adexo3
۴۰۲۱۵۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

لطفا از زبان نسل خود سخن بگویید

اینکه آقای زیباکلام بخواهد جمع اضداد را در رفتار و گفتار خود یکجا گرد آورد، مشمول محال عقلی نخواهد بود. اما خوب است حداقل پا از کفش نسل ما بیرون بکشد.

محمد مهدی اسلامی در خبرآنلاین نوشت: اینکه آقای زیباکلام بخواهد جمع اضداد را در رفتار و گفتار خود یکجا گرد آورد، مشمول محال عقلی نخواهد بود. اما خوب است حداقل پا از کفش نسل ما بیرون بکشد.

مشهور است که دانشمندان علم سیاست همیشه دنبال مطالعه از طریق مشاهدهٔ رفتار نخبگان سیاسی، نهادها و افراد یا گروه‌ها بوده‌اند تا بتوانند الگوهای کلی مناسبی را که بتوان نظریه‌های سیاسی را بر روی آنها استوار کرد، ارائه دهند. اما اگر نوبت به کوزه گر افتد، کار سخت خواهد بود. آن هم کوزه گری که علاقه زیاد به آب خوردن از کوزه شکسته دارد.

صادق زیباکلام نمونه ای از جمع اضداد است. اینکه با کارشناسی ارشد مهندسی شیمی هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران باشی و با اخذ یک مدرک دکترای سیاسی با همه ماجراهایش، میهمان دانشکده علوم سیاسی شوی؛ آنگاه از همه آنهایی که کل دوره تحصیل خود را به دانش این حوزه پرداخته اند، بیشتر ژست علمی بگیری و هر رطب و یابس را با ژست استاد دانشگاهی تحویل جامعه دهی؛ از کمتر کسی بر می آید.

یک سرچ چند دقیقه ای نشان خواهد داد که از این دست اضداد زیاد است. مثلا در جامعه ای که هنوز زخم ۲۵۰۰ ساله استبداد در آن التیام نیافته، پرچم دفاع از رضاخان به دست بگیری و از نماد دیکتاتوری با ژست روشنفکری و آزاداندیشی دفاع کنی، یا اینکه از اسید پاشی اصفهان تا عدم گشایش اقتصادی پس از برجام را به رقیب داخلی نسبت دهی اما در باب «توهم توطئه» کتاب بنویسی و ...

اما تازه ترین آن سخن گفتن یک متولد ۱۳۲۷ از زبان نسل من است! آقای زیباکلام این بار نه از منظر سیاسی یا شیمی بلکه از منظر جامعه‌شناسي فرموده اند « اصولگرایان نامزد ریاست جمهوری نمی شوند چون می دانند بین متولدان دهه های۶۰و۷۰محبوب نیستند.»

به عنوان یک متولد دهه ۶۰ که دانش آموخته رشته مستمسک قرار گرفته اخیر هم هست؛ از آقای دکتر زیباکلام استدعا دارم هرچه می خواهند بگویند از زبان نسل خودشان سخن بگویند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      اقای زیبا کلام درست گفتن و تو خوابی نمیبینی

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام در بین دانشگاهیان واقشار مختلف جامعه به مراتب از حضرت عالی مشهورتر هستندونسبت به جامعه اکاهی دارند وخواسته جامعه را خوب درک کردنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج