۴۰۱۶۲۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فروش نامتوازن فیلم های روی پرده

وضعیت فروش تمامی فیلم ها به جز «فروشنده» نسبت به دو هفته قبل بغرنج تر شده و تقریباً تمامی فیلم ها با افت فروش مواجه شده اند. در واقع ساخته اصغر فرهادی نیز اگر چه با اختلاف بسیاری نسبت به سایر فیلم ها از فروش خوبی در طول هفته برخوردار است اما همین فیلم نیز در مقایسه با هفته قبل خود حدود ۲۶۰ میلیون تومان کمتر فروخت.

روزنامه بانی فیلم: وضعیت فروش تمامی فیلم ها به جز «فروشنده» نسبت به دو هفته قبل بغرنج تر شده و تقریباً تمامی فیلم ها با افت فروش مواجه شده اند. در واقع ساخته اصغر فرهادی نیز اگر چه با اختلاف بسیاری نسبت به سایر فیلم ها از فروش خوبی در طول هفته برخوردار است اما همین فیلم نیز در مقایسه با هفته قبل خود حدود ۲۶۰ میلیون تومان کمتر فروخت. نکته جالب اینکه بعد از «فروشنده»، دومین فیلم پرفروش هفته «خشکسالی و دروغ» است که در عرض یک هفته ۲۲۱ میلیون تومان فروش داشته. یعنی مبلغی کمتر از یک پنجم ساخته اصغر فرهادی که همین نشان از استقبال بالای مخاطبان از «فروشنده» نسبت به سایر فیلم های در حال اکران دارد.
فروش نامتوازن فیلم های روی پرده

«فروشنده» در حال حاضر در تهران ۲۶ سینما در اختیار دارد و مجموع فروش خود را پس از ۳۳ روز به هفت میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان رسانده است. این فیلم در شهرستان ها نیز با اضافه شدن چندین سالن به تعداد سینماهایش حالا با ۷۵ سینما سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در مجموع فروش داشته.

مجموع فروش تهران و شهرستان های «فروشنده» در هفته ای که گذشت از مرز ۱۱ میلیارد تومان نیز عبور کرد و با توجه به روندی در که در پیش دارد به طور قطع رکورد «من سالوادور نیستم» را نیز می تواند تغییر دهد.

«خشکسالی و دروغ» که از هفته گذشته اکران خود را در گروه زندگی آغاز کرده با ۲۲۱ میلیون تومان دومین فیلم پرفروش هفته است. این فیلم در تهران ۲۰ سینما دارد و از اوایل هفته نیز در ۱۲ سینمای شهرهای دیگر اکران شده است. مجموع فروش ساخته پدرام علیزاده پس از چهار روز نمایش ۶۵ میلیون تومان بوده.

«ناردون» سومین فیلم پرفروش هفته که با توجه به مضمون کمدی اش با آغاز ایام عزاداری ماه محرم چند روزی نمایش نخواهد داشت در حال حاضر در تهران ۱۸ سینما در اختیار دارد و هفت سالن خود را نسبت به هفته گذشته از دست داده است. این فیلم پس از ۵۴ روز نمایش در مجموع تهران دو میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان فروخته. ساخته فریدون حسن پور در شهرستان ها نیز همچنان ۸۰ سینما دارد و توانسته یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان نیز از گیشه این سینماها به دست بیاورد.

«من» با یک میلیون تومان کمتر نسبت به «ناردون»، با ۱۶۵ میلیون تومان چهارمین فیلم پرفروش هفته است. این فیلم نیز با از دست دادن شش سینمای تهرانش حالا با ۹ سالن مجموع فروش خود را به یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان رسانده. ساخته سهیل بیرقی به جز تهران در ۱۸ سینمای شهرستان ها در حال اکران است و ۶۰۰ میلیون تومان نیز تاکنون فروش داشته.

«لانتوری» باز هم با افت فروش مواجه شد و روز دوشنبه در مجموع با فروش ۱۲ میلیون تومانی اش رکورد زد! این فیلم باز هم شش سینمای تهرانش را از دست داد و حالا با ۱۳ سالن مجموع فروش خود را به چهار میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان رسانده است. «لانتوری» در شهرستان ها نیز ۲۴ سینما در اختیار دارد و پس از ۶۲ روز نمایش دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروخته.

«سایه های موازی» پس از پنج فیلم اول جدول فروش هفتگی با اختلاف فاحشی در رتبه ششم قرار دارد. این فیلم در هفته ای که گذشت ۶۳ میلیون تومان فروش داشت.

ساخته اصغر نعیمی در تهران همچنان ۹ سینما دارد و پس از ۳۳ روز اکران درآمد حاصل از گیشه اش ۳۳۳ میلیون تومان است. این فیلم در شهرستان ها نیز با اضافه شدن دو سالن به تعداد سینماهایش حالا با ۱۸ سینما میزان فروش خود را به ۱۰۰ میلیون تومان رسانده.

«آبنبات چوبی» با از دست دادن کف فروش تنها در پنج سینمای تهران در حال نمایش است و در مجموع ۸۱۲ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در شهرستان ها نیز ۳۰ سالن دارد و توانسته در این سینماها نیز فروش خود را به ۴۵۰ میلیون تومان برساند. قرار است از ۲۸ مهر ماه فیلم سینمایی «این زن حقش را می خواهد» در این گروه (کورش) اکران شود.

«ربوده شده» با ۱۶ سینمای تهرانش تغییر چندانی نسبت به هفته اول اکرانش نداشته و در مجموع تنها ۵۵ میلیون تومان فروش داشته است. نمایش ساخته بیژن میرباقری از هفته گذشته نیز در شش شهر آغاز شده و فیلم پس از یک هفته نیز ۲۲ میلیون تومان توانسته فروش داشته باشد. براساس اعلام شورای صنفی نمایش با توجه به میزان پایین فروش «ربوده شده»، فیلم «سیانور» از ۲۸ مهر جایگزین این فیلم در گروه استقلال می شود. هر چند که براساس مصوبه اعلام شده، این سینما می تواند از تاریخ ۲۴ مهر و مقداری زودتر اکران ساخته بهروز شعیبی را آغاز کند.

«اروند» با ۱۳ سینمای تهرانش همچنان فروش بالایی ندارد و پس از ۱۲ روز نمایش تنها ۳۹ میلیون تومان فروخته. اکران شهرستان این فیلم نیز مانند «خشکسالی و دروغ» از هفته گذشته آغاز شده و فیلم با در اختیار داشتن ۲۳ سینما در مجموع ۷۰ میلیون تومان فروش داشته است. با توجه به ثبت قرارداد سه هفته ای فیلم پوریا آذربایجانی به احتمال فراوان این فیلم نیز با این وضعیت فروش از اواسط هفته آینده سینمای سرگروه خود (آفریقا) را از دست خواهد داد.

«هیهات» شرایط بسیار بدتری نسبت به سایر فیلم های تازه به نمایش درآمده دارد و با ۱۰ سینما در تهران توانسته تنها ۱۵ میلیون تومان از گیشه به دست آورد. میزان فروشی که بعید است در روزهای آتی نیز تغییری در آن ایجاد شود. اکران شهرستان این فیلم نیز که یک کار گروهی محسوب می شود بزودی آغاز خواهد شد.

در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش قرارداد اکران «یتیم خانه ایران» پس از «هیهات» به ثبت رسید. پس از پایان نمایش ساخته ابوالقاسم طالبی نیز فیلم های سینمایی «گیتا» و «مبارک» در این گروه (آزادی) اکران خواهند شد.

«رفقای خوب» پس از ۱۹ روز نمایش با توجه به اینکه میزان فروش آن بسیار پایین تر از کف تعیین شده بوده، بنا به اعلام شورای صنفی نمایش سینمای سرگروهش (ماندانا) می تواند فیلم دیگری را با قرارداد سه هفته ارائه و جایگزین این فیلم کند. ساخته مجید قاری زاده در تهران هشت سینما در اختیار دارد و در مجموع تنها ۳۴ میلیون تومان فروش داشته است. نکته جالب اینکه هنوز توسط شورای صنفی قرارداد فیلمی در گروه ماندانا به ثبت نرسیده است.

از وضعیت میزان فروش «رفقای خوب» در شهرهای مختلف اطلاعات دقیقی به دستمان نرسید.

«دزد و پری» در تهران پنج سینما دارد و مجموع فروش خود را نیز به ۷۵۱ میلیون تومان رسانده است. ساخته حسین قناعت در شهرستان ها نیز با در اختیار داشتن ۲۵ سینما در مجموع ۱۸۰ میلیون تومان فروخته.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» فروش چندانی ندارد. این مستند پس از شش روز یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان فروخته است. اگر چه دلیل اکران این مستند به خاطر مضمون مرتبط آن با قیام امام حسین(ع) است اما برخی فیلمسازان نسبت به قرار گرفتن آن در بین اکران فیلم های آزاد انتقاد کردند. به اعتقاد برخی، اکران این مستند در گروه هنر و تجربه می توانست برای ساخته داریوش یاری نتیجه بهتری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج