adexo3
۴۰۳۷۹۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اقتصادهایی که از کاهش قیمت نفت سود بردند

نوسان قیمت نفت،علاوه بر آنکه بدهی های مالی بزرگی بر دوش اقتصادهایی مثل عربستان گذاشت،برخی اقتصادهای کوچک را نیز دچار مشکلات بسیار کرد.

خبرآنلاین: نوسان قیمت نفت،علاوه بر آنکه بدهی های مالی بزرگی بر دوش اقتصادهایی مثل عربستان گذاشت،برخی اقتصادهای کوچک را نیز دچار مشکلات بسیار کرد.

وزارت دارایی عربستان طی بیانیه‌ای ازتصمیم دولت عربستان برای فروش اولین مرحله از اوراق قرضه این کشور خبرداد. براساس اعلام عربستان، میزان بدهی‌های این کشور به ۷۳ میلیارد دلار رسیده است.

بدهی‌های عربستان سعودی ظرف ۲۰ ماه از ۴۴.۳ میلیارد ریال سعودی تا اواخر ماه آگوست گذشته به حدود ۲۷۴ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که وزارت دارایی عربستان جلساتی را با بانک‌های سرمایه‌گذار بین‌المللی برگزار کرده تا از آنها بخواهد، برای ارائه اولین طرح فروش اوراق قرضه بر مبنای دلار برنامه‌ریزی کنند.

بر خلاف آنچه تصور می شود، کشورهایی که غول های نفتی دنیا به شمار می روند، آسیب پذیران اصلی کاهش بهای نفت نیستند، کشورهای کوچکی از جمله آنگولا، کلمبیا، گابون، نیجریه، ترینیداد و توباگو از جمله کشورهای کوچکی هستند که وابستگی بالایی به درآمد های نفتی خود دارند و با کاهش بهای نفت لطمه سنگینی دریافت کرده اند.

البته برخی کشورها هم مثل کلمبیا که صادر کننده روزانه یک میلیون بشکه نفت است ، در همه سال ها با سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی توانسته از فشار کاهش بهای نفت مصون بماند و با وجود کاهش چشمگیر درآمدهای خود، حالا بخش های دیگر اقتصاد خود را فعال کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج