۴۰۲۳۸۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

عامل افزایش مگس سفید در سطح تهران

معاون وزیر جهاد گفت: علت افزایش آفت مگس سفید در سطح شهر کاشت درخت توت است که میزبان خوبی برای تغذیه این ‌آفت به شمار می‌رود و بهترین گونه‌های گیاهی برای تصفیه آلایندگی هوا در پایتخت درختان عناب، انجیر، زیتون و زرشک همیشه سبز است.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد گفت: علت افزایش آفت مگس سفید در سطح شهر کاشت درخت توت است که میزبان خوبی برای تغذیه این ‌آفت به شمار می‌رود و بهترین گونه‌های گیاهی برای تصفیه آلایندگی هوا در پایتخت درختان عناب، انجیر، زیتون و زرشک همیشه سبز است.

محمدعلی طهماسبی در مورد فصل برداشت پاییزه برخی محصولات باغی از جمله انگور و پسته اظهار داشت: به باغداران توصیه کرد تا در صورت تصمیم به جوان‌سازی باغات خود از نهال‌های شناسنامه‌دار استفاده کنند که تحت پوشش کد بهداشتی بوده و دارای اصالت هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳۵ نهالستان شناسنامه‌دار در سراسر کشور امر تولید نهال میوه را بر عهده دارند که استانداردهای مشخصی از جمله فاصله با مراکز تولید، ایزوله کردن نهال‌ها، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه و سالم بودن پایه و پیوندک را رعایت می‌کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد گسترش آفت مگس سفید در سطح خیابان‌های پایتخت نیز، گفت: وقتی میزبان یک آفتی را آماده می‌کنیم و در حد انبوه درخت توت در سطح شهر کاشته می‌شود زمینه تغذیه و سفره این آفت را آماده کرده‌ایم و باید تعادلی در انتخاب گونه‌های فضای سبز سطح شهر داشته باشیم.

طهماسبی گفت: برای انتخاب درختانی که در سطح خیابان‌های پایتخت کاشته می‌شوند باید به نکات زیادی از جمله میزان رشد طولی درخت، نوع برگ‌ها و رنگ آن دقت کرد نه آنکه هر ساله برای اینکه درخت با سیم‌های برق و مخابرات تداخل دارد مجبور به قطع آنها شویم یا ریشه درختان به گونه‌ای نباشد که سنگفرش‌های خیابان را تخریب کند.

وی گفت: زرشک همیشه سبز، انجیر، زیتون گونه‌های خوبی برای شهر تهران هستند و همچنین درخت عناب به دلیل ساختار گیاهی آلاینده‌های شهری را تصفیه می‌کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه ظاهراً انواع گیاهان ‌آب‌بر برای فضای شهری پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و چه توصیه‌ای می‌توان در مقابل این موضوع کرد، خاطرنشان کرد: لزوماً هر گیاه کم‌ آب‌بری برای سطح خیابان‌های شهری که آلایندگی دارند مناسب نیست ولی آنچه مسلم است اینکه هر درختی می‌تواند ۶ مولکول آلاینده را گرفته و تبدیل به قند کند و در مقابل یک مولکول اکسیژن برای توازن و طراوت هوا تولید می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چندساله این مگسادرتهران جولان میدن هنوزهیچ راهکاری از طرف شهرداری انجام نشده مردموکلافه کردن مادام باهرتنفس واردریه هامیشه آخه چرامثل کبک سرتونو،توبرف کردین به دادمردم برسید آخه هرگودیه روازهرکشوری واردنمیکنن که اینطوربه مالیات‌هایی که مردم میدن ضررمیرسونید

    • بدون نام

      آخه مگه درخت توت یکی دوساله توتهران کاشته شده؟
      شاید اینهم درست باشه ولی فقط این نیست.دلایل دیگری هم دارد.بایددید اصلا ازکجا اومده؟بایدجلوی تولیدمثل گرفته شه.مثلا خرزره واکالیپتوس پشه رادور میکنه .باید پیداکرد چی عامل نابودی اونه اون را تکثیر کرد.مانخبه هاومحققینی داریم که اگه مثل خارجی ها سرکیسه روشل کنین آماده تحقیق هستند.چرافقط تومستندهای خارجی ببینیم آنها دنبال چه چیزهایی هستندوما کیف کنیم وبعداستفاده کنیم.محققین ماهم میتونن راهش ونشان بدند.شما اعلام نیازکنین اونها حاضرند.بذاریدنام ماهم تودنیا اعلام بشه.

    • بدون نام

      نشون میده نظر این اقا درباره درخت توت و پشه سفید خیلی بی معنی و از روی بی سوادیش هست. کی این کرده مسول جهاد کشاورزی. ...

    • بدون نام

      کاشت درختان مثمر با ظاهری فریبنده متأسفانه طرحی بدون بررسی کارشناسی صورت گرفته است. علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای تولید مگسهای سفید و سایر آفات است, نیازمند آب فراوان برای ساخت میوه بوده و حتی ذخایر آب زیرزمینی را با گسترش ریشه از بین می برند. در این دوره بی آبی اساسا کاشت این نوع درختان که از میوه آنها نیز استفاده نمی شود و چه بسا موجبات آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد منطقی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج