جاباما
۴۰۱۹۸۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عضو پارلمان منطقه کردستان عراق:

«پ.ک.ک» باید از عراق خارج شود

معاون رئیس کمیته امنیتی پارلمان منطقه کردستان عراق با انتقاد از اقدامات «پ.ک.ک» در این کشور، هشدار داد مشارکت این گروه در عملیات بازپس‌گیری موصل از داعش، پای ترکیه را بیشتر در عراق بازخواهد کرد.

خبرگزاری فارس: معاون رئیس کمیته امنیتی پارلمان منطقه کردستان عراق نسبت به مشارکت عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در عملیات آزادسازی شهر موصل هشدار داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، «ناظم هرکی» با اعلام این خبر، گفت که مشارکت عناصر مسلح پ.ک.ک در آزادسازی شهر موصل از دست داعش باعث ورود ترکیه به این شهر و تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

وی افزود: «نیروهای حزب کارگران کردستان نیرویی غیر عراقی و غیر رسمی است».

این نماینده پارلمان منطقه کردستان عراق با انتقاد از اقدامات غیر قانونی‌ای که این گروه در حق اهالی مناطق «سنجار» و کرکوک» انجام داده، اشاره کرد و اظهار داشت که عناصر پ.ک.ک باید از از مناطق مذکور عقب نشینی کند؛ چرا که این خواست مردم است.

پ.ک.ک که در لیست سیاه تروریستی ترکیه قرار دارد، بهمن ماه سال گذشته از آمادگی خود برای مشارکت در عملیات پس گیری شهر موصل خبر داده بود.

این در حالی است که فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق جمعه (دیروز) گفته بود که نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست داعش مشارکت بسیار محدودی خواهند داشت(جزئیات بیشتر).

مقامات منطقه کردستان عراق بارها در اظهاراتی تحریک آمیز گفته‌اند که نیروهای پیشمرگه از مناطقی که آزاد کرده، عقب‌نشینی نخواهند کرد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سفر اخیر خود به آمریکا با «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و اوباما تعهد داد که نیروهای کرد بعد از عملیات موصل به مناطق مشخص شده خود برگردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلطان زاده

      دولت ترکیه به طور علنی موصل را خط قرمز خود اعلام کرده وبه همین دلیل اصرار به مشارکت در آزادسازی آن داره که مهمترین علت آن تهدید نیروهای پیشمرگه اقلیم کرد ستان عراق هست که اعلام کرده اند پس از آزادی موصل آن را جز خاک اقلیم کردستان اعلام خواهند کرد لذا ترکیه این حق را دارد برای دفاع از حقوق اقلیت ترک بومی موصل( ترکمانها )در آزادی سازی موصل دخالت کرده واز کردی ویا عربی کردن یکدست آن جلوگیری بکنه چون بعداز اشغال موصل ترکمانها مجبور به ترک موصل شدندو ترکیب جمعیتی آن قبلا 60%عرب 35% ترک و5% کرد بوده و ترکیه فقط خواهان حفظ همان ترکیب قبلی است پس حداقل در این مورد نباید ما ترکیه را سرزنش کنیم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج