت باید به دنبال حل مشكلات و عبور از دشواري‌ها باشد. اكنون با توجه به نيازهاي جامعه و فرصت‌هايي كه براي كشور در صحنه منطقه‌اي و بين الملل به وجود آمده است، بايد توسعه و پيشرفت ملي و جهاني را مدنظر قرار داد. دست و پنجه نرم كردن با مشكلات و بحران‌سازي‌ها آن‌هم تا ابد فرصت لازم را براي پيشرفت در ابعاد گوناگون از مسئولان و جامعه مي‌گيرد و نمي‌گذارد كشور در مسير برنامه توسعه حركت كند. بايد فضا و شرايطي در كشور ايجاد شود تا همه افراد از هر نسلي احساس امنيت كرده و اميد به آينده در آنها بارور شود.
بنابراين دائم نمي‌توان در پي حل بحران و تنش بود. روزي به خاطر برگزاري يك كنسرت در كشور جنجال ايجاد مي‌شود و عده‌اي برخورد فرا قانوني دارند و روزي نيز به خاطر يك سخنراني بحران ايجاد مي‌كنند و مي‌گويند سخنراني باعث ايجاد تشنج مي‌شود. آخر چگونه ممكن است خط مشي دولتي كه آرامش و اعتدال است به دنبال تشنج باشد! از اين رو ضمن اينكه دولت بايد بر مدار اخلاق و خردورزي مسائل را دنبال كند در شرايطي نيز بايد برخورد قانوني با افراد قانون گريز داشته باشد. زيرا امروز زمان آن نيست كه حتي يك فرصت تبديل به تهديد شود و زمينه‌اي در كشور فراهم گردد تا هر فرد هر طور كه مي‌خواهد رفتار كند. درحال حاضر ورود به اين موارد نه تنها به صلاح كشور نيست، بلكه منجر به ايجاد شكاف و به خطر انداختن منافع ملي خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج