اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۲۳۵۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درخواست عراق برای تشکیل ائتلاف علیه ترکیه

&#۰۳۹;حنین قدو&#۰۳۹; نماینده پارلمان عراق، از دولت عراق خواست که یک ائتلاف بین المللی علیه حضور نیروهای متجاوز ترکیه در شمال عراق و اخراج آنها از این کشور تشکیل شود.

خبرگزاری ایرنا: 'حنین قدو' نماینده پارلمان عراق، از دولت عراق خواست که یک ائتلاف بین المللی علیه حضور نیروهای متجاوز ترکیه در شمال عراق و اخراج آنها از این کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، این نماینده از فراکسیون پارلمانی بدر عراق تاکید که برخی طرف های منطقه ای و داخلی سعی دارند که تلاش های دولت بغداد برای آزادسازی استان نینوا ناکام بماند.

قدو گفت: جنگ موصل به دلیل چالش ها و خطراتی که این استان با آن مواجه است از جمله حضور نیروهای متجاوز ترکیه در شمال موصل که دخالت آشکار در امور داخلی عراق بوده و از طرف دولت های عرب حاشیه خلیج فارس و برخی جناح های داخلی عراق حمایت می شود، جنگی سرنوشت ساز برای تاریخ عراق است.

وی افزود که این کشورها و جناح های داخلی عراق سعی دارند که تلاش های دولت العبادی برای آزادسازی موصل را ناکام بگذارند و از رنج های آوارگان، اسرا و قربانیان گروه تروریستی داعش تنها در جهت رسیدن به اهداف راهبردی خود از طریق گسست بافت اجتماعی این استان، سو استفاده می کنند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: سخنان اخیر 'بینالی یلدریم' نخست وزیر ترکیه تنها برای اعمال شروط و دیدگاه های کشورش بر دولت عراق و منع مشارکت نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی استان نینوا و ایجاد حق برای خود برای حضورش نیروهایش در خاک عراق و مشارکت در آزادسازی استان نینوا که آن را جزیی از دولت ترکیه می داند، است.

قدو از دولت عراق خواست تا یک ائتلاف بین المللی علیه حضور نیروهای ترکیه در عراق و اخراج آنها از خاک این کشور و تقویت توان و امکانات نیروهای الحشد الشعبی متشکل از عشایر و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تشکیل شود.

نماینده فراکسیون بدر همچنین از دادستانی کل عراق خواست تا یک دادخواست علیه طرف ها و اشخاصی که با نیروهای ترکیه همکاری و آنها را به اشغال خاک این کشور دعوت می کنند، صادر کند.

در ۲ روز گذشته موج بزرگی علیه سیاست های منطقه ای ترکیه، بویژه در ارتباط با سیاست های نظامی گری این کشور در شمال عراق در بغداد و اربیل به راه افتاده است.

عراقی ها برای دومین بار طی ماه های گذشته برای متقاعد کردن آنکارا به خارج ساختن نیروهایش از 'بعشیقه' در شمال موصل در استان نینوا به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه کرده اند.

پارلمان ترکیه شنبه گذشته با تمدید مجوز حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق و سوریه، خشم نهادها، احزاب، علما و رهبران عراق را برانگیخت.

دولت ترکیه ضمن مخالفت با خروج نیروهایش از خاک عراق، ادعا کرده که درچارچوب ائتلاف بین المللی قصد مشارکت در عملیات آتی آزادسازی موصل را دارد، حال آنکه ائتلاف بین المللی روز جمعه به صراحت اعلام کرد که آنکارا در این ائتلاف عضویت ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج